Advertenties


Automatische handrem

Gestart door MeganeDriverAkaRik, 5 oktober 2015, 19:16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

appie

@korte volgens mij heb jij een auto waar helemaal geen enkele optie opzit. Werkelijk alles wat een beetje handig is kraak je af , automatisch licht aan werkt perfect als je een tunnel , donker bos of zo inrijd en je lichte uit hebt staan, regen sensor werkt ook als het mistig is en je interval te traag of te snel is , parkeersensoren vertellen je tot hoever je achter uit kunt voordat je iets raakt en niet of je auto ergens tussen kan

jarno27

Ach maak je niet druk korte is een beetje de mopper smurf van het forum haha ieder zijn keuze toch !-!
Ik zelf heb het ook niet zo op electronica in me auto
Me lichten zet ik standaard al aan voordat ik weg rij of het nou dag of nacht is.
Zou wel graag regensensor willen hebben .
Maja op den duur moeten we er allemaal een x aan geloven.
Hoe nutteloos of hoe nuttig de  technologie ook is o-)

Stefan

Regensensor, reuze handige uitvinding
Cruise control, idem
Automatisch licht, niet zo boeiend vind ik persoonlijk.
Automatisch handrem, ook handig.
Parkeersensoren, ik zou zonder ook kunnen, maar het is toch reuze handig
Meedraaiende koplampen zou ik ook zonder kunnen
Xenon, ideale uitvinding

Op mijn auto zit het zo'n beetje allemaal en de meeste dingen zorgen wel voor extra gemak over het algemeen.
En het is ook niet zo dat al dat soort dingen nu om de haverklap kapot gaan, het is geen 1995 meer he tenslotte
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

korte

Ieder forum zijn eigen moppersmurf he  ;)

Maar toch.... Ik vind het niet allemaal nodig, storingsgevoelig en kostbaar als het kapot is, zit het er niet op dan kan het ook niet kapot.
Tuurlijk zijn er zaken tegenwoordig ondenkbaar en dragen ze bij aan rijbeleving, veiligheid en gemak denk alleen maar eens aan zoiets (niet meer weg te denken) als ABS en stuurbekrachtiging. Maar het gaat uiteindelijk richting de autonome auto waarbij je alleen nog maar dient te zeggen naar welke locatie je wilt en wordt daarheen gebracht, uiteraard wel na het aandoen van de gordel want anders gaat de auto nergens heen.....

Parkeersensoren, oké ze zijn nuttig als je op een onbekende plek moet parkeren in het donker op een regenachtige dag en je haast hebt... Dan zou je weleens dat ene paaltje mee kunnen nemen omdat je het niet goed zag, verder kan ik het zelf allemaal wel redelijk inschatten en zou ik eerder zenuwachtig worden van de piepjes dan dat ik baat heb bij die sensoren.

Regensensor, overbodig als je het mij vraagt... Ik kan zelf goed in de gaten houden wanneer mijn ramen vochtig zijn (regen,sneeuw,mist). Dat ze een daarbij een eigen interval hanteren op het weerbeeld dat is dan mooi meegenomen maar diezelfde intervalsnelheden kunnen ze dus ook gewoon programeren in de normale ruitenwisser hendel ding.

Automatische lampen die in het donker aangaan.... Heb ik niet nodig, ik rij altijd met mijn lichten aan, daarbij merk ik zelf prima op wanneer het schemert of donker is.

Meedraaien van de koplampen of mistlampen bij het maken van een bocht, leuk maar totaal overbodig. Is het echt zo donker en onoverzichtelijk dan moet je gewoon je snelheid aanpassen. In de stad heb je er doorgaans niets aan.

Cruise control, leuk maar ik heb het eraf gehaald. Ik rij zelden zulke lange afstanden waarop ik er baat bij heb. Daarbij vind ik het ook gewoon heerlijk om zelf te rijden en te "voelen". Ik krijg bij cruise control altijd een beetje een 'zwevend' gevoel, ik mis het contact met de auto/weg.

Automatische handrem, de discrepantie zit al in de aanduiding zelf.... HANDrem, die handeling gaat vrijwel automatisch daar heb je geen hulp voor nodig...

Xenon, mits goede lenzen is dat wel iets wat ik nuttig vind! Je ziet gewoon veel meer en duidelijker. Enige minpuntje zijn aftermarkt setjes zonder lenzen met een enorm strooisel waarmee je tegemoet komend verkeer hindert.

Parkassist..... Totaal vertrouwen op het feit dat een computer je auto inpakwerk.... Whaaa, dat lijkt me helemaal niets! Er komt sowieso ooit een storing in, het zijn zoveel sensoren en interacties dat het ergens een keer fout zal gaan... Best ###lig als je het ook zelf had kunnen doen...

Ik mis vaak sensoren met praktisch nut zoals turbodruk sensoren/meters, olietemp sensoren of sensoren voor bandenspanning. Dat wordt vaak (door de liefhebbers) achteraf ingebouwd maar zou als standaard niet eens zo gek zijn.... Hoeveel mensen geven volgas wanneer de watertemperatuur op 90 staat? Hoeveel mensen checken hun bandenspanning regelmatig?  Etc. Etc.

Sommige zaken zitten op mijn auto, sommige niet. Ik mis er niets van en besef dat op een volgende auto steeds meer en meer van deze zaken zullen zitten...

jarno27

Haha idd korte !-!
Maar zou jij een auto kopen die al helemaal klaar is vanuit de fabriek.
Met turbodruk meter olietemp. Enz.?
Het is juist het leukste als je het zelf verbetert /sleutelt
Geeft mij altijd wel voldoening als ik er zelf aan sleutel

korte

Natuurlijk blijft er altijd iets te verbeteren  !-! Maar ik vind het wegwerken van metertjes in de a-stijl of in ventilatie roosters eerder een teken van armoede dan dat ik het mooi vind. Zeker in de hedendaagse auto's zouden die waarden gewoon op het scherm te zien moeten zijn.

De rest van de "luxe" sensoren blijf ik overbodig vinden.

mark

Idd wel leuk als er standaard wat extra metertjes opzitten. En anders is het natuurlijk de kunst om het zo netjes mogelijk weg te werken. Dat het standaard lijkt.  ;)

zapp

Mooi om al die verhalen te lezen over wel/of/niet overbodige voorzieningen in auto's. De eerst auto van mijn vader had een grote ronde knop onder de voorruit, als je die knop heen en weer draaide, ging de ruitenwisser heen en weer. Latere versies hadden een mechanisch aangedreven ruitenwisser, die was aangesloten op de snelheidsmeter: hoe harder je reed, des te sneller ging de ruitenwisser.
Dat waren nog eens tijden ....!!!

- Drie versnellingen, niet gesynchroniseerd.
- Klapraampjes
- Eén buitenspiegeltje
- Geen radio.
- Airbags, veiligheidsgordels anti-verblindingsknopje op de spiegel enz.: Nooit van gehoord


RobScénic

Citaat van: korte op  3 november 2015, 15:51:01Automatische handrem, de discrepantie zit al in de aanduiding zelf.... HANDrem, die handeling gaat vrijwel automatisch daar heb je geen hulp voor nodig...

Dat is helemaal niet zo, de term handrem gebruiken we in de volksmond, net als de term stadslichten. Maar officieel heet het PARKEERrem en PARKEERlichten!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark29


korte

Citaat van: RobScénic op  4 november 2015, 05:25:35
Dat is helemaal niet zo, de term handrem gebruiken we in de volksmond, net als de term stadslichten. Maar officieel heet het PARKEERrem en PARKEERlichten!

Nou ja, je zal gelijk hebben hoor daar niet van... Maar je gebruikt een parkeerrem toch niet alleen om te parkeren? Van je 18de tot je 21ste reed je waarschijnlijk toch ook in je eerste gebakje door de verse sneeuw op een lege parkeerplaats je eerste "handrem" bochtjes te maken om zo spelenderwijs je auto te leren kennen? En later durfde je toch weleens een bekend bochtje te nemen met diezelfde rem in je woonwijk wanneer het gesneeuwd had? En op je eerste vakanties in het buitenland leerde je pas echt wat een hellingproef inhield... Later omdat je oud en grijs bent geworden ben je de hellingproef bij iedere drempel gaan toepassen, helaas voor het verkeer achter je gaat dat soms niet meer zo soepel.

Parkeren doe je echter je hele leven door de auto in zijn versnelling te laten staan, oh ja uiteraard gebruik je de parkeerrem  ;)  :q
Het is gewoon een rem die je met de hand bediend, het zal best parkeerrem heten dat geloof ik graag. Het ging mij er alleen om dat beetje bij beetje de autonomie verdwijnt in het rijden, steeds meer dingen worden overgenomen en dat vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Driver lang assistent en park assist zijn nog maar het begin van wat komen gaat, ik hou daar niet van... Wat kan mij het boeie dat jullie een automatische handrem hebben? Eigenlijk niks maar daar gaat het wat mij betreft niet om, maar meer om de sluipende autonomie van een auto. Het lijkt allemaal erg handig totdat je straks bij een ongeluk te horen krijgt dat het je eigen schuld en de verzekering niet uitbetaald want uit de gegevens uit de auto blijkt dat je al 6 uur gereden had en de 2 drive lang assistent 2x heeft moeten ingrijpen.... Daar ga je dan!
Ik noem zo maar wat maar sta er niet vreemd van op te kijken dat het deze kant op zal gaan... Nee, doe mij dan maar een olietemp metertje met diverse sensoren in het blok, dat is tenminste een bijdrage aan een auto en zijn gebruik zonder onnodige opsmuk.... Helaas zijn die tijden voorbij.

RobScénic

Dan is het nog steeds een parkeerrem. Ongeacht of iemand dat ding gebruikt om de achterwielen stil te zetten tijdens het nemen van een bocht, of andere zaken. Hoe noem je het dan bij een Mercedes? Juist, die hebben een pedaal als parkeerrem. Waarom gaat er een lampje met een P branden als je dat ding aantrekt?
En overigens, ik laat de auto NOOIT in de versnelling staan. Vind ik levensgevaarlijk. De parkeerrem is daarvoor bedoeld. Vastvriezen hiervan heb ik nog nooit meegemaakt, is een kwestie van onderhoud.
Dit geldt overigens niet voor mijn Scenic, dat is een automaat. Daarbij vind ik de parkeerrem een onnodig accesoire.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

korte

Ik zei al dat je gelijk had  !-! Maar waarom zou het levensgevaarlijk zijn om je auto in versnelling weg te zetten? Ik doe dat altijd, geen idee wat daar gevaarlijk aan zou zijn, laat staan levensgevaarlijk!

jarno27

Is alleen gevaarlijk als je zo stom bent om de koppeling vergeten in te trappen bij het starten
Wat trouwens routine is bij instappen starten :sturen:

korte

Ah ja, dat zou wel stom zijn ja  8)7 had er niet eens aangedacht...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev