Advertenties


Elektrische ramen

Gestart door 1nsan3, 26 augustus 2009, 19:08:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

1nsan3

Nu heb ik een Renault megane 1.6 F1
Maar er is iets raars met me elektrische ramen

Toen ik de eerste dag aan het rijden was en me linkerraam wou openen deed ie opeens niks meer. Of hij ging helemaal omlaag of helemaal omhoog en niks ertussen. Of hij wou helmaal niet omlaag. Nu doet ie gewoon weer normaal.

En het tweede probleempje betreft de bediening voor de rechterraam aan de passagierszijde. Je  kan die raam wel open maken, maar dicht gaan doetie niet. Alleen aan de bestuurderskant kan je hem dichtmaken. Iemand enig idee?

Het derde probleempje waarvan ik denk dat het een zekering is. De achterste elek ramen gaan niet open. Ik heb helaas geen boekjes erbij gehad, dus ik vroeg me af welke zekering ik moet controleren.

Dat was het weer bij deze

ALvast bedank,

Ravin

Stefan

Wat is een megane 1.6 F1...? (nooit van gehoord.. :neen:)

Wat betreft de ramen;
Misschien moet je ze even opnieuw inleren.
dus schakelaar vasthouden naar boven en dan bij dicht even een paar seconden vasthouden en hetzelfde voor naar beneden en dat dan voor beide ramen.
Al zal dat aan de bijrijderskant niet meevallen als het raam helemaal niet meer omhoog wil :neen:
Misschien maakt de schakelaar geen contact in de "naar boven" stand

Wat betreft achterraampjes zou het iets met de motor van het uitzet systeem te maken kunnen hebben.
Als je hiervoor de zoekfunctie gebruikt, kom je van alles tegen Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Je hebt voor je lv raam een sneltoets functie dan gaat die gelijk omhoog en omlaag en als je hem tijdig laslaat werkt hij gewoon.

Dit is dus normaal.

Probleem voor je raam rv is je raamschakelaar in rv portier defect.

En voor je achterramen moet je de knop voor in het midden met de kruis indrukken en dan zullen je achterraampjes wel weer werken.
(mocht dit niet het geval zijn dan is de kans groot dat beide raammotortjes overleden zijn)

Timo Zuiderduin

Citaat van: matthew op 26 augustus 2009, 23:29:37
En voor je achterramen moet je de knop voor in het midden met de kruis indrukken en dan zullen je achterraampjes wel weer werken.

:D

zo heb ik ooit mijn halve Cabrio'tje uit elkaar getrokken omdat mijn raampjes niet meer omhoog kwamen, kwam ik erachter dat er zo'n klein knopje tussen de stoelen inzat waarmee ze vergrendeld waren.  :q

RobScénic

hahahahahahaha.... Wat ook werkt voor het defecte knopje: demonteren, openmaken, doorblazen met perslucht, contactspray erin, dichtmaken en weer monteren. Meestal zit er gigantisch veel stof en haren in. Als dat niet werkt, kun je het knopje aan de linkerkant ook nog even doen, omdat die 2 samenwerken.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

1nsan3


matthew

probeer eerst maar wat ik zeg

1nsan3

al gedaan. WErkt niet hoor. Zekering?

matthew

kunt kijken links bij het stuur en zekeringen van electrische ramen is pijltje omhoog en omlaag aan elkaar check ze allemaal maar even maar ik verwacht het niet.

1nsan3

Waarom ben je zo zeker van je zaak als ik vragen mag matthew?

matthew

Ik denk dat of de schakelaar of de raammotor stuk is,maar voor je dat eerst gaat controleren kun je ook beter de zekeringen eerst controleren,dus dat zou ik maar gaan doen is zo gedaan en dan weet je al iets meer.(want je kunt dan eventueel al weer iets uitsluiten)

1nsan3

Nou heb ik de schakelaar voor het raampje rechtsvoor vervangen. Joepie hij doet het. Alleen nu doet hij het bij de bediening aan mijn kant niet voor de passagierszijde. Ik kan hem nu alleen maar dichtmaken i.p.v open.

Dus even samenvatten

Toen het knopje Passagierszijde kapot was. Kreeg je hem alleen open en niet dicht. Via de bestuurderszijde ging hij open en dicht

Nu heb ik het knopje vervangen aan de passagierszijde. Daar gaat hij nu open en dicht. Via de bestuurderszijde gaat hij nu alleen maar dicht, dus niet open :S

RobScénic

vervang die aan de bestuurderszijde ook maar eens, heb dit ook gehad. Bleek achteraf vanaf het eerste moment de boosdoener te zijn.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

matthew

Jep ook de schakelaar vervangen.

Is het goedkoopste onderdeel en gaat vaak defect bij de meg 1.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev