Advertenties


neon in interieur

Gestart door joey, 5 december 2004, 18:07:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joey

Graag wil ik wat neonverlichting in mijn interieur. Bijvoorbeeld onder mijn dashboard, onder mijn stoelen en boven de deuren. Het plaatsen van de neon is niet het probleem, maar ik weet niet goed hoe ik het moet aansluiten, aangezien ik eigenlijk geen plug-in stekker in mijn aanstekerplug wil. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt.

berry_p

aftappen achter de aansteker, zo heb je niks in zicht.
als je er niet te veel op aansluit kan je gewoon de zekering van de aansteker gebruiken.

Ferdi

jep idd... moet geen probleem zijn... maar neon boven je deuren? let wel op dat het neon licht niet zichtbaar is van buitenaf zodat het ander verkeer stoort want dan zul je problemen met de politie krijgen.... iig succes  :D

peterachterop

Ik had ook neon in de wagen en had het ook afgetapt van achter de sigarettenaansteker. Ik heb dit dan zo geschakeld dat ik het via een schakelaar aan en uit kon zetten.

Kijk anders eens in mn project daar zie je de schakelaars.

Vincent

ik had mijn neon op de binnen verlichting geschakeld, die langzaam uit gaat.......

ik denk dat die dimmer het hele zooitje heeft gefrituurd. Kan dit dat als de voltage zakt het amp die de neon verlichting vraagd zo hoog wordt dat het zaakje (regelkastje) smelt?

rook lekker die verbrande silicium lucht.....

heb nog een setje maar durf hem nu niet zo goed aan te sluiten...

tips?

ThE-BaKeR

Zoals peterachterop het heeft gedaan, vind ik een mooie oplossing!  :D

peterachterop

thanks :D ben van plan om op de andere schakelaar (deze winter) de angeleyes te zetten.

Ferdi

Citaat van: Vincent op  6 december 2004, 13:48:31
ik had mijn neon op de binnen verlichting geschakeld, die langzaam uit gaat.......

ik denk dat die dimmer het hele zooitje heeft gefrituurd. Kan dit dat als de voltage zakt het amp die de neon verlichting vraagd zo hoog wordt dat het zaakje (regelkastje) smelt?

rook lekker die verbrande silicium lucht....


Nope dat kan niet, de ampere's zakken altijd mee met de Voltjes  ;) ( I (stroom) = U (spanning) : R ( weerstand)

Dennis Postma

Heb de neon in de auto ook achter de aansteker aangesloten, ff bij de doe het zelf zaak 2 zekeringhoudertjes en een schakelaartje gekocht deze netjes weggewerkt, resultaat, geen draadje te zien en veel plezier van de verlichting  :D

joey

Bedankt allemaal. Ik heb de neon inmiddels aangesloten, en ik vind het zeer geslaagd. De neon boven de deuren heb ik toch maar niet geplaatst i.v.m. de politie zoals jullie hier al zeiden.

@ peterachterop, ziet er keurig uit die wagen van jou.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev