Advertenties


Lampen laten knipperen bij ont- en vergrendeling

Gestart door ThE-BaKeR, 26 november 2004, 20:55:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berry_p

en knippert ie nou niet als een deur niet in het slot zit?
dat is standaard namelijk zo.

wel mooi dat het gelukt is, daar zullen sommige wel blij mee zijn.

Geert


ThE-BaKeR


peterachterop


Timski

Geert, een verzoekje van iig mij (en misschien nog meer):

Drop a.u.b. een korte omschrijving, speciaal bestemd voor mensen met twee linkerhanden (zoals ik :-[ :-[), zodat je die ook een mooi kerstcadeau kunt geven  ;D :)
Of is de handleiding die bij dit ding zit voldoende?
Alvast bedankt :D

Geert

Zal binnenkort proberen wat fotootjes te maken over hoe ik het heb aangesloten,
Vandaag staat de auto helaas in de garage; (distributieriem vervangen en weining vermogen ???)
Dus zodra ik de auto terugheb zal ik ze maken.


ThE-BaKeR


Roodenwit

Heb dit ook laten doen ongeveer een half jaar geleden.Dit gaat dus alleen bij Coup?'s met electrische ruiten achteraan.Bij de dealer zetten ze dan via de computer de alarmfunctie aan, weliswaar zonder geluid he.Maar bij mijn knippert hij 2x als je hem op slot doet en 1x als je hem ontgrendeld.Plus als je bv.in de auto zit en je sluit hem af, en je stapt dan uit, beginnen de pinkers te knipperen samen met de koplampen. :D

ThE-BaKeR

Precies, maar je kunt anders ook net zoals Geert zo'n universeel knipperrelais bij de Conrad bestellen...  :D

Roodenwit

Idd, maar bij mij hebben ze dat gratis gedaan :P

ThE-BaKeR

Ja okee.  ;)  Maar voor mensen die die mogelijkheid niet hebben, is een knipperrelais van nog geen 30 euro de goede oplossing. Vooral als ik het verhaal van Geert zo lees, dat het zo in te bouwen is.  ;D

peterachterop

De mijne komt waarschijnlijk morgen of donderdag binnen. Zal wel ff wat foto's maken! (FAQ?)

ThE-BaKeR

Een FAQ is natuurlijk altijd een goed idee! Kunnen andere mensen er ook weer gebruik van maken...  :D

Geert

Hier dan 3 foto's, hoop dat het een beetje duidelijk is.....

Hier staat het kastje op de foto, het past precies in het gat boven het knipperlicht linksachter.
Er komen 6 kabels uit: 2 gele, rood, zwart, blauw en groen.
Zwart is massa en heb ik onderaan de massa gebonden, en 1 gele kabel direct aan het knipperlicht linksachter vastgemaakt.
De andere gele kabel heb ik aan het andere knipperlicht vastgemaakt (niet op foto)


De rode kabel moet continu +12V hebben en heb ik aan het kofferbaklampje vastgemaakt.


Nu blijven alleen de groene en blauwe kabel over voor het open en sluitsignaal.
Die vind je achter de linksachterspeaker aan een stekker. Hier niet zo duidelijk maar hoop dat de bedoeling zichtbaar is.
De groene kabel van de unit gaat aan de witte kabel,
en de blauwe kabel van de unit gaat aan de groene kabel.


Zo, hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is, anders hoor ik het wel!  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev