Advertenties


Sleutelkaart vreet batterijen

Gestart door Tedo, 29 december 2015, 21:13:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

De sleutelkaart van mijn Estate vreet batterijen; bijna iedere maand moet er een nieuwe 2032 knoopcel in. Is dat normaal? Bij mijn II gaat de 2025 batterij zeker een jaar of langer mee.

mark

lijkt mij niet. heb dit nog niet eerder gezien, ook niet toen ik nog bij de dealer werkte.  ;)

Tedo

Dat dacht ik ook niet. Ik rij wel altijd keyless, maar dat doe ik met de sedan ook.

mark29

Vreemd.
Batterij ook echt leeg dan? Doorgemeten?
Buig eens die clipjes bij, zodat de batterij strakker ligt en beter contact maakt.
Die klacht eigenlijk nooit tegen gekomen.

Tedo

Ik heb de batterij niet doorgemeten, maar de auto geeft aan dat de batterij in de kaart bijna leeg is. Na vervanging is die melding verdwenen. Ik ga testen of mijn tweede kaart het ook heeft. Zo niet, dan ligt het aan kaart 1.

mark29

Als het slecht contact is, kan die natuurlijk ook melding geven.

Tedo

Op zich wel, maar dan zou een nieuwe batterij ook slecht contact maken, toch?

mark29

Als je hem vervangt druk je hem dat veertje in en tegen die onderste de massa.
Stel die veertjes zitten te los, en vallen als het ware iets naar buiten verliest ie contact of slecht contact.... Denkt de auto van o de batterij is leeg.
Het is maar een hersenspinsel.

Smartass360

Hoe lang doe je dan met een nieuwe batterij?
Moet zeker een jaar of max 2 meegaan.

Tedo

Dat is ook mijn ervaring bij een II. Ik heb de III nu een half jaar, en ik heb er zeker al vier nieuwe batterijen ingezet.

Stefan

Bij die van mij gaat het idd ook heel snel helaas 8)7
Dus wat dat betreft niet heel vreemd :neen:
Bij de dealer hebben ze er een keer een 2032 in gestopt en die ging wel langer mee. (was van Varta)
Ik stop er zelf altijd van die "goedkope" 2032 batterijen in en ik denk dat die gewoon slechter zijn
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Er zit nu een Duracell in. Afwachten maar.

A110

Als ik hierop even mag reageren,

Bij mijn ook de melding "vervang batterij sleutelkaar" ik dus gedaan maar dan is er nog wel een procedure die je moet doen om de melding ook daadwerkelijk weg te krijgen.
Je moet 4x op een willekeurige knop van de kaart drukken in het bijzijn van de auto. Hierna reset de computer zich en weet dan dat er een nieuwe batterij is gemonteerd.

Ik weet niet of jullie dit ook al gedaan hebben?

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

Nee, dat heb ik niet gedaan. Staat dat in het boekje? Bij mij is die melding meteen na het plaatsen van een nieuwe batterij weg.

A110

Bij mij bleef de melding wel staan. Dus het boekje maar erbij gepakt en daar staat het inderdaad in, ik wist het ook niet.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev