Advertenties


Startonderbreking probleem!

Gestart door Mégane Classic Boy, 18 januari 2010, 23:56:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mégane Classic Boy

Ik ga toch nog even wachten want gisteren en vandaag heeft die geen enkele probleem gegeven.Heb juist geprobeerd en hij startte dus ja.. .Toch iedereen bedankt voor de tips en de moeite die jullie gedaan hebben voor me te helpen.  !-!

RobScénic

Dan zou ik nou alvast gaan zoeken naar een nieuwe/ gereviseerde startmotor. Dat als het probleem zich weer voordoet je meteen de startmotor kunt verwisselen. Spaart je weer een hoop uit.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mégane Classic Boy

Citaat van: RobCoupe op 20 januari 2010, 08:52:46
Dan zou ik nou alvast gaan zoeken naar een nieuwe/ gereviseerde startmotor. Dat als het probleem zich weer voordoet je meteen de startmotor kunt verwisselen. Spaart je weer een hoop uit.
Je had dus dik gelijk he kameraad... nu juist heeft hij het dus weer gedaan!!!!!!Heeft weer niet gestart.. ,ik dacht echt dat het probleem verholpen was maar ja.. toch niet he.. hij heeft paar dagen zonder enig probleem gestart.

Ik heb nu juist met een Renault garagist gebeld en hij gaat morgen komen zien nu hij weer niet start wat juist het probleem is en volgens hem is het groot kans dat het de startmotor is,maar hij is nog niet zeker.

Hij heeft wel gezegd dat ik beter deze kan binnenbrengen voor te reviseren.

Dus morgen weet ik meer.

Allesinz al bedankt...

RobScénic

Als ik mijn startmotor kapot heb breng ik hem hier in de buurt naar een revisiebedrijfje. Kost 20 euro, en de volgende dag heb ik hem weer terug. Misschien iets om op te zoeken bij jou in de buurt?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mégane Classic Boy

Citaat van: RobCoupe op 26 januari 2010, 08:32:28
Als ik mijn startmotor kapot heb breng ik hem hier in de buurt naar een revisiebedrijfje. Kost 20 euro, en de volgende dag heb ik hem weer terug. Misschien iets om op te zoeken bij jou in de buurt?
Waaaaat?????20€?????En hoeveel met werk in???????Men mekanieker beweerde dat de startmotor uithalen,binnengeven voor te reviseren en terug insteken rond de 120€-150€ zou kostten?????

RobScénic

nou dat is alleen het reviseren. Dan moet je hem wel zelf uit- en inbouwen. Maar dat stelt echt werkelijk niets voor, kwestie van een paar kabeltjes (ACCU LOS!!!!) en 3 bouten.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mégane Classic Boy

Citaat van: RobCoupe op 26 januari 2010, 10:33:29
nou dat is alleen het reviseren. Dan moet je hem wel zelf uit- en inbouwen. Maar dat stelt echt werkelijk niets voor, kwestie van een paar kabeltjes (ACCU LOS!!!!) en 3 bouten.
Men mekanieker is zojuist langsgekomen en hij wou zien wat de auto deed bij het niet starten MAAR.. dit gebeurt dus meestal bij mij en dat is DAT DE AUTO DUS WEL STARTTE!!!!

Ma goed,hij zei duidelijk dat het de startmotor was want volgens hem zit er een soort van een kool ofzoiets in en als dat opgaat dan start hij soms wel en soms niet.

Hij heeft mij eig aangeraden OF een tweedehandse OF het te laten reviseren.

Ik heb gekozen voor een tweedehandse van een Renault afbraak centrum(=65€).

Is de helft van te laten reviseren!

RobScénic

De koolborstels zul je wel bedoelen. Dat zijn de "contactpunten" van een electromotor. Hier zitten de stroomdraden op aangesloten, die via de koolborstels naar de rotor of spoel gestuurd worden. Kosten? Een paar luttele eurootjes. Dus als hij vervangen is door de tweedehandse, is het misschien zinvol om de kapotte eens open te maken om te zien hoe het zit. Op youtube zijn ook wel filmpjes hiervan te vinden.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

maXcomX

 :D, Rob je hebt gelijk.
Maar bij Vailo zijn het praktisch altijd de startrelais die kapot gaan. Overigens zijn die dingen een geheel met de startmotor en zijn revisie onderdelen zo niet te krijgen. Vervangen voor een tweedehands is een slecht idee. Koop maar gewoon een gereviseerde, die zijn net zo goed -misschien wel beter- dan een nieuwe. kost je hooguit 80 Euro en ben je voor een lange tijd van het gedoe af. Tjonge, ik had dat ding al lang vervangen. Maar goed, als je denkt dat je een 2e hands erin moet zetten...Waar gaat dan de vraag nog over :?

Mégane Classic Boy

Ben 's morgens een tweedehandse startmotor gaan halen en tegen de avond gaat men garagist het plaatsen... ,ik hou jullie wel op de hoogte... .

Mégane Classic Boy

Yep.... de startmotor is geplaatst en hij start weer lekker!!!!!!

Nu nog hopen dat het lang gaat meegaan,ma ja dat is altijd de risico van een tweedehandse hé... .

De startmotor heeft mij 65€ gekost en het plaatsen 60€.. .

Gisterenavond had de garagist mij gebeld omdat het niet pastte en ik het moest gaan ruilen,samen met de oude mee om goed te zien dat het identieke waren.We hebben eentje van een Laguna genomen die identiek was,ook zelfde motor 1.9Dti.

Zal toch geen probleem zijn he...  :? :? :?

maXcomX

Dat is nu precies een van de redenen dat ik niet aan een tweedehands begin: Kost meer tijd, minder zekerheid of alles past en of die niet in korte tijd de geest geeft.

Mégane Classic Boy

Citaat van: maXcomX op 31 januari 2010, 23:59:48
Dat is nu precies een van de redenen dat ik niet aan een tweedehands begin: Kost meer tijd, minder zekerheid of alles past en of die niet in korte tijd de geest geeft.
Ja je hebt dus dik dik gelijk maar heb toch maar gegokt op tweedehands omdat het de helft van de prijs was!!!!!

maXcomX

#28
Ja, maar als je alle tijd die er in moet steken rekent... Dan is ie minstens 2x zo duur!
Zeker als je ergens in de middle of nowhere staat en de kosten van slepen en het weer moet laten repareren door een bedrijf gaat rekenen. Laat staan dat je ergens op tijd moet zijn en dus de boot mist. Maar goed: Duimen dat je startmotor lang meegaat.

Mégane Classic Boy

Mensen... ik geef jullie 1 raad en dat is.. koop sommige onderdelen dus echt niet tweedehands,gelijk een startmotor bijv. want heb eentje gekocht en laten plaatsen zoals jullie kunnen lezen in de topic EN VANDAAG IS MEN AUTO WEER STARTPROBLEMEN BEGINNEN TE KRIJGEN!!!!!!!!

Ik moet paar x proberen eer hij start,maar hij start.

Ik ga morgen of maandag eens bij die verkoper langs of het niet mogelijk is hem om te ruilen want heb het echt niet zo lang gebruikt he...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev