Advertenties


Sleutelkaart vreet batterijen

Gestart door Tedo, 29 december 2015, 21:13:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

Je moet idd ik meen zelfs 5x op openen of sluiten drukken achter elkaar terwijl je dicht bij de auto bent, en dan is de melding gereset voor vervangen batterij.

Want ze zitten er vaak een jaar of 3 in.

Dus al die batterijen waren wel in orde.

Tedo

Toch vreemd dat de melding bij mij direct weg is als ik er een nieuwe in heb gedaan. Zo werkte dat bij de II ook (maar dan deed ik veel langer met een batterij).

Ard Klok

Heb hiermee dezelfde ervaring als Tedo. Heb geen handelingen gedaan voor een reset (omdat ik hier niet vanaf wist), echter de melding was wel weg en is ook weggebleven.

Stefan

Bij mij is de melding inderdaad ook altijd meteen weg
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Robke72

Uit het boekje:
Vervangen van het batterijtje
Als  de  boodschap  "Vervang  batterij  sleutelkaart"  op  het  instrumentenpaneel  verschijnt,  vervangt  u  het  batterijtje  van  de  RENAULT card, druk op de knop 1 terwijl u  aan de noodsleutel 2 trekt, maak daarna het 
deksel 3 los met behulp van het lipje 4.
Verwijder het batterijtje door er aan één kant op  te drukken (beweging A) en  de andere
kant  omhoog  te  trekken  (beweging B)  en vervang het. Let daarbij op het juiste type en de polariteit, die op het deksel 3 staat. Gooi lege  batterijen  niet  weg, maar lever ze  in bij  een  inzamelpunt voor lege batterijen.

Ga bij het monteren te werk in omgekeerde volgorde, druk daarna vier keer, in de nabijheid van de auto, op één van de knoppen van  de  card:  de  boodschap  verdwijnt  als weer gestart wordt.


Tedo

Misschien is het bij een keyless uitvoering anders?

appie

Ben inmiddels 15 maand in het bezit van een megane coupe met keyless entry en heb bij aankoop een nieuwe sleutel kaart erbij gekregen omdat er een kapot was . Tot op heden nog geen batterij hoeven te vervangen , ook niet bij de reserve kaart welke haast niet gebruikt word. Wel maak ik altijd gebruik van het keyless systeem , dus niet met de kaart openen en sluiten .

mark29

Ik doe elke week wel wat batterijtjes vervangen, steeds de knopjes een aantal keer indrukken, en dan de kaart in de lezer, keer starten, uit, starten zonder kaart.
En de melding is weg. Nooit geen klachten eigenlijk gehad, dat de melding snel terug kwam.

Stefan

Citaat van: Tedo op 18 januari 2016, 17:23:36
Misschien is het bij een keyless uitvoering anders?

Mijn auto is keyless ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Weet ik; ik doelde ook op de reactie van Robke hierboven.  ;)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev