Advertenties


Defecte motoren

Gestart door Vespac, 28 oktober 2013, 11:52:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vespac

Beste leden,

Ik heb een vraag m.b.t. defecte motor. Sinds 4 jaren rijd ik een Megane station 1.9 diesel ( bj 2004 ).
Na twee jaren hoorde ik een lawaai bij de motor en het bleek dat deze stuk was gegaan.  In de aandrijving bleek een busje te zijn losgeschoten en was in de motor terecht gekomen.

Ik heb een gebruikte motor in de auto laten zetten en heb daar bijna twee jaren plezier van mogen hebben ( gereden km bij aankoop ongeveer 30.000 ). Het enige wat ik kon constateren was dat de motor tijdens het stationair draaien iets onrustig liep.
Vier weken geleden stranden we weer op de snelweg en het bleek exact hetzelfde euvel te zijn als bij de 1e motor. Een hoop geratel onder de motorkap en  het was gebeurt met de motor.

Ik heb wederom een andere gebruikte motor in de auto laten plaatsen, maar mijn vertrouwen in de auto was bijna weg.
Toen we afgelopen zaterdag naar huis toe reden, hoorde ik vlak bij onze woonplaats, al weer een lawaai bij de motor.
Helaas is het de derde keer dat de motor een ratelend lawaai vertoonde en er mee op hield. Bij deze motor, waren nieuwe injectoren, een nieuwe brandstofpomp en andere belangrijke onderdelen vervangen voordat deze in de auto werd gezet.

Ik sta voor een raadsel en durf ( als de oorzaak niet gevonden wordt ) geen nieuwe motor meer in de auto te laten zetten.
Op een of ander manier schijnt de compressie weg te vallen ( zonder dat je het merkt ) en dan wordt er schade aan de motor veroorzaakt. Mijn echtgenote en ik rijden rustig in de auto, dus er is geen sprake dat de motor te veel toeren gaat maken. Kan er ook sprake zijn van een softwarefout, of een iets anders wat elektronisch niet goed zit?
Wij zijn radeloos, maar hopen dat er iemand is die het bovenstaande herkend. Ondanks dat wij momenteel geen vertrouwen meer hebben in deze auto, hopen wij stilletjes dat we er toch weer in kunnen rijden.

Ik zie graag reacties van jullie tegemoet.

Alvast hartelijk bedankt

Bertus Vesper

BadEend

Je hebt toch wel garantie neem ik aan?
Dus  auto terugbrengen waar je hem laat repareren en hun het laten oplossen.
Zijn de drijfstanglagers ook vervangen voor de inbouw van de motor?


Vespac

De auto heb ik gisteren naar de garage teruggebracht. Ik heb de factuur ( nog ) niet betaald van de laatste motor en dat gebeurt niet eerder dan dat alles naar tevredenheid is opgelost.  De laatste motor is 2 weken geleden geplaatst. Ik zal kijken of erachter te komen is of de drijfstangllagers vervangen zijn. Bedankt voor je reactie.

BadEend

#3
Aan het aantal motoren te zien die stuk gelopen zijn heeft die garage er geen kaas van gegeten.
Misschien beter als ze informeren bij een bedrijf die motoren reviseert of het desnoods uitbesteden.

Paul

welk onderdeel is dat busje?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roy16v

als ik lees busje en zuiger denk ik aan een pistonpen maar 1x is al vreemd maar 3x??

neem aan dat het over een dci motor gaat?

BadEend

Is hier inmiddels al meer over bekend?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev