Renault Mégane Club

Mégane 3 Technisch 2009-2016 => [Mégane 3] Overig => Topic gestart door: rv op 27 januari 2010, 16:29:49

Titel: TomTom
Bericht door: rv op 27 januari 2010, 16:29:49
Tom Tom Carminat werkt niet meer en geeft alleen nog maar de fout melding dat er gaan SD kaart aanwezig is.
Bij de dealer langs geweest en die zeggen dat de software niet meer in orde is deze gaan ze nu aanvragen in Frankrijk, is iemand bekend met dit probleem, een beetje vreemd voor een auto die nog geen 2 weken oud is.

Ik heb ook geprobeerd om de software van Europa bij Tom Tom te downloaden ivm met vakantie naar Oostenrijk over twee weken, maar is niet voorlopig beschikbaar. Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor, want waar voor heb je nou een navigatie in de auto zitten als je geen software kan krijgen dan alleen voor de  Benelux.
Titel: Re: TomTom
Bericht door: A110 op 27 januari 2010, 16:59:49
Mijn vader heeft een clio III ph2 met tomtom en heeft vorige week zijn SD kaart geupdate met een nieuwe kaart west-europa dacht ik. Gewoon via tomtom home.
Het verkrijgen van kaarten moet je natuurlijk niet de schuld aan renault geven want dit loopt gewoon via tomtom en daar kan renault niks aan doen.

Hier kan je misschien wat meer info vinden,

http://www.renault-multimedia.com/en_UK/carminat-gps-navigation/carminat-tomtom/

succes Jeroen
Titel: Re: TomTom
Bericht door: SDM op 27 januari 2010, 17:57:17
hoi rv,

Zelf heb ik nieuwe megane coupe met Carminat TomTom.
Ik heb de auto al een paar maanden en herken de problemen die jij omschrijft helemaal niet.
Voor mijn TomTom heb ik een "backup" versie van west Europa(V840.2562) op een zelf aangeschafte SD kaart.

Hoe je één en ander zelf kunt instellen kan je op webloq.nl (http://www.webloq.nl/) vinden.
Dit is een Nederlandse site met een aparte afdeling voor Carminat TomTom.
Aangezien sommige zaken niet legaal zijn kan ik er hier niet verder op ingaan.  ;)

Wat je in ieder geval legaal gewoon kan proberen is het volgende:


Kan je nergens de kaart vinden of werkt je TomTom nog steeds niet, dan raad ik jou aan om met TomTom nederland te bellen
Geef duidelijk aan dat je een Carminat systeem hebt en leg ook uit dat je een nieuwe kaart hebt gekocht.
De mensen bij TomTom moeten jou daar verder mee kunnen helpen, het is namelijk hun product.
Uiteraard wil ik je graag helpen mocht je er niet uitkomen maar uiteindelijk ben ik ook maar een gebruiker.

succes!  !-!
Titel: Re: TomTom
Bericht door: SDM op 27 januari 2010, 18:14:00
De europa kaarten en vele andere zaken kan je via je TomTom home software op je pc gewoon kopen.
Dit staat ook HIER (http://nl.support.tomtom.com/cgi-bin/tomtom_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=5255&p_created=1150209083&p_sid=asRfR2Tj&prod_lvl1=2344&prod_lvl2=2332&cat_lvl1=&p_accessibility=&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD03NSw3NSZwX3Byb2RzPTIzNDQsMjMzMiZwX2NhdHM9JnBfcHY9MS4yMzQ0OzIuMjMzMiZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX2ZubCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1#) uitgelegd op TomTom.nl. :)
Titel: Re: TomTom
Bericht door: rv op 29 januari 2010, 08:20:30
De navigatie werkt nog niet volgende week krijg ik nieuwe software als het goed is, is via de dealer in Frankrijk besteld.

De kaarten van Europa zijn voorlopig niet leverbaar volgens de Tom Tom site dus als iemand een andere weg weet hoor ik dat graag, het kan namelijk nog wel een maand duren volgens Tom Tom ik heb ze gebeld.
EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev