Advertenties


Mijn megane coupe 2.0 16V

Gestart door Christian de Vriend, 12 december 2011, 20:34:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Afgelopen zondag was het dan zover,na maanden in de kast hebben gelegen,zijn de Vibra technics motorsteunen dan eindelijk gemonteerd,ik ben
zondag ochtend naar Jacques gereden,daar aangekomen heeft hij de nodige aanpassingen gemaakt aan de steunen om deze
passend te maken voor de megane,ze waren eigenlijk bedoeld voor een clio.

Resultaat? iets meer trillingen in de auto,maar een gaspedaal response waar ik van stond te kijken,de middelste baksteun was al vervangen
voor een exemplaar met powerflex paars rubbers,dus de motorophanging is afgerond.

Op naar het volgende...  :q

Voor nu hier nog de nodige fotos


de motorsteun


de baksteun


de middensteun
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

#31
Afgelopen zondag mn action cam maar eens uitgetest.



Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Iedereen is lekker met zn gebakje bezig,en ook bij mij begon het de afgelopen tijd te kriebelen.

Een maand geleden heb ik een piggyback gekocht,dit is een computertje die je tussen de motor en de standaard ecu monteert,ik wilde
eerst voor een stand alone gaan,maar dat koste 1300 euro,en dan moest er niks tegen zitten,plus dat er veel functies via de ecu en de kabelboom
lopen naar de ubix (interieur ecu/zekeringkast) en het bedrijf die de standalone verkocht,zit in de randstad,het zat me niet lekker,dat als het echt
tegen zit/zat,ik naar de randstad moet om hulp te krijgen.
Op enig moment herinnerde ik me dat ik voor mn 1,6e een nos set had gekocht,en daar een piggyback op wilde aansluiten,hiervoor ben ik naar
Tovami van ruud frederiks gegaan,dit is ons vaste adres voor de dyno dagen,deze bood mij ook voor de 16v een piggyback aan,aangezien deze man
echt geen troep verkoop,en ook achter zn producten staat,heb ik dit dan ook meteen gedaan,hij moet alleen nog geïnstalleerd worden.

Moraal van dit verhaal? dit apparaatje biedt de mogelijkheid de motor te kunnen afstellen,zeker omdat die bovenin te rijk staat,en onderin nog
marge heeft voor aanpassing.

Met dit in gedachte zat me nog iets dwars,vlak voor frensch car show vorig jaar heb ik mn downpipe moeten vervangen op de avond voor vertrek
echter wist ik vrijwel zeker dat die nog ergens lekte,allen kon ik dit niet vinden,aangezien hier iemand in de buurt heel goed rvs uitlaten kan lassen
heb ik het meteen goed aangepakt,en hebben we de hele meuk (op einddemper na) er van onder getrokken,en word alles aangepast en/of vervangen,
1 ding in algemeen is dat de middenpijp voorheen 2,5 inch was,dit is te dik voor een atmosferische motor,en daarom word alles 2 inch (51mm)

Dit is wat er gedaan word.

Uitlaatspruitstuk:
-flens lekte op 1 cilinder,dus hele flens word gevlakt en er komt een nieuwe pakking tussen.
-de poorten worden geflowd,of netjes afgewerkt en glad gemaakt van binnen,of het uitmaakt weet ik niet,maar beter is het sowieso
-koppeling naar downpipe/vlamboog word gecontroleerd.

Downpipe/vlamboog:
-koppeling spruitstuk word gecontroleerd en eventueel aangepast
-Lambdasonde aansluiting word verplaatst.
-er komt een V-band koppeling voor naar de cat

Katalizator:
-Word ook met V-band koppelingen voorzien,en een aparte vervanger.

Middenpijp:
-Word voorzien van V-band koppelingen,ook naar de einddemper.
-Simons middendemper word vervangen door een Arlows rvs middendemper.

en een paar foto's

Dit is een V-band koppeling,voornamelijk gebruikt in de racerij (afbeeldingen als voorbeeld)




Het begin




1e begin aan de lambda aansluiting

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev