Advertenties


Banden Mégane GT-Line 2013

Gestart door vinz3nt, 22 juli 2015, 11:06:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vinz3nt

Hallo,

Ik heb de Michelin Primacy 3 17 inch banden onder mijn Mégane liggen en nu met het 3e setje heb ik wéér last van cupping wat zich openbaart door zeer irritante trillingen in de auto. Als ze de banden verleggen of vernieuwen is het een tijdje weg maar tot nu toe komt het steeds weer terug dus het is direct te herleiden op de banden.
Bij de garage halen de handen over de banden en dan is het , tja, cupping. Ik heb er mijn twijfels bij en de meningen zijn verdeeld, ook over het voorkomen ervan. Volgens de garage ligt het aan de breedte van de band en 17 inch, dan gaat het volgens hen 'wringen bij het sturen' waarbij cupping ontstaat. Goed, of het waar of niet waar is laat ik in het midden.

Ik moet nu binnenkort nieuwe voorbanden hebben. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met andere banden. Ik vind de Primacy's ook een stuk sneller slijten dan de Energy's die ik op mijn vorige Mégane had zitten.

Tedo

Die voorbanden zouden dan je vierde worden in twee jaar tijd?  8)7 Hoeveel km rij je dan met een set?
Ik zou dan eerst eens op zoek gaan naar de oorzaak van het cuppen, want volgens mij ligt dat niet specifiek aan een merk (al zal het ene merk en type er meer last van hebben dan het andere). Heb je de auto wel eens helemaal (opnieuw) laten uitlijnen? En met welke bandenspanning rij je? Om gecupte banden tegen te gaan kun je het beste de bandenspanning met 10-15% verhogen t.o.v. wat aanbevolen is door Renault.

205/50/17 is tegenwoordig meer een standaard maat dan een brede band. Ik rij ook met die maat Primacy 3's (maar dan op een Megane II) en die cuppen niet. Onder mijn III zitten 225/40/18 Dunlop banden en die cuppen ook niet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev