Advertenties


oh nee, nu weer turbo slang probleem

Gestart door versace1, 3 januari 2006, 21:37:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

versace1

hallo allemaal,

je gelooft het niet, nu heb ik eerst pech met koude start problemen (die maar niet opgelost wil worden) de ruitensproeierpomp die niet meer werkt, heb ik vanmorgenvroeg weer wat meegemaakt.  :'(
ik sta vroeg op om de motor beetje warm te draaien en om het ijs van de ruiten te krabben.
ik rijd een tijdje op de snelweg en wil een beetje doorrijden,geef gas (natuurlijk met warme motor), hoor ik ineens een plof geluid, de auto begint meteen snelheid te minderen, ik schrok ervan, geef wat meer gas en de motor begint te schokken, meteen vluchtstrook op en ben met pechlichten aan met +/- 40 km/h doorgereden omdat ik wist dat er een paar kilometer verder op een pompstation met parkeerplaats staat. 8)
eindelijk aangekomen kijk ik onder de motorkap zie ik dat weer de turboslang die op het spruitstuk met een schroefklem vastzit er af geschoten is, ik had dit zelfde in de zomer ook meegemaakt. gelukkig had ik toen wat simpele gereedschap bij me, nu dus niet.
de anwb heeft 'm weer tijdelijk vastgezet, terwijl ik dacht dat ie met een betere oplossing zou komen.nee hoor, ik moest er maar een nieuwe afdichtingsrubber op laten zetten, in de tussentijd tot het gerepareerd is moet ik heel rustig optrekken en geen hoge toeren maken, maar dat doe ik altijd.
(laat) op mijn werk aangekomen ik meteen bellen met de dealer uit mijn woonplaats, zeggen ze dat ie rubber niet los leverbaar is ???
alleen kompleet met de turbo slang ??? dat is toch belachelijk !  ik vroeg wat die dan kost..... 67 euro ex. ???  :o
zijn die dingen gemaakt van carbon of zo ? het is gewoon een ###lig plastic slang (een soort stofzuigerslang) die achter het motorblok verdwijnt naar de (verborgen) turbo en de andere kant heeft een soepele rubberen afdichtingsring die je op het inlaatspruitstuk schuift en vastklemt met zo'n schroefklem. het rubber is gewoon afneembaar.....

wat een oplichters, je hebt een goedkoop klein onderdeel nodig , willen ze je die niet geven, maar moet je ze extra geld te laten verdienen door een komplete slang te kopen.  >:(

wie kan me helpen of weet waar ik wel zo'n rubber kan krijgen als het moet gewoon een goede gebruikte is ook goed.

ik hoor het z.s.m.

Versace1




Timo Zuiderduin

misschien eens kijken naar Slangen van Camco!!

Greencabrio

misschien een beetje domme vraag maar watvoor auto rij jij? dat je een turbo hebt?

Stefan

ik zou eens verder kijken bij andere leveranciers van auto-onderdelen voordat je het bij de dealer aanschaft
het verhaal van: ik heb dit nodig maar dan moet je "helaas" dat er ook bij nemen ken ik idd.
De dealer moet het in principe van dit soort geintjes hebben als onderdelen verkoop en reparatie.. ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Erix

Probeer eens bij een jachthavenwinkel of iig bedrijf wat scheepsmotoren fixed ... die hebben vaak slangen op rol (Volvo-Penta heeft heeeele mooie dubbel gepantserde slangen). Koop je ze per meter en zijn echt totaal NIET duur. Een groot deel van de slangen van mijn GTT heb ik ook met dat spul vervangen, daar kunnen die klote Renault rietjes niet tegenop hoor  :D

Samco en SFS is erg duur maar glimt wel mooi met een leuk kleurtje. De turbo slangen heb ik zelf ook van SFS maar ben hier niet zo heel erg over te spreken. Als je het vaak loshaalt gaan ze snel brokkelen tussen het net en de siliconen lagen en dit valt pcies NIET  :-\ onder de garantie....
ZX-Audio · the finest audio products around

versace1

#5
hai remco,

als je het motorblok voor je hebt zie je aan de rechterachterzijde van de grote plastic motorkap een dikke plastic buis die , in mijn versie zonder intercooler, van onderen naar boven tegen een metalen gedeelte zit bevestigd, volgens renault monteur en de anwb monteur is dat het inlaatspruitstuk gedeelte. nou , tussen de slang en metalen gedeelte zit een rubberen afdichtingsring/rubber hoe het ook heet. nou die is een beetje uitgelubberd, waarschijnlijk door de vettige substantie die er in de buis en spruitstuk zit, is het wel normaal dat er olie in zit ? het is geen dikke laag maar voelt wel vettig en ziet er zwart gekleurd uit.

ik ben al die problemen met de auto een beetje zat aan het worden ,en de dealer helpt me helemaal niet,iedere keer als er iets gerepareerd is gaat er een paar maanden later weer wat anders aan stuk. ik ben meer dan 1000 euro aan reparaties kwijt (niet bij de dealer gelukkig ) en nog is er van alles aan stuk.
het gaat me zeker 1000 euro kosten om de weer 100 % goed te krijgen.......

ik ga het hoofdkantoor van renault nederland maar eens lastig vallen.?

Paul

Zal wel een DA0N zijn.(dti)
Het is de drukslang tussen de turbo en het inlaatspruitstuk.
Op de aansluiting van het inlaatspruitstuk zit er een rubber tussen en die wil door de olie wel eens slecht worden.
Renault schrijven lijkt me niet nodig bij een auto van 6? jaar oud
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

versace1

megane is van 7/2001, waarschijnlijk de BA1U,

sinds aankoop was auto net 3 jaar oud en moest voor het eerst gekeurd worden. niet iets ernstig toen.
sinds laatste half jaar begonnen de problemen.

kan toch nog niet normaal zijn dat er ineens zoveel mis mee is:

- airco is lek, volgens airco garage is de verdamper lek , komt bijna niet voor vertelde hij.
- koude start problemen, waslijst aan onderdelen vervangen helpt helemaal niets.
- vreemd klapperend geluid over hobbelige weg en hoge drempels.
- nu ook ineens flink schudden auto bij koude start, motorrubber is ook misschien daardoor stuk gegaan.
- hoog dieselverbruik, de dealer vindt 1 op 16 normaal, maar dan rijd ik met een slakkegangetje en niet harder dan 110 km/h.

nu erbij : rubber turboslang schiet er af 
             ruitesproeierpomp werkt niet.

ik heb hiervoor een megane 1.9D rn sedan uit 1998 gehad en deze was echt probleemloos en met zelfde rijgedrag veeel zuiniger, 1 op 18/19 altijd, volle tank net niet 1000km. op lange afstanden superzuinig.  O0
ok , deze had geen turbo , dus heel traag. maar was wel zeer betrouwbaar. heeft me in 3 jaar 1 keer in de steek gelaten, de accu was dood. verder alleen simpele kleine reparaties.had voor verkoop 256.000 km op de teller staan.
heb nu veel spijt dat ik 'm heb weg gedaan.... 

versace1

ziet er naar uit dat niemand me kan helpen...  :'(

misschien ben ik nu wel gedwongen om de auto in deze staat in te ruilen voor wat anders....  :-[

versace1

he remco,

het gaat me alleen om dat rubbertje OP die slang.
zeg nou zelf, het is toch absurt dat je als (particuliere) klant de komplete slang moet aanschaffen voor zo'n klein ielig rubbertje ?
inmiddels heb ik dat rubbertje , de slang en inlaatspruitstuk schoongemaakt en ontvet. alles weer netjes in elkaar gezet en schroefklem hard vastgedraaid. rij er nu een week mee en heb een paar keer goed gecontroleerd en zit nog muurvast.

ik werk zelf op een technische dienst voor electronische apparaten en door aandringen bij de fabrieken kunnen we bepaalde onderdelen ineens WEL los bestellen....

welk software programma gebruik je hiervoor ?

weet je misschien ook hoe ik goed en veilig bij de ruitesproeierpomp kan komen ? ik neem aan dat ik toch niet het metalen scherm er af moet schroeven ? of is die plastic kap in de wielkast voldoende ?

tevens remco , zou ik je prive mail adres mogen hebben ?
dat praat wat makkelijker. :D

ik wil de eenvoudige klusjes namelijk zelf proberen.

die garages kosten tegenwoordig alleen maar geld.  >:(

 

elmar

Je kan heel makkelijk bij je ruitensproeipomp wanneer je alleen je spat(binnen)scherm weghaald.

Let er alleen wel goed op dat wanneer je de pomp opnieuw monteert het een beetje invet, want de kans dat je het afdichtrubbertje de tank in drukt is dan aanwezig.

Grt Elmar

kennix

Hoi, ik heb al verschillende topics over jou 1.9 dti gelezen.
Ik heb hetzelfde probleem ols jij. Onze 1.9 dti start ook heel slecht met koude motor.
Hij staat nu bij de garage en daar kunnen ze niks vinden.
Mijn vraag is of het probleem zich nog voordat. Zo niet wat dan de oplossing is geweest?
Ik hoop dat er nog op gereageerd wordt.

Gr Kennix

ForzaMollie

Hier hetzelfde probleem! alleen bij mij is het niet per defenitie de koude start, maar vooral na een lange tijd (meer dan 12 uur ofzo). Nog geen oplossing gevonden, maar ik verdenk bij mezelf de accu.

Voor oplossingen hou ik me ook aanbevolen!

Thijsie

Citaat van: Mollie op  4 januari 2008, 12:55:10
Hier hetzelfde probleem! alleen bij mij is het niet per defenitie de koude start, maar vooral na een lange tijd (meer dan 12 uur ofzo). Nog geen oplossing gevonden, maar ik verdenk bij mezelf de accu.

Voor oplossingen hou ik me ook aanbevolen!

Het slecht starten van een warme motor vermoed ik eerder een BDP sensor die vies is? :? Je kan makkelijk die sensor zelf schoonmaken en weer terugzetten. Zoek maar eens op het forum naar bdp sensor.

Start hij dan nog slecht dan is het wat anders, maar je kan het natuurlijk altijd proberen  ;)

ForzaMollie

Warme start is geen probleem. Het is alleen als de motor koud is en een tijdje niet gelopen heeft. Wanneer hij een paar seconden gelopen heeft en ik start hem nog een keer is het geen probleem. Zou het iets met de dieseltoevoer te maken kunnen hebben?

als hij na een tijdje dan start komt er ook witte rook uit de uitlaat, dit is alleen als het wat langer duurt voor hij start. Startmotor loopt ook moeizaam.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev