Advertenties


ICE in de Kofferruimte

Gestart door Meg-cabrio, 3 februari 2005, 22:42:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meg-cabrio

Heeft er iemand toevallig de maten van een kofferbak van Megane Cabrio Phase2?
of foto's van mooie installs.

ThnxZ

Joost-cabrio

tja ik heb er wel wat in zitten het is een oplossing voor wat mooiere muziek dan orgineel
en zo kan ik ook nog gewoon bij de reservewiel ;)

suc6 met inbouw

mvg joost

ids

Hoeveel inch past er nu max onder die bak van het dak?  ben zelf ook opzoek naar mooie woofertjes nl.   moet ik alleen mn wisselaar ff een ander plaatsje geven ;D

Joost-cabrio

ik heb er dus 2 van 30 cm het zou iets groter kunnen maar ik heb ze schuin geplaats anders vond ik het te simpel, 1 rechte plaat 

Meg-Cabrio

He mensen in ieder geval alvast bedankt voor de reacties  :D

@ megane-cabrio, ziet er top uit!! is ongeveer wat ik ook wil aangezien ik nog wel een kratje bier mee moet kunnen nemen.
het moet ook geen DB-drag auto worden,.. daar leent de cabrio zich niet voor (sorry, is mijn mening) maar er mag best wel een lekker geluidje in zitten

ids

Dan is de volgende vraag dus: Zijn 2 subs niet teveel? Wat is het voordeel daarvan eigenlijk?

berry_p


Ferdi

ik heb er sinds kort ook 2  ;)  ;D en naar mijjn idee geeft dat toch nog een dieper geluid met lage tonen dan 1-tje... of denk ik dat maar  :-\

berry_p

als het goed is geeft het maar 3 db verschil ten opzichten van 1 sub.
mits het de zelfde subs zijn.
alleen 3 db verschil is voor het gehoor een verdubbeling van het geluid.

tenmiste... dit hebben ze mij wijs gemaakt.? :)

ppveenstra


bruijst

Citeeren wat als je er 4 neemt? 

die vraag lag op het puntje van mun tong...  ;D ;)

Ferdi

volgens neemt dat toe in het kwadraat wat ik ooit gehoord heb volgens mij....  :-\

EyesOnly

Citaat van: Ferdi op  5 februari 2005, 15:09:34
volgens neemt dat toe in het kwadraat wat ik ooit gehoord heb volgens mij.... :-\
Nee zekerssss niet...

Ferdi

ok dan, dan was dat onzin  ;D  :D

Erix

#14
Verdubbeling in vermogen van de bron geeft 3dB winst. Zal het zo simpel mogelijk proberen te houden met alleen een klein voorbeeldje...

50 Watt op 1x speakerunit A geeft bijvoorbeeld 80dB
100 Watt op dezelfde 1x speakerunit A geeft dan 83dB

50 Watt op 2x speakerunits A geeft 80dB
100 Watt op 2x speakerunits A geeft 83dB

50 Watt op 4x speakerunits A geeft 80dB
100 Watt op 4x speakerunits A geeft 83dB
200 Watt op 4x speakerunits A geeft 86dB

Doordat het mondoppervlak groter is zakt het F3 (laagste relevante frequentie weergave) punt wel een paar Hz wanneer er meerdere speakerunits gebruikt worden. Het frequentie bereik wordt dus ietswat groter. Dit geldt voor gesloten systemen en bass-reflex systemen.

Doordat onze oren niet lineair reageren maar logaritmisch. Ons gehoor ervaart een drukstijging van 10dB als twee keer zo hard.

ZX-Audio · the finest audio products around

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev