Advertenties


binnenkant dak eruit halen (stof)

Gestart door Koentje, 8 oktober 2011, 19:01:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koentje

Hallo, zoals de titel heet vraag ik me af hoe je de binnenkant stof uit de auto haald van het dak?
Is dat makkelijk te doen?

Stony (Robert)

die van mij heb ik gedeeltelijk los moeten halen nu ie bij de autospuiter staat, je moet je plastic kappen van de zijkanten die aan het dak aansluiten weghalen, dan al je handgrepen van de passagiers losschroeven, en de dopjes waar evt een handgreep kan zitten bij de bestuurderskant loshalen, dan je zonneschermen demonteren, samen met je instapverlichting voor en achterin, en achterin bij je instapverlichting zit nog een soort van prop in je bekleding als het goed is, die zit best strak bij mij in iedergeval :q, kan wezen dat ik nog iets vergeten ben hoor, maar volgens mij ben je dan al een aardig eindje op weg ;) dan haal je hem volgens mij redelijk makkelijk eruit ;)
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Koentje

Ah dankje, heb een paar lastige deukjes in mijn dak.
Dus wil zelf proberen om ze via de binnenkant eruit teslaan met een duk hout en een hamer.

Nicole

Koen, kunnen ze dat niet ergens op een andere manier?
Bij mijn megane is de hagelschade eruit gehaald zonder dat het hemeltje eruit moest. :)
Dat kost hier €35 per deel, dus opzich niet duur. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Stony (Robert)

of restylen bij een schadehersteller, gaat bij mij ook gebeuren, dan gaan ze met een soort lepels tussen je hemeltje en je blik in en drukken ze de deuken terug naar buiten
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Nicole

Zo is het bij mij gedaan;

CiteerAuto Restyle is een in Amerika ontwikkelde techniek voor het uitdeuken van kleine deukjes zonder lakschade met een omvang van niet meer dan ongeveer een 2 euromunt. Vaak is het echter ook mogelijk om grotere deuken te herstellen.



Door middel van een speciaal hefboom gereedschap en het gebruik van speciaal licht kunnen de deukjes zonder lakbeschadiging hersteld worden. Wanneer er geen ruimte is om de hefboomtechniek toe te passen word er gebruik gemaakt van lijmtechnieken, zodat het deukje zonder lakbeschadiging uitgetrokken kan worden.



Hagelschades, hoe omvangrijk ook, kunnen door middel van deze genoemde technieken goed hersteld worden zonder te spuiten. Naast het feit dat deze methode aanzienlijk minder prijzig is dan het volledige spuitwerk, is de reparatietijd korter en minder milieubelastend.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Koentje

Zal morgen wel ff foto's maken waar de deuken zitten..

Nicole

Okee :)
Maar opzich (ligt er uiteraard wel aan hoe groot), kunnen ze met dat re-stylen erg veel doen. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev