Advertenties


Startonderbreker uitschakelen zender van sleutel stuk.

Gestart door Domier, 11 maart 2010, 21:24:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Domier

HELP!!!

Hoe kan ik de startonderbreker uitschakelen? De zender van de sleutel is naar de kloten :S vrachtwagen is over de sleutel gereden :S

Wie helpt me weer op weg?


Christian de Vriend

welke motor zit er in je coupe

van wat ik heb vernomen,zou je direct spanning op de brandstofpomp moeten zetten,om het te
overbruggen,nadeel is dat je dashboard lampje blijft knipperen,das ook wel te verhelpen met een kniptang :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Of 't lampje er gewoon uittrekken.. ;)

Maarre, heb je geen reserve sleutel?

Domier

1.6e en reserve sleutel is er 1 zonder zender.

Maar ik ben a-technisch dus hoe doe ik dat met die brandstofpomp?

Robin

Anders naar de dealer om je noodcode op te vragen :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Domier

Ik laat mijn auto niet door een dealer onderhouden daar is ie te oud voor.. 1996....

Maat ik zit nog steeds met het probleem...

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Domier

Ik ga morgen wel even naar de dealer. gaat waarschijnlijk een stuk sneller. En de auto staat op me werk dus kan er ook niet ff makkelijk aan kloten..

Robin

De dealer is de enige die je die noodcode kan geven ;)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Domier

Nou heb ik de noodcode verkregen van de dealer maar heeft iemand ook nog een duidelijke en volledige procedure om hem in te voeren?


Robin

Auto op contact zetten, startonderbreker begint te knipperen. Dan houdt je (volgens mij) de "openen" knop van je CV (onder je gevarenlicht) ingedrukt en gaat het rode lampje langzamer knipperen. Deze knippers vormen de code.

Dus als je code 4-3-5-2 is dan houdt je knop 4 knippers vast, dan los, dan 3 knippers vast en ga zo maar door :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

fitz

Misschien heeft iemand hier iets aan...
Geen idee of het werkt, ik kwam het toevallig tegen...
Maar ik zou het wel gaan proberen in geval van nood...
http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=Test_for_Renault_Key_Immobiliser_failures_emergency_recode

Domier

Altijd fijn krijg je een noodcode is naar alle waarschijnlijkheid de computer vervangen dus de noodcode kan verbrand worden.. nu mag de dealer dus lekker in de computer gaan snuffelen om er achter te komen...

fitz

Snap ik niet helemaal. Als de computer vevangen is, dan is dezelfde informatie als origineel er toch in geprogrammeerd? Dus is hij "identiek" aan het origineel. Dus zou het gewoon moeten werken.
Volgens de simpele informatie die ik kan vinden, wordt er als er een computer defect is er een "blanco" computer ingestopt en die wordt aan de hand van de PLIP geprogrammeerd.
Correct me if I am wrong...

fitz

Was even wat info over de plip aan het lezen en volgens mij is hij als de computer is vervangen nooit goed geherprogrammeerd geweest... Ik ga er even van uit dat de UCH vervangen is en niet de ECU..
Ik weet niet of ik het goed lees in het werkplaatshandboek, maar volgens mij is nu de code gewist in de ECU (als het geheel nooit goed geherprogrammeerd is geweest)
Best raar, ik dacht altijd dat de ECU niet vervangen kan worden voor een tweedehandse. Maar volgens deze informatie zou het wel moeten kunnen.
Maar goed, misschien lees ik het verkeerd.
Die computer zal dus ooit vervangen zijn door een Renault dealer; mijns inziens mogen ze het dan ook lekker kosteloos oplossen. In hun databank kunnen ze gewoon nakijken wie die computer ooit vervangen heeft etc.
Nieuwe plip zul je wel zelf moeten betalen lijkt me
Succes ermee in ieder geval!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev