Advertenties


Cuprani's Megane III Estate GT-Line

Gestart door Cuprani, 6 september 2015, 20:25:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cuprani

Ik ben Nils, 31 jaar, en woonachtig in de omgeving van Rotterdam.
Autogek en race fanaat. En heb van mijn hobby ook mijn werk gemaakt.

Mijn aller eerste auto was een Renault Megane Coupe 2.0 8v LPG van 1996.
Destijds super trots op en actief op het Megane Club Forum (waar ik ooit nog een mooie kalender voor uitgebracht heb) onder de naam Meganez.


Daarna gezworen nooit meer een Renault te kopen. Ik had in 1 jaar meer onderhoudskosten dan de aanschaf van de auto mij heeft gekost.

Renault heeft mijn interesse weer terug gewonnen vanaf de Clio RS, en later de Megane 3 (RS). De betrouwbaarheid is stappen voorruit gegaan en ik vind de onderstellen en rijeigenschappen van Renault tegenwoordig geweldig. Heb 4 jaar terug in een Clio 3 RS de hele dag over De Ring mogen sturen, een keer een week in een Megane III RS en een week in een Megane III Coupe GT kunnen rijden (ik rij veel auto's voor mn werk). Maar ik was VAG-minded en min of meer altijd bij VAG gebleven.

Tot vandaag dan. Ik heb zojuist een 2012 Renault Megane III 1.5 dCi Estate gekocht.
Een GT-line, Metallic wit, Xenon, DRL, Panorama dak, Vol Leder + stoelverwarming, navi, achteruitrijcamere, licht en regen sensor, PDC voor- en achter, afneembare trekhaak enz enz.


















Plannen:
- Dimmende binnenspiegel monteren
- Brillenhouder monteren
- Verlagen
- Chippen

Cuprani

#1
Aanpassingen:

Privacy Shades gemonteerd
18 inch velgen gemonteerd.

Vóór


En na


Ze zitter er op de foto vers op. Lijkt glimmend, maar is dus mat zwart.
18 inch, 8J, ET40 (staan dus ook 7mm verder naar buiten dan origineel)

Ik heb voor de bandenmaat 215/45R18 gekozen.
Meestal wordt er 225/40R18 gemonteerd op een Megane III. Echter rijdt ik geen RS, dus wilde ik zo dicht mogelijk bij het origineel blijven voor verbruik en stuurgedrag.
215/40R18 zou een 1,5% kleiner omtrek geven, en 215/45R18 geeft een 2% grotere omtrek.
Ik heb dat laatste gekozen omdat de hogere band optisch beter staat op een niet verlaagde auto, en omdat het simpelweg meer comfort biedt.
Tevens is mn motortoerental dan nu 2% lager ipv 1,5% hoger op de snelweg..

Wensen.... >>>

Dakrails, mistlampkappen en spiegels zwart maken..



...ik twijfel alleen nog, handgrepen wit of zwart nemen??


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev