Advertenties


Buiten temperatuur probleem, Megane 3, 2010, 1.4 tce

Gestart door scottydotty, 6 november 2019, 21:33:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scottydotty

Hoi Iedereen.

Ik heb een rare storing met me buiten temperatuur meting.

Om het verhaal compleet te maken, heb ik dit probleem sinds ik de auto heb (nu 2 jaar).
Heel af en toe, werkt/ reageert me sensor niet en geeft die -39 graden en loopt daarna langzaam op.

Heb vorig jaar een nieuwe spiegel met sensor gekocht en dat ging voor 9 maanden goed. Daarna kreeg ik af en toe het probleem weer. (En het nadeel eraan is, is dat me climate control automatisch op warm gaat, wat dan niet nodig is, haha  8)7).

Dit jaar ging het redelijk goed, tot 2 weken geleden. Nu werkt de sensors soms wel en vaak niet.

Ik kan niet goed plaatsen wanneer het mis gaat, maar het valt me op dat het gebeurd bij koud/ vochtig weer of als ik me auto (te) goed was.

Dus ik denk ergens aan een slechte stekker of kabel ofzo, maar ik heb er geen ervaringen mee.

Dus, is er iemand hier op het forum die wat tips en tricks heeft of weet waar de stekkers zijn en hoe die lopen etc.

Hopelijk kan er iemand mij hiermee helpen door een richting op te sturen.  ;)

Alvast bedankt voor het meedenken


Groetjes Scott

Roadkill (Michiel)

Als er water direkt op je sensorkan komen, en tijdens het rijden er dan ook nog eens rijwind langsgiert zijn deze waardes vrij normaal, heb het met mijn oude meg2 ook gehad na een diepe plas water, toen was de temp ook in 1 klap iets van -30. Wel lastig dan als je clima er op reageert.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Waarom geen nieuwe sensor eraan solderen? Gebruikte is maar de vraag wanneer die weer kapot gaat he.

scottydotty

@ roadkill:
Hmz,dat zou kunnen, maar wel vreemd. Ik zal er eens over denken.

@ mark29:

Ik heb dat dus geprobeerd,maar met een meg 3 lukt dat niet. Eerst had ik een verkeerde sensor gekocht (athans het paste totaal niet).
En er is weinig ruimte om het te demonteren. (Of ik ben te voorzichtig, dat kan ook).

Weet iemand misschien welke contacten ik de sensir kan meten? Op de plug?

mark29

Verkeerde? Bij een renault dealer magazijn bestellen kan niet fout gaan.
Spiegelglas eraf, dan eraan solderen.

Ik twijfel nu megane 3 zou dat anders dan de oudere megane, twingo clio etc?

scottydotty

@ mark29


Had het niet via een dealer gekocht, maar online via een autohandelaar.
Toen ik het terug stuurde, verontschuldigde hij ook, omdat hij dacht dat het ook paste.

En ik heb meerdere keren op forums etc gekeken, maar het verhaallijn klopt niet met de megane 3. Die is idd anders dan de meg 2 (dat was mijn voorganger).

De meg 2 zit de sensor aan de passagiers spiegel en kan je zo vervangen.

Op de meg 3 zit die in de bestuurders spiegel en zit zo klem, dat je het bijna niet kan vervangen (tenzij je alles sloopt, haha).

Maar goed, vandaag werkte me temperatuur weer netjes (9 graden).
Dus het is een beetje een lastige storing om te zoeken.

Ik weet alleen niet of iemand ervaring mee heeft hoe de bedrading loopt? Of bij een kastje uit komt die ik zelf kan demonteren/ nakijken?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev