Advertenties


sleutels werken niet meer..

Gestart door gast, 19 maart 2005, 22:40:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

solidrock4x4

Ik heb zojuist ook het probleem gehad dat de auto niet meer van slot wilde met de afstandsbediening.
Het ledje van de afstandsbediening werkt en met de camera van de gsm heb ik gezien dat het infrarood led je het ook doet.

Vervolgens heb ik de volgende stappen ondernomen.

-Eerst sleutel in het contact.
-Vervolgens de 4 cijferige code van de fabrikant invoeren door de centrale deurvergrendelingsknop vast te houden en het aantal keer het lampje in het dashboardte laten knipperen conform de code
-Toen het contact terug draaien en de sleutel uitnemen
-Binnen 10 seconde moet je de centraledeurvergrendelingsknop ten minste 2 seconde vasthouden ( je hoort de sloten dan weer open gaan)
-Dan heb je maximaal 15 seconde de tijd om binnen 1,5 seconde 3x snel het knopje van de afstandsbediening in te drukken. Als je twee sleutels hebt moet je binnen die zelfde 15 seconde met de andere afstandsbediening 3x binnen 1,5 seconde drukken.

Dit staat ook in het bovenstaande figuur in het engels.

Bij mij werkte het en ben ik blij dat ik niet naar de renault garage hoef waar ze voor het  "inlezen van de afstandsbedeineing" 45 euro rekenen en een mooi verhaal dat ik misschien nog een afstandsbedieing nodig zou hebben aangezien ik er maar 1 heb.

Succes,




Dennis Postma

Reactie van Gyzz:
CiteerWerkt idd goed zo!

Hebben ze bij de Renault dealer hier in de buurt voor niks gedaan voor me Duimpjes omhoog
Zelfs nog het de infrarood-led weer terug op het printplaatje gesoldeerd.

Reactie van -KJ-:
CiteerDeze procedure staat gewoon in het boekje!

Even de 2 reacties uit een ander draadje toegevoegd aan het bericht van solidroch4x4 ivm dubbele post :police: ;)

sponge


joshendrikx

Toch nog even laten weten dat de onderstaande procedure ook voor mij goed werkte! Je hebt dus wel je noodcode nodig, maar mocht je die niet weten, dan heb ik het programmatje er voor gevonden (mail me maar).
Had zo mijn twijfels of dit echt ging lukken toen ik dit soort berichten op forums las, maar toen ik het onderstaande plaatje uit een handleiding zag, dacht ik toch maar ff proberen. Het lukte niet meteen, maar door gewoon te blijven drukken op de gerepareerde sleutel ging de deur toch opeens op slot en weer open. Dit 3x herhaald en hij lijkt het nu weer goed te doen!
Bedankt voor de hulp, scheelt weer 140 euro (echt afzetterij) bij de Renault garage!

Citaat van: Meganez op  1 februari 2007, 00:05:59
Misschien verklaart dit een hoop..

bovenaan staat dat als je de afstandsbediening meer als 1000 keer indrukt zonder ontvangst de sleutel daarna niet meer herkend wordt. Dit zal dan waarschijnlijk een zelfde storingsfout opleveren als wanneer de telefoon af gaat tegen de sleutel aan..

Vervolgens staat er daarna dat wel degerlijk eerst de sleutelcode via de computer ingevoerd moet worden, daarna moet de sleutel nog eens via de bekende procedure aangemeld worden..



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev