Advertenties


hoeveel bar

Gestart door ronaldm, 1 april 2006, 11:38:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ronaldm

hoeveel bar moet er eigenlijk in een 205-40-17 band zitten  :?
ik heb het eigenlijk nog nooit gecontroleerd hoeveel er nog in zit


Reinier Goorden

Ik zet ze bij mij rondom op 2.3 of 2.4 bar !-!

Stefan

2,2 ongeveer
sommigen doen er meer in trouwens
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ronaldm

ok

dan zal ik ik kijke hoeveel er bij mij inzit ;)

Kenny Mattheus

Hangt ook wel een beetje van de velgbreedte af denk k.
Als de band hard getrokken staat is het mss beter iets meer spanning te zetten, zodat deze er in de bochten niet aftrekt.
Zo staan ze bij mij vooraan om 3.0 kg en achteraan op 2.8 kg.
Weet natuurlijk niet of het echt zoveel moet zijn, maar ze staan van in het begin dat ik de velgen kocht zo hard  :?
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Dennis Postma

Ik houd meestal rond de 2.8 bar aan  !-!

ForeverYoung

ik gooi al 2,3 in 195/50R15, dus 205 mag best iets meer hebben (2.6 ofzo?)

Meganez

Waar baseer je dat op?

Als je meer inhoud tussen je velg en band kwijt kan betekend het nog niet meteen dat de druk hoger moet zijn. De band is inderdaad breder maar ook een stuk lager. Misschien dat er iets meer of minder lucht in zit maar dit heeft niks te maken met de druk.

Wat Kenny zecht zou inderdaad een reden kunnen zijn om meer druk in de banden te brengen, alhoewel ik niet weet of dit echt de reden is want meestal hebben plattere banden ook altijd al veel stevigere "wangen".

Hoeveel meer of minder druk er wel in de banden hoort te zitten weet ik ook niet..

Paul

Ik doe voor altijd 2,5. en achter 2,4
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

ForeverYoung

denk dat het toch iets van eigen ervaringen is.

ik heb geen papiertje ofzo bij de velgen gekregen waar precies opstond hoeveel lucht er in moet. en in de 15" doe ik maar iets meer dan in m'n 14" stalen 'winter' wielen, daar gooi ik namelijk 2.1 in.
voor standaard banden kun je vaak die tabel even checken die bij het tankstation hangt als je daar lucht gaat pompen, maar met 205/40R17 heb je daar erg weinig aan...

ik weet niet hoelang je al met deze velgen/banden rond rijd, maar helemaal nooit je bandenspanning controleren is natuurlijk ook niet helemaal goed..

Reinier Goorden

Hij heeft ze nog niet zo heel lang, ruime maand denk ik, dus dat valt wel mee. --

Reinier Goorden

En van wie zou ik het dan hebben :x

Decepticon#1

Jan van Heteren zei mij ooit dat hij van een Toyo-mannetje had gehoord dat in de T1R tussen de 2.6 en 2.8 het beste werkte. Dan weten jullie dat ook maar weer...en wat je er mee doet...das dan weer aan jullie  :q

Mzzl,

Peter

Stefan

volgens  mij zijn de meningen nog steeds nogal verdeeld
toen ik mijn 17inch onder de auto had en vroeg aan de bandenboer hoeveel bar hij erin had gedaan zij hij; 2,2 is meer dan zat!
In mijn Mazda (205/50/17) moet volgens fabrieks voorschrift ook 2,2 trouwens... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Michel Veltman

Citaat van: Decepticon#1 op  2 april 2006, 00:15:51
Jan van Heteren zei mij ooit dat hij van een Toyo-mannetje had gehoord dat in de T1R tussen de 2.6 en 2.8 het beste werkte. Dan weten jullie dat ook maar weer...en wat je er mee doet...das dan weer aan jullie  :q

Mzzl,

Peter
klopt volledig
2.2bar is echt te weinig, de band rolt teveel zijdelings over de velg met gevolg meer slijtage etc..
tussen 2.6-2.8 is goed, hou zelf meestal 2.8 aan (toyo proxes t1-r)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev