Advertenties


kachel ventilator storing

Gestart door Member of de Slee, 19 november 2004, 19:05:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Member of de Slee

Mijn kachel ventilator doet het de ene keer wel, en dan weer niet? waar kan dat als oorzaak hebben?

Als ik hard over een hobbel rijdt dan doet ie het soms ineens weer, maar bijv. de volgende dag doet ie het
weer niet, in geen enkele stand!

Dashboard al los gehad, kabeltjes gevolgd op beshadigingen gecontroleerd,  stekkerverbindingen en zekeringen nagekeken, enz.
De weerstandjes doorgemeten. nergens wat te vinden.

rik23

Onder je motorkap naast de accu zit een gegoten stekkerverbinding. Deze bestaat uit ongeveer 12 draden. Kijk ff na of deze nog goed verbinding maakt, of misschien, zoals in mijn geval, gesmolten was. Dat kan verklaren waarom de ventilator het zo nu en dan doet.
Succes  ;) :D

Ferdi

het an ook zijn dat je schakelunit niet meer goed fuctioneerd kijk dat ff na... haal er bijv. 1-tje van de sloop en sluit die ff aan.. kwestie van 4 torqeu boutjes en een stekkertje wat er aan de achterkant inzit... iig succes  :D

Mirjan

Nou, ik weet het even niet meer....ik had hetzelfde probleem als hierboven omschreven...maar nu doet de blower het bij mij helemaal niet meer. Heel handig met dit weer (not).
Alles al van elkaar gehad...gepriegel met dat dashboard, zeg!!
Nieuw kachelpaneel gekocht, ligt het ook niet aan, want deze werkt ook niet!!
Wat zou het nou kunnen zijn, iemand een idee???

Mirjan

Heb je een tip hoe je daar het makkelijkst bij komt?? Wat een gepriegel..... :-\

Rik23

Of kijk die dikke stekkerverbinding naast je accu (niet aan de kant van die dikke zekeringen, maar aan de andere kant) ?eens na. Die heeft er ook mee te maken. Die was bij mij ingebrand.


Ferdi

jep bij mij ook bekend probleem... kijk goed op de koppen ofdat er een verbinding doorgebrand is loop dan goed dat draadje na en knip ze zo lang mogelijk af, verbind ze dan dmv solderen knijpkousjes of kroonsteentjes, maak hem daarna goed waterdicht met bijv. tape. succes  :D

wess

kan ook je kachel weerstand zijn die niet helemaal meer lekker is....

Member of de Slee

Die van mij doet het weer!! nog ff afwachten hoe lang ie het vol houdt!
Ik ben alle hierboven genoemde punten bij langs gegaan. Accu er uit, stekkertjes uit elkaar en contactspray er tussen.
stekkers achter verzekering kastje aangeduwd, enz.

Bedankt voor de tips

Ferdi

Citaat van: wess op 25 november 2004, 18:56:11
kan ook je kachel weerstand zijn die niet helemaal meer lekker is....

zou idd ook kunnen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev