Advertenties


Waterdichte of ademende autohoes

Gestart door Addo, 15 februari 2011, 23:48:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Addo

Beste mensen,

Mischien niet de belangrijkste vraag maar ik weet niet waar ik hem zou kunnen stellen.
Ik heb sinds week Megane coupe Cabrio aangeschaft maar hij staat altijd buiten. Ik ben erg bang dat het rotweer mijn dak beschadigt. Na een weekje zijn al groene vlekken te zien die ik bij aanschaf niet gezien had. Om deze schoon te maken heb ik inmiddels al genoeg gelezen !-!  ik wil het dak graag beschermen ;(. Ik heb ergens gelezen dat ik een ademende hoes zou kunnen gebruiken want een waterdichte kan de schimmel veroorzaken. Ik vraag me dan wel af of de ademende wel water zou toelaten en niet genoeg beschermend zou zijn?
(Ik weet dat het niet verstandig is om cabrio aan te schaffen indien ik geen onderdak voor hem  :neen: heb maar die discussie heb ik al gevoerd. Ik vind die auto gewoon geweldig  !-!.)  Zou me iemand wat tips kunnen geven?

GR Addo

PS. Ben vanavond aangemeld en introductie over me zelf  geef ik nadat ik wat mooie foto's van de auto heb gemaakt!!

DHL

Mijn cabrio staat al verschillende jaren buiten... En m'n dakje is nog steeds ok. Niet vuil of zo. Wat ik doe is misschien niet volgens de regels maar werkt al jaren bij mij.... Ik was de auto in de self wash, ga met de schuimborstel over het dak in de richting van de stof. Daarna spuit ik het dakje proper met de hoge drukreiniger. Wel vanop grote afstand zodat er weinig kracht op komt. Een paar keer per jaar impregneer ik het dak met.... jawel gewoon impregmeerspuitbussen uit de Action. Zelfde als men gebruikt voor lederen schoen, overjassen enz. Resultaat is nog steeds erg goed. De auto wordt 11 jaar en is nog steeds mooi. Het blauw van de kap is niet zo blauw meer als vroeger, maar dat komt eerder door de zon. Lijkt me ook normaal na zoveel jaren he.

Addo

#2
OK! Dus met andere woorden, indien ik het dak goed onderhoud is het niet erg om de cabrio buiten te laten staat!!
Mijne is '99 dus het dak is ook niet de jongste waardoor ik de selfwash niet snel ga gebruiken. Toch bedankt, het geeft me wel gerustelling dat ik hem buiten kan laten staan. _o_ _o_

Indien er nog meer tips zijn hoor ik het graag

Rick Santbergen

Goed wassen en goed impregneren.
Mijn cabrio staat ook 24/7 buiten. Hoeft in principe niet heel veel problemen op te leveren.

Addo

Hoe vaak mag ik hem impregneren?? Na iedere wasbeurt of maar paar keer per jaar?
Ik heb ook een aantal versies gelezen over onderhoud. denk dat belangrijkste is Groene zeep (anti algi of zo iets) en impregneerspuitbus.  Toch?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev