Advertenties


Zwaar gaspedaal en spoorverbreders vraag

Gestart door Coupe DCI, 9 maart 2005, 01:22:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coupe DCI

Hallo,

Sinds anderhalve week ben ik de trotse bezitter van een coupe dci privilege uit 2001. Rijdt heerlijk en vlot... Hij is laag, hard kortom precies zoals het zou moeten. Nu vind ik alleen dat het gaspedaal relatief zwaar gaat (tijdens intrappen logischerwijs). Zeker in vergelijking met mijn vorige auto, VW TDI die een elektronisch gaspedaal had. Weten jullie of dit normaal is? Heeft de Megane ook drive-by-wire of is er sprake van een kabel? Zo niet, wat zou ik er aan kunnen doen?

Vraag 2 betreft mijn velgen (17") achter. De auto is verlaagd maar gevoelsmatig mogen de velgen iets meer naar buiten staan. Ik overweeg daarom spoorverbreders te monteren achter (1 cm of zo per zijde). Heeft iemand daar ervaring mee? Rijd het prettig? Staat het mooi? Makkelijk te monteren?

Zo dat was het weer, groeten Dennis

Michel Cijs

heb je miss een foto van deze auto??

de megane heeft gewoon een kabel, dus idd wat meer weerstand is wel vrij normaal

spacers zijn zeker mogelijk, er zijn er veel die het hier hebben waaronder ikzelf, wat past en mooi staat is uitproberen en ook afhankelijk hoeveel ruimte je hebt of creeert (door je wielkasten te rollen) maar bij niet al te brede velgen is 1 cm wel goed te doen denk ik

Coupe DCI

Bedankt voor jullie reactie. Foto's zijn inderdaad zeer welkom. Zodra ik iets meer tijd heb (ben ook aan het verhuizen) zal ik mijn auto even fotograferen en online zetten. Gevoelsmatig staan mijn velgen te veel naar binnen en heb ik zeker nog wel een centimeter of anderhalf ruimte voordat het wiel de wielkast raakt... Maar nogmaals foto's van een spacer onder een coupe wordt zeer gewaardeerd.

Het gaspedaal van de VW is inderdaad relatief licht maar die van mijn coupe is echt relatief zwaar. Ook in vergelijking met andere auto's (met en zonder kabel) die ik heb gehad. Op zich lijkt het me logischer dat er geen kabel is vanwege de techniek van de commonrail... Maar je weet maar nooit natuurlijk.

Groeten Dennis


Tony

Ik zou gewoon je gaspedaallager (nylon) vervangen. En eventueel de kabel. Dat zijn de kosten niet (als je het zelf doet)
Doe vooral niet smeren, want dan wordt het erger.

Spoorverbreders zijn weliswaar toegestaan, maar heeft wel grenzen (APK)
Voor je lagers zou ik het niet doen, want die zijn toch al gevoelig bij Renault. Beter is een goede velg monteren.

wess

bij mij zijn ze er tijdens de apk nog wel onder gezet :D

Tony

Leuk  :D

Compenseert toch weer de misgelopen uitbouw  :) :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev