Hallo,
Ben even afwezig geweest op het forum maar dat heeft te maken dat zelf nogal wat reparaties ondervonden heb en een beetje de schik ervan af heb.
Inmiddels al mijn wiellagers vervangen voor een schappelijk prijsje 8)7 een kleine duizend euro.
En nog ben ik niet klaar, ja hoe ver ga je nog dat je denkt van nou is het wel eens klaar.
Heeft enigszins iemand een idee om het volgende kwa reparatie de kosten te drukken om bijvoorbeeld een sloop af te gaan voor onderdelen o.i.d.
Ik heb het vermoeden dat mijn homkineten aan vervanging toe zijn, het tokken / tikker in bochten.
En dan bij het uitlijnen melden ze mij dat een draagarm niet recht is waardoor er een afwijking naar rechts in het stuur zit.
Niet erg maar het zit er wel in.
Wie o wie kan mij hier een goed advies in geven.
Groeten,
Erik Bruinsma
ik heb mijn as van de sloop gehaald en bij mij is het tikken weg was 60 euro en nieuw zijn ze geloof ik iets van het dubbele.
heb hierbij wel mijn fuseekogel gesloopt 8)7 maar ja die kost nieuw geloof ik maar 20 euro.
Draagarm nieuw kost ca 60 euro Kijk even bij www.autopartsonline.nl o f bij www.artaparts.nl
Bij autopart kunnen ze ook monteren.
oke bedankt!
volgens de garage was het verder nog niet erg dus maar even door rijden tot ik weer wat geld te investeren heb.
de monteur kon verder geen mankementen vinden aan deze onderdelen dus er maar vanuit gaan dat het kan.
groet,
Wiellagers voor duizend euro :x met gouden kogels in een diamanten kooi hoop ik toch ? 8)7
heb met de vorige auto ook een lager kapot gehad en bij de garage kostte een lager vervangen iets van 200 euro.
dus bij alle vier zit je zo op 1000 euro
Goh, voor een lager vervangen zat ik bij twee verschillende garages rond de 100 euro (achterwielen)
nee dit was voor is wel iets meer werk heb het ook nite gedaan
uiteindelijk andere fusee gehaald op de sloop
Naaf een beetje opwarmen, oude lager eruit slaan. Nieuwe lager in de diepvries en vlak voor het monteren de naaf weer even wat opwarmen en dan voorzichtig met een dopsleutel die even groot is als de buitenring van het lager erin tikken !-!
Achter zit trommel en is ook veel minder werk dus ook veel goedkoper.