Advertenties


Hoe ging het ook alweer: radio buiten contact ombouwen

Gestart door Marshall, 14 juni 2005, 13:28:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marshall

Heren (en evt dames uiteraard),

Even een opfrissing van het geheugen aangezien het echt een hele tijd geleden is dat ik dat gedaan heb: Hoe bouw je de radio ook alweer zo in dat de radio ook direct op de accu loopt en dus niet enkel op het contact van de auto? Ik ben even kwijt hoe dat ook alweer in zijn werk ging.

Zoals ik hem nu heb aangesloten draait de radio namelijk enkel en alleen als de motor draait (zelfs niet eens met contact) en springt de cd-speler dus ook elke keer weer terug naar het begin van de cd (irritaaaaaant!!!!).

Dank!

Marshall

Timo Zuiderduin

een directe draad vanaf de accu doortrekken.
of direct aftappen van de draad die naar het kontakt toe leidt!

Nu zit namelijk gewoon het contactslot ertussen als een soort van aan/uit knopje.
ik vind het alleen wel vreemd dat jouw cd terugspringt naar het begin en dat je radio niet werkt als de auto gewoon op contact staat.

maar goed,... ik ben ook niet supertechnisch maar durf te wedden dat er hier enkele technici op het forum zwerven die precies weten wat er aan de hand is.


Timo Zuiderduin

Citaat van: Timski op 14 juni 2005, 13:58:50
Wij wachten wederom op Erix :D

Aan hem zat ik ook al te denken ;D
Kan hij niet iets van Ice-workshops gaan geven!! :)

Erik van der Velde

Op je isostekker zit ook een aansluiting voor de continu spanning. Volgensmij is deze oranje bij de coupe. Deze moet op de gele draad van je radio. Dan onthoud hij je instellingen.
Als je hem ook aan wilt hebben zonder je contact dan zal je deze draad op de rode en gele van je radio moeten aansluiten.

Edgar

Citaat van: Erik op 14 juni 2005, 14:00:06
Op je isostekker zit ook een aansluiting voor de continu spanning. Volgensmij is deze oranje bij de coupe. Deze moet op de gele draad van je radio. Dan onthoud hij je instellingen.
Als je hem ook aan wilt hebben zonder je contact dan zal je deze draad op de rode en gele van je radio moeten aansluiten.

Moet je alleen wel elke keer je radio handmatig uitzetten...

Marshall

Heren, dank! Dat is inderdaad zoals ik het eerder bij andere auto's ook gedaan heb. Nog even puzzelen met de draden en dan kan ik inderdaad met de radio de accu leegtrekken ;)
Enne, liever elke keer zelf de radio uitzetten dan continue het eerste nummer van de CD weer horen als je start.

Edgar

Dan is er toch iets mis met je continu ben ik bang...

wess

heel simpel :

rood en geel bij elkaar knijpen, en klaar :D

LVD

Citaat van: wess op 14 juni 2005, 21:13:04
heel simpel :

rood en geel bij elkaar knijpen, en klaar :D

en die 2 wel op de continu aansluiten en niet op de geschakelde..... ;)


Robin

Waarschijnlijk rood en geel ff omdraaien en dan ounthoud hij alles.

M.V.G

Ferdi

Citaat van: Robin op 14 juni 2005, 22:04:38
Waarschijnlijk rood en geel ff omdraaien en dan ounthoud hij alles.

M.V.G

ja idd.. rood en geel bij elkaar steken noem ik frotten...

Marshall

#13
HELP!

Okay, ik snap er geen ruk meer van... Ik heb zojuist het contact op de continue aangesloten maar nu is er dus ineens van alles mis: Binnenverlichting blijft branden, klokje blijft branden en (het allergekste en hetgeen ik helemaal niet kan verklaren...) de afstandsbediening werkt ineens niet meer....
Ik gok dus dat ik het net verkeerd om heb gedaan? Dat betekent dus dat eigenlijk de continu op het contact moet worden aangesloten? Dat betekend dus weer een nieuw DIM-blok halen aangezien je volgens mij die pinnetjes er niet uit kunt halen of wel???

Bedankt voor de hulp alvast! Ik ga zo de draden maar weer los halen want nu trekt de binnenverlichting de accu leeg :(


EDIT: ik denk dat ik het al weet..... :-[ Ik heb het DIM-blok en de draden daarbij horende aangepast die van de auto z?lf komen.... Mijn radio heeft ingebouwde DIM-blokken en daar kan ik dus niks aanpassen... En volgens mij moet ik niet die draden aanpassen maar eigenlijk de draden die de radio ingaan, dus aan de ander kant van het blok zeg maar...

Hulp iemand??  :-[

Robin

inderdaad , het contact moet op de continu , maar dan wel de continu van de radio op het contact van de auto.

Maar waarom niet gewoon eerst een proberen of je contact en continu goed kunt aansluiten (dus niet buiten het contact om) zodat alles "gewoon" werkt. En dan daarna proberen of je hem buiten je contact om kunt bouwen.

M.V.G

P.S. als je je kabeltjes 5 cm van het blok pas doorknipt en dan om te proberen het even met kroonsteentjes vastzet dan kun je als je het verkeerd heb gedaan nog wat veranderen alvorens je het gaat vast solderen.

succes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev