Advertenties


TomTom

Gestart door rv, 27 januari 2010, 16:29:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rv

Tom Tom Carminat werkt niet meer en geeft alleen nog maar de fout melding dat er gaan SD kaart aanwezig is.
Bij de dealer langs geweest en die zeggen dat de software niet meer in orde is deze gaan ze nu aanvragen in Frankrijk, is iemand bekend met dit probleem, een beetje vreemd voor een auto die nog geen 2 weken oud is.

Ik heb ook geprobeerd om de software van Europa bij Tom Tom te downloaden ivm met vakantie naar Oostenrijk over twee weken, maar is niet voorlopig beschikbaar. Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor, want waar voor heb je nou een navigatie in de auto zitten als je geen software kan krijgen dan alleen voor de  Benelux.
R V

A110

Mijn vader heeft een clio III ph2 met tomtom en heeft vorige week zijn SD kaart geupdate met een nieuwe kaart west-europa dacht ik. Gewoon via tomtom home.
Het verkrijgen van kaarten moet je natuurlijk niet de schuld aan renault geven want dit loopt gewoon via tomtom en daar kan renault niks aan doen.

Hier kan je misschien wat meer info vinden,

http://www.renault-multimedia.com/en_UK/carminat-gps-navigation/carminat-tomtom/

succes Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

SDM

#2
hoi rv,

Zelf heb ik nieuwe megane coupe met Carminat TomTom.
Ik heb de auto al een paar maanden en herken de problemen die jij omschrijft helemaal niet.
Voor mijn TomTom heb ik een "backup" versie van west Europa(V840.2562) op een zelf aangeschafte SD kaart.

Hoe je één en ander zelf kunt instellen kan je op webloq.nl vinden.
Dit is een Nederlandse site met een aparte afdeling voor Carminat TomTom.
Aangezien sommige zaken niet legaal zijn kan ik er hier niet verder op ingaan.  ;)

Wat je in ieder geval legaal gewoon kan proberen is het volgende:


  • Formateer een SD kaart of koop een nieuwe SD kaart.
    (Tip: koop een SDHC kaartje van 4GB dan heb je geen problemen met grote kaarten)
  • Ga naar je auto en stop voordat je deze aanzet de lege SD kaart in je TomTom
  • Zet je auto in contact en zet je radio aan.
  • Je TomTom gaat nu je kaartje proberen te lezen en maakt vervolgens deze klaar voor gebruik met TomTom
  • TomTom zal op een gegeven moment aangeven dat er geen kaarten of tomtom versie beschikbaar is of iets dergelijks
  • zet je radio en dus ook je tomtom weer uit doe je deur open om alles echt uit te zetten
  • Ga terug naar je computer en stop je kaartje in een kaartlezer .o.i.d.
  • Start TomTom Home op, als deze al niet vanzelf opstart
  • Als het goed is herkent TomTom dat je een apparaat hebt aangesloten
  • Doe dan de meest recente kaart controle
  • Als dat niet werkt probeer dan controleer op updates
  • Als het goed is kan je nu in ieder geval de kaart downloaden die origineel bij je TomTom zat
    (In jouw geval was dat Benelux geloof ik)
  • Zorg nu voordat je iets gaat proberen te kopen of iets degelijks eerst dat je de meest recente versie van TomTom krijgt!
  • Ga dus (weer) naar meest recente kaart update
  • Als deze aangeeft dat je de meest recente kaart en software hebt ben je hier klaar
  • Op dit moment zou ik eerst controleren of je deze versie kan draaien dus hup weer terug naar de auto
  • In de auto weer eerst het kaartje in je TomTom doen en dan aanzetten
  • Als er een nieuwe versie van TomTom op je kaartje is gezet zal het systeem eerst zichzelf gaan updaten
  • Als het systeem zichzelf heeft geupdate moet je nu eerst weer terug naar je computer, zo niet dan zou je nu je TomTom weer moeten kunnen gebruiken
  • Had je een update? Dan ga je nu eerst weer naar de PC en voltooi het update proces
  • Op dit moment zou je kunnen gaan kijken of jij de door jouw officieel aangeschafte kaart in TomTom home kan downloaden

Kan je nergens de kaart vinden of werkt je TomTom nog steeds niet, dan raad ik jou aan om met TomTom nederland te bellen
Geef duidelijk aan dat je een Carminat systeem hebt en leg ook uit dat je een nieuwe kaart hebt gekocht.
De mensen bij TomTom moeten jou daar verder mee kunnen helpen, het is namelijk hun product.
Uiteraard wil ik je graag helpen mocht je er niet uitkomen maar uiteindelijk ben ik ook maar een gebruiker.

succes!  !-!

SDM

De europa kaarten en vele andere zaken kan je via je TomTom home software op je pc gewoon kopen.
Dit staat ook HIER uitgelegd op TomTom.nl. :)

rv

De navigatie werkt nog niet volgende week krijg ik nieuwe software als het goed is, is via de dealer in Frankrijk besteld.

De kaarten van Europa zijn voorlopig niet leverbaar volgens de Tom Tom site dus als iemand een andere weg weet hoor ik dat graag, het kan namelijk nog wel een maand duren volgens Tom Tom ik heb ze gebeld.
R V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev