Advertenties


sleutels werken niet meer..

Gestart door gast, 19 maart 2005, 22:40:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gast

Help

Zou vandaag in mn RMC stappen doet de sleutel het niet meer ik de reserve sleutel pakken en daar reageert ie ook niet op dus is ie met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen...Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad en zo ja is t op te lossen of moet ik maandagochtend rechtstreeks naar de dichtsbijzijnde renault dealer gaan...
O ja er zitten net een maandje nieuwe batterijen in de sleutel en ga er niet van uit dat die nu al leeg zijn...

Alvast bedankt...

Tony

Weet je wel zeker dat het de sleutels zijn?

Een kenmerk dat er iets met de start blokkering aan de hand is, als je motor heel even aanslaat en er dan meteen weer mee stopt.

Als je een plip hebt, en die doet het niet, dan kom je niet eens zonder je sleutel te gebruiken je auto in.

Ik zou zeggen: Omschrijf je klacht eens wat nader.

En vergeet vooral niet welktype megane je rijd (type/code en motortype)

coupe-monte-carlo


Ferdi

dit heb ik ook weleens gehad hoor, komt wel vaker voor... je comp moet gereset worden...
dit doe je door beide polen los te halen en een aantal seconde tegen elkaar te houden...
werk dit nog niet... ga je naar de renault dealer... (neem wel je autopapieren en je legitimatie mee!)
dan krijg je van hun een 4-cijferige code en deze moet dmv je knop van de cv in je auto de startonderbreker mee deblokkeren... vraag hun dan ff verder om nadere uitleg...? :D
verder zal je auto dan een keer naar de dealer moeten om gemaakt te worden... maar dat hoor je van de dealer zelf wel dan... succes!

gast

Nou heb hem inmidels naar de dealer gebracht want ben m dagelijks nodig..
En ze hebben er ff naar gekeken en gestart met de mastercode (ofzoiets) en dan zouden normaal gesproken de sleutels automatisch gereset worden alleen toen deden de sleutels het nog niet dus denk zelf dat t aan de ontvanger ligt... ??? ???

Ja het rode ledje blijft knipperen en kon hem ook wel proberen te starten maar hij sloeg niet aan wat logisch is...

Het is trouwens een 2.0 8v Coupe uit '96...

Tony

Probeer de noodcodemaar eens in te voeren (4  cijfers, met de knop vd centrale vergrendeling)
Als het dan nog niet werkt, dan weet je dat het niet aan je ontvanger ligt.

gast

Daarom zei ik ook dat t logisch was dat hij niet wou starten... ;)

Die noodcode hadden ze bij de garage ingevoerd maar daarna regaarde hij nog niet op de sleutels...
Zit nu in afwachting op een telefoontje wat er precies aan de hand is... :-\

Tony

Het kan zijn dat je ECU (die levert de rolcode) US is.
Als je toevallig tot de clan van motorafspuiters behoort, dan wordt het nog een kostbaar grapje.
Het kan ook zijn dat de interieurcomputer (of de aaansluitingen) niet geweldig werkt.
Maar een foutcode moet zo gevonden zijn.

gast

Nee ik behoor niet tot de clan van motorschoonspuiters.... ;D
dus denk niet dat t probleem daar ligt...



Tony

Ik ben even de weg kwijt.. ???

De garage heeft een code ingevoerd: Hoe/met wat?
Was dat de noodcode of een resetcode?
Die noodcode kun je zelf ook invoeren (zie je instructie boekje hoofdstuk 5.18)
Deze code deblokkeert de startonderbreker en dan moet de auto gewoon starten.
De  noodcode reprogrammeert je sleutels dus niet!

gast

Ja dat zou m ook kunnen zijn de resetcode... ::)
Maar toen starte hij weer alleen de sleutels deden het daarna nog niet...

Tony

Tja dan kan het de ontvanger zijn, trek die er maar eens uit, soms wil de steker wel eens niet goed zitten.
Als je batterijtjes het niet meer doen, gaat het ledje op je sleutels ook niet meer branden.

Hieronder de layout.



1= Injectiecomputer
2= Decoder unit (achter zekeringenpaneel)
3= Infrarood ontvanger (dak/binnenverlichtingspaneel)
4= ADAC knop (centr. vergrendeling)
5= Codedraad
A= Plip (sleutel)
B= Deur lock knop
C= Ledje (Dashboard)

Je ziet dus dat jou storing ergens tussen de codedraad en je sleutel moet zitten.

RMCMichiel

Ik heb dit geintje ook gehad, dat gekloot met de centrale dv. Bij mij opende de vergrendeling zich uit zichzelf na 30 seconden op slot gestaan te hebben. Even naar mijn garagehouder die het euvel kende, hij heeft (WD40?) in elk slot gespoten, aantal keer met sleutel in elk slot heen en weer roeren en nooit meer last van gehad. Bij mij was ie gewoon even zogezegd droog en ontregeld... :-\

Tony

Ha ha  ;D dat kan kloppen. :D
Daar heeft Renault zelfs nog een officiele brief naar de dealers over gestuurd (het locken van deuren tijdens het rijden)
Maar ii denk niet ddat dit de oplosing van het probleem is. BTW: heb je alle zekeringen bekeken of ze het nog doen? De decoder wordt afgezekerd door een 15A en 20A zekering.

Ik denk dat die computer US is, of de bekabeling daar naar toe.
Het is een klein kastje dat met 2 plastic verbindingen aan de achterrand van de zekeringenunit geschoven zit.
Als dit ding vervangen moet worden, let er dan goed op dat de juiste versie (er zijn er 2) besteld wordt.
Als je namelijk een nieuwe versie insrtalleerd voor een versie 1 startblokkering, dan kost je dat de volgende keer een nieuwe injectiecomputer.
Het is maar dat je zweet... 8)  Andersom kan geen kwaad.

markosss

Citaat van: Tony op 22 maart 2005, 21:53:56
Tja dan kan het de ontvanger zijn, trek die er maar eens uit, soms wil de steker wel eens niet goed zitten.
Als je batterijtjes het niet meer doen, gaat het ledje op je sleutels ook niet meer branden.

Hieronder de layout.



1= Injectiecomputer
2= Decoder unit (achter zekeringenpaneel)
3= Infrarood ontvanger (dak/binnenverlichtingspaneel)
4= ADAC knop (centr. vergrendeling)
5= Codedraad
A= Plip (sleutel)
B= Deur lock knop
C= Ledje (Dashboard)

Je ziet dus dat jou storing ergens tussen de codedraad en je sleutel moet zitten.
Als we de spanning zouden meten die op de draad tussen de decoder unit ?en injectiecomputer komt op het moment dat er op de sleutel gedrukt wordt, dan zouden we theoretisch ook op die manier de startonderbreker kunnen omzeilen voor remote start.
Wie heeft er zin om deze draad ff door te meten? Ik kom er zelf niet aan toe anders had ik het wel gedaan...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev