Advertenties


Daan, Megane Estate 130 Tce Bose

Gestart door Daan, 9 juli 2015, 15:00:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daan

Hallo allemaal,

Was al een tijdje aan het rondkijken op het forum maar wilde me nu ook even netjes voorstellen (hoop dat dit de juiste plek is). Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Megane Estate 130 Tce Bose Edition.

Met toch wel een beetje pijn in mijn hart heb ik afscheid genomen van mijn Fiat Punto Evo. Exact 2 jaar in gereden. Van een standaard Puntootje aangepast naar een, in mijn ogen, prachtige auto naar eigen smaak. Auto was voorzien van Novitec verlaging, Dectane koplampen, 17" velgen, Multimediasysteem, Xenon en meer.

Bij aankoop:


Bij verkoop:



En nu ben ik dus overgestapt naar een Megane Estate. Ik had de voorkeur voor een GT(line) maar het is uiteindelijk deze Bose geworden. Ook voor deze auto heb ik nog wel wat dingen in de planning staan:

- Gt-line achterbumper
- Geheel zwart dak
- Xenon
- Interieurverlichting LED
- 18" GT velgen, Jetow
- Chiptunen (misschien)





Als jullie nog tips/tricks hebben voor leuke aanpassingen of webshops hoor ik het graag.

Meteen m'n eerste vraag? Hoe gaat de trekhaak eraf? Al even lopen klooien maar het wilde helaas niet lukken.
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

Daan

De eerste kleine aanpassing was Led kentekenverlichting. Werkt prima en geeft een mooi licht.

Vandaag naar het mooie Limburg gereden om deze beauty's op te halen:



18" Jetow GT velgen. Nu nog zonder banden maar daar gaat snel verandering in komen. Vond deze velgen vanaf dag 1 al super gaaf, helaas worden ze weinig 2e hands aangeboden (in NL) en zijn ze nieuw niet te betalen. Met een beetje geluk bij deze terecht gekomen. Zijn nog in top staat!

Het verhaal van de GT-line achterbumper heb ik een beetje uit mijn hoofd gezet. Navraag bij de dealer gedaan en zij geven aan dat dit via hun €925,- gaat kosten. Wordt me toch iets te gek. Waarschijnlijk wordt het dus alleen de kunststof rand in carroseriekleur laten spuiten.

I'll keep you posted!
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

Daan

Het heeft even geduurd maar de 18" GT velgen liggen er eindelijk onder. Vanochtend 4 nieuwe Goodyear Performance Efficientgrip erom laten leggen en de velgen laten monteren! Als een kind zo blij !-!





Volgende update gaat waarschijnlijk het spuiten van de kunststof achterbumper worden. Eerst weer even de reserves aanvullen!
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

Daan

Eindelijk staat de afspraak om de kunststof bumper in carrosserie kleur te spuiten. 22 februari gaat het gebeuren. Blijf me erover verwonderen dat het via de dealer goedkoper is dan een schadeherstelbedrijf. Neem aan dat de meeste dealers dit zelf ook weer uitbesteden..?
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

Daan

Vandaag de auto weer op kunnen halen. ben blij met het resultaat. De auto stond bij de dealer achterwaarts tegen een sloot aan geparkeerd dus thuis pas goed kunnen kijken. Juist... Parkeersensoren zijn niet meegespoten. Dit is toch gewoon mogelijk? Zover ik weet was dit ook met de dealer afgesproken. Morgen dus nog maar eens even achteraan vangen. Als ik het zo bekijk worden de kunststof delen bij de deuren het volgende project, denk dat ik me nu aan dat zwarte ga irriteren.


Renault Megane Estate 130 Tce Bose

Daan

Vanochtend heeft de dealer het afgemaakt en zijn de parkeersensoren ook gespoten. Staat er nu dus mooi strak bij! Volgende 'project' worden òf de zwarte vlakken op de deuren òf het dak volledig zwart laten wrappen, de helft is al een Panorama dak dus dat kan niet zo moeilijk zijn.
Renault Megane Estate 130 Tce Bose

Daan

Even zomaar een fotootje tussendoor omdat die lekker schoon in de zon stond te shinen  !-!

Renault Megane Estate 130 Tce Bose

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev