Advertenties


hoeveel bar

Gestart door ronaldm, 1 april 2006, 11:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

Even een oud topic omhoog halen.

Iemand enig idee hoeveel bar er in 195/50/16 winterband moet? Op de standaard 16v velg. Is dat net zoveel als in de zomerband? Ze zijn namelijk wel veel soepeler die winterbanden en het lijkt soms bijna alsof ze lek zijn als je geparkeerd staat...
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

ForzaMollie

Ik heb van mijn garage vernomen dat een winterband iets harder moet worden gepompt dan een zomerband. Dus iets van 2.4 zou ruim voldoende moeten zijn lijkt me!

Stefan

Winterbanden mogen idd net iets harder dan normaal opgepomp worden volgens mij..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

alexx

Citaat van: Michel Veltman op 26 juni 2006, 20:00:07
rare verhouding tussen voor en achter als je mij vraagt....
(voor ligt ook je blok bv...achter ligt vrij weinig, dus waarom achter 0,3 hoger dan voor..)
dit heeft mede te maken met je grip en met je laadvermogen , met je voorbanden stuur je dus moet je meer grip hebben ,en er vanuitgaande van een normale personen auto ,mag je meer laden dan je motorblok weegt dus moet je je achterbanden weer wat harder houden . mij is destijds aangeraden op een slip cursen om 0,1 of 0,2 bar minder in de banden te doen heb je meer grip en in het verbruik slijtage schild het niks.

Marcelo

ik weet het niet :S vlogens mij moet je achter meer grip hebben dit is tenslotte het punt waar hij het makkelijkste uitbreekt

ook met nieuwe banden monteren de beste banden achter. althans dat hebben ze mij geleert :P

Groetjes !-!

Marcelo

ja indd blijft een moeilijk geval :P

oke bij deze een compensatie :P

alle 4 de banden moeten nieuw zijn hehe:D

maar kwa druk denk ik dat het weinig verschil maakt
je bent 9 van de 10 keer anders beladen de 1e keer zwaarder en de andere keer lichter ik heb gewoon alle 4 de banden op 2.5 en bevalt goed :D

Marcelo

ohja en ook dat heeft met tempratuur te maken. scheeld enorm of je banden koud zijn of warm  ;)

ikzelf heb op een auto banden gehad met stikstof erin dat is ook goed :D

http://www.bourgonjen.com/index.php?pagina=stikstof

bij de link meer info

Gr

Nick Mattheus

dat heb ik nog nooit gehoord?? :?

met stikstof?? l-

is dat zoveel beter als gewoon de standaart lucht? :q
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Marcelo

Ja haha :D

Alleen heeft stikstof een vlamdovend effect;)

Maar of lachgas dat heeft 8)7 zou een mooie klapband worden denk ik >:D o-)

alexx

Citaat van: Marcelo op 30 oktober 2007, 23:37:59
ja indd blijft een moeilijk geval :P

oke bij deze een compensatie :P

alle 4 de banden moeten nieuw zijn hehe:D

maar kwa druk denk ik dat het weinig verschil maakt
je bent 9 van de 10 keer anders beladen de 1e keer zwaarder en de andere keer lichter ik heb gewoon alle 4 de banden op 2.5 en bevalt goed :D

dat is ook een goeie oplossing , maar wat ik zei dan ga ik uit van de fabrieksinstellingen en die gaan altijd uit van extreme situaties.

TrickeY

Citaat van: Remko de W. op 30 oktober 2007, 23:34:58
ook daar is al veel over gesproken, want mij is geleerd,
dat de beste banden altijd voor moeten, want dat zijn je sturende wielen,
en ons geval ook de aangedreven wielen...

en uitbreken kan ie zowel voor als achter natuurlijk...

dat is mij ook verteld, en nam ik ook aan, klinkt heel erg logisch toch.
totdat een man die slipcursus geeft aan mijn zwager vertelde de achterbanden belangrijker zijn, ongeacht dat je voorwielaandrijving hebt. Het is me toen wel uitgelegd waarom dat zo zou zijn. en daar zat wel wat in. Ik weet alleen niet meer wat het was.

Marcelo

indd alex,

Maar ik weet niet beter, of banden kan je tot 4 bar op pompen en daar heeft de band niks aan te lijden.
alleen je voelt de weg veel beter, en de band slijt verkeerd af maar kwa druk heb je geen probleem.

en Trickey,

Ook ik weet er het fijne niet van!!

ik heb dit gehoort van mijn vader, die heeft heel wat slipcursessen gehad met de brandweer.
en hem is het zo uitgelegd!!

Maarja of dat met een personen auto, of met het blusvoertuig was zou ik niet weten!!
lijkt mij dat beide voertuigen nogal verschillen kwa uitbreken :P

Maar zoals Remko zegt hij kan indd ook voor uitbreken,
alleen dan kan je doormiddel van gas loslaten gas geven, nog wel het 1 en het ander corrigeren.
maar als de achterkant wegglijd corrigeer je hem moeilijker althans lijkt mij Y

Maar dit zijn van die welles nietus discussies,
en daar schiet niemand wat mee op.
en daarvoor is dit topic ook niet geopend :P

Dus ik laat het hierbij ;) Groetjes --

alexx

het laatste wat ik er over wil zeggen is dat die man van de slipcurses het waarschijnlijk goed heeft uitgeleg en dat het dan ook lochisch klinkt , maar wat ik uit ervaring weet (dmv slipcursussen  o-)) is dat als je achterkant uitbreekt door verkeerde spanning of slechte banden de auto veel makkelijker te corrigeren is door middel van tegen te sturen , maar als je de bocht in stuurt met vijftig en je voorwielen beginnen te driften (weg te glijden kan)  je alleen maar je gas loslaten en weer recht uitsturen en dan pas weer de bocht in sturen (maar dan zit je vaak wel al in de problemen ) hoe dan ook pomp de banden op naar je eigen mening en hoe jij je auto het lekkerste vind rijden want als je gaat glijden met je auto dan of heb je een veelste zachte band een gladde band of een veelste hoge snelheid en hier hebben we het over 0.1 tot0.3 bar verschil !-!

madmaus

Mij is idd verteld dat de beste banden achter moeten zitten.
Omdat:
Als je op de snelweg oid een noodstop moet maken gaat al het gewicht naar voren toe dus daar krijg je genoeg grip. Achterste banden gaan een beetje losser op de weg zitten en hebben daarom de beste banden nodig.
maar daar verschillen de meningen over idd.
Bijna elke garage gooit ze altijd op de voorbanden.

Probleem is als je voorwielen wegglijden in een bocht dan heb je gewoon te hard gereden. En als je sportief (hard) rijd moet je altijd alle 4 je banden op orde hebben.
Een noodstop kan iedereen overkomen. Ook mensen die niet als een debiel door de bocht gaan.
Daarom beste banden altijd achter  8)

Collin

Citaat van: madmaus op  2 november 2007, 15:59:45
Mij is idd verteld dat de beste banden achter moeten zitten.
Omdat:
Als je op de snelweg oid een noodstop moet maken gaat al het gewicht naar voren toe dus daar krijg je genoeg grip.
Klinkt inderdaad erg onlogisch. Heb persoonlijk toch liever goede banden voor (in geval van keuze) dan achterop. Maar uiteindelijk moeten ze alle 4 goed zijn !

17" spanning zou ik op zo'n 2.3/2.4 bar zetten.
Mocht je het niet vertrouwen: spanning opvoeren tot de druk die -jij- erin wilt hebben. Vertoond de band een te grote bolling in de wang is ie te laag. Staat ie te strak is ie te hard opgepompt.
Kwestie om ergens daar tussenin de ideale spanning te vinden - en da's best persoonlijk m.i.
No nuts, no glory!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev