Advertenties


Auto start niet meer na kortsluiting accu! help :(

Gestart door méganemartijn, 11 juli 2009, 00:05:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

méganemartijn

Goed:

vandaag nieuwe accu gekocht, en aangesloten, geen resultaat... sterker nog, niks deed t.
alle zekeringen gechekt, en dan ook alle! onder het dash, bij de wielkast, naast de accu, alles is heel.

ik word er nu wel een beetje moe van moet ik zeggen.. l-
heeft deze auto een stroomverdeler, en zo ja, kan die dan stuk zijn?

ik heb de oude accu er weer aan gehangen en het enige wat de auto nu doet is de binnenverlichting heel vaag laten knipperen..

ik weet t niet meer, om nou weer gelijk honderden euro's aan reparaties te laten verrichten zie ik ook niet zitten..


matthew

accu is wel opgeladen als het goed is.

Misschien heb je wel je uch opgeblazen ofzo

méganemartijn

De accu kan ik weer inruilen, een maat van me werkt bij het bedrijf waar ik m gekocht heb.

De UCH? dat is toch de rekeneenheid?  die is afgezekerd tegen kortsluiting.  :?

Toen ik de nieuwe accu had aangesloten deed alles het wel weer even goed, dashboardfuncties enzo, en op contact ging goed, maar het starten was weer: klik...

en daarna deed niks het meer.

renault freak

ik zeg dynamo of startmotor...
toen 2 weken terug bij mij de startmotor kapot was, werkte bij mij ook alles behalvr als ik hem wilde starten... dan was er ook allen een klik. die ging niet eens rond...
als het aan de accu lag had ie vanaf het begin van het probleem al geen verlichting/ radio of dergelijke moeten hebben...

de accu gooit de dynamo rond en de dynamo de startmotor. Toch?
en als de dynamo kapot is hoor je ook alleen een tik. en dan lijkt mij dat je een of andere zekering hoort tikken.?
of zit ik dan verkeerd?

of de cumputer een keer uit laten lezen...
kan ook een hoop schelen.. weet je iig waar misschien een storing zit...


Laurens Klein

heb je de nieuwe accu doorgemeten? want bij sommige winkels koop je een lege accu.

Verder was dit bij mij ook weleens het geval: dat "klik" terwijl de accu etc gewoon goed was. Het probleem was toen dat de kabel op de startmotor niet goed contact maken. Hierdoor moest de complete startmotor vervangen worden. Daarna was het over.

matthew

heb je de auto al aangeduwd of getrokken,want als de auto dan loopt weet je zeker dat het de startmotor is.

DHL

Of toch een zwakke batterij.... als hij na een tijdje rijden start...

méganemartijn

De nieuwe accu scheen wel vol te zijn, dat was af te lezen aan een ´´controle´lampje´´´ op de accu zelf, als die groen is, is de accu gewoon goed.. toen ik die dus had aangesloten deden alle dashboardfuncties, deurvergrendeling etc etc het, wou ik m starten was het idd weer klik.

daarna deed niks het meer! deurvergrendeling etc etc, niks! heb daarna de oude accu weer aangesloten en die laat heel vaag t binnenverlichtinglampje branden...

als ik m wil aanduwen, dan moet de dynamo wel werken en de accu, anders wil ie niet vonken... en ik heb er geen trek in dat ik daardoor de motor stuk maak 8)7


Paul

Geef maar eens een tik op de startmotor, die moet het haast wel zijn
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

méganemartijn

Hoe is het mogelijk!

Vandaag (vanavond om precies te zijn) heb ik mijn auto meegegeven aan de pa van mn collega, die is monteur.
hij hing m aan de startkabels, klik klik (deurvergrendeling)  contact en starten.. voila, motor loopt!

Blij en verward tegelijk! blij dat er niks met de startmotor, dynamo en computer is gebeurd, maar verward waarom ie niet wou starten op de startkabels van mn zus, en die van een maat van me (waren ook goede en vooral ook dikke kabels) EN ook niet op de nieuwe accu!?!?

nu schijnt dus gewoon dat de accu dood is en dat m'n gekochte accu toch nog uitkomst bied.

heel apart allemaal, maar het is tegelijkertijd ook weer een pak van mijn hart!

iedereen bedankt voor alle handige tips en hulp! ik hou deze topic nog even open, want wieweet dat straks de accu het toch niet doet...

!-!

DHL

Meestal moet je een nieuwe batterij opladen he. Blij voor je dat het zo opgelost is !-!

méganemartijn

't was wel de accu!
zo apart dat t mij niet lukte terwijl ik de accu precies het zelfde aangesloten had...

maar hij rijd weer en de sub doet t prima  :)

iedereen heel erg bedankt voor alle reacties!  _o_

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev