Advertenties


subwoofer passend in fase I cabrio

Gestart door wilm050, 4 juni 2013, 00:32:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wilm050

hallo iedereen,
ik ben net nieuw hier op te forum en kom gelijk al met een vraag.
ik heb nu sinds kort de oude megane cabrio van mn moeder overgekocht en ben ook al begonnen met het enigsinds "verfraaien " en ontroesten van de auto.
nu wil ik er wel een dikkere installatie in hebben, ik zit alleen met de verlaging in de kofferbak waar het dak in valt.
nu is mijn vraag hoe breed is de kofferbak op het smalste deel, en hoe breed is de opening?
ik ben vanplan er 2 12 inch subs in te bouwen die er plat inliggen aangezien overeind niet past in de kofferbak (heel fijn)
ik hoor t graag!
mvg, willem

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Mark V.

Tip:

Doe het klepje van het ski-luik naar beneden en het klepje in de rugleuning een klein stukje open
zodat de bas uit je kofferbakruimte kan. Of plaats de woofer zo dat ie voor het ski-luik staat

(of het werkt weet ik niet...'k heb het zelf nog niet geprobeert....maar je kan het wel proberen natuurlijk)
Mvg. Mark

Stefan

Kan je toch idd zelf ff meten...?? :? Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Mark V.

Ja....precies wat Paul ook voorstelde  :D
Mvg. Mark

Paul

Ik heb het skiluik ook naar beneden en de ''armsteun'' een klein stukje open. Dat scheelt best veel.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Mark V.

Ga ik morgen ook uitproberen Paul.

Heb jij je sub rechts/links in de hoek staan of recht voor het ski-luik?
Mvg. Mark

Paul

links in de hoek met de woofer naar boven. dat komt omdat mijn kist uit mijn oude coupe komt. moet nog steeds een andere maken.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Mark V.

Oke. Die van mij staat rechts in de hoek, met de woofer naar links gericht.
Toch ga ik ook even uitproberen hoe hij klinkt als ie voor het ski-luik staat.

Rijdend met de kap open verlies je een hoop bas. Nou weet ik toevallig dat er ook
speciale woofers/baskasten zijn voor cabrio's. Maar eerst met de huidige
maar eens het 1 en ander uitproberen.
Mvg. Mark

Remy P

Wellicht is het een idee om een subwoofer IN het skiluik te monteren ;) JBL heeft een 9 Inch subwoofer (ca. 22,5cm). Het skiluik heeft een breedte van 25cm.
Een handige jongen kan hem daar inbouwen, dan heb je geen of minimaal ruimteverlies in de toch al zo krappe kofferruimte ;)

RobScénic

Ik had het complete vak onder de opbergruimte van het vak dichtgebouwd met subkist.... Toch een voortreffelijke bas in de auto, dus ik vraag me af of dat skiluikje zoveel meerwaarde heeft.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

doornroosje (Robert)

Citaat van: Remy op  5 juni 2013, 09:06:01
Wellicht is het een idee om een subwoofer IN het skiluik te monteren ;) JBL heeft een 9 Inch subwoofer (ca. 22,5cm). Het skiluik heeft een breedte van 25cm.
Een handige jongen kan hem daar inbouwen, dan heb je geen of minimaal ruimteverlies in de toch al zo krappe kofferruimte ;)

is er ook een how to voor niet handige jongens :p ? ik ben niet zo handig maar wil ook wat veranderingen aanbrengen.. volgens mij is dit niet zon goed idee als je niet handig bent merk ik al
Finishing races is important, but racing is more important.

bks

Ik ben hier op termijn ook naar op zoek. Ik had even gekeken, en zag dat er (matige) achterspeakers onder de achterbank zitten. Nu vroeg ik me af of ik die simpelweg kan verwijderen voor een setje woofers. Met goede speakers in de deuren en tweeters in het dashboard lijkt me dat prima, maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

wilm050

de oplossing voor mij zal waarscheinlijk dit worden:
een redelijk grote gesloten subwoofer kist met 2 jbl p1220e subs er in (naar bover gericht anders past t niet)
en dan de kast precies passed maken voor onder het lage deel in de kofferbak, vervolgens en gat snijden in t skiluik en er een bass reflex poort inzetten.
alleen zit ik met t probleem op ik de kist er wel inkrijg vanwege de hoek waarmee hij in de kofferbak moet worden geschoven, stel dat lukt niet, zou ik dan gewoon de stalen plaat achter de rugleuning kunnen wegflexen???  8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev