Advertenties


Automatische handrem

Gestart door MeganeDriverAkaRik, 5 oktober 2015, 19:16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MeganeDriverAkaRik

Bij mijn Megane Estate bj 2012 1.5 dci maak ik gebruik van de automatische handrem.
Na het starten van de auto kan ik zo wegrijden zonder dat ik handmatig de handrem eraf zet, dit gaat dan automatisch. Ik dit slecht voor de remmen? Of kan ik de handrem er beter handmatig eraf halen voor vertrek?

Stefan

Neehoor, niet slecht.
Dat is zo bij alle III's met automatische handrem toch.
Dus lijkt me geen specifiek probleem.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

mark29

Wegrijden met een tikje meer gas, gaat ie automatisch er vanaf, is heel normaal.

mark

Idd als je dit soepel kunt doen, is de handrem er al vanaf voordat je in beweging komt.
En dus ook geen extra slijtage.  ;)

MeganeDriverAkaRik

Bedankt allemaal voor de reacties!  !-! Het wegrijden gaat soepel met de handrem aangetrokken. Ik blijf dit dus gerust doen  ;)

Robke72

Ik laat meestal de koppeling 2 mm opkomen en raak het gaspedaal even aan. Dat is genoeg om de handrem los te laten komen. Pas daarna rij ik weg.
Of ik gooi hem er handmatig af terwijl ik m'n gordel omdoe.

hanz007

Ik heb een automaat (CVT) en ik laat altijd die automatische parkeerrem zijn werk doen. Beetje gas en hij gaat soepel los en bij motor uit gaat ie er automatisch weer op. Makkelijk, geen omkijken naar. Ik heb dit ook drie jaar zo gedaan bij mijn vorige Renault, nimmer probleem mee gehad. Wat wel voorkomt is dat de rem er niet automatisch afgaat (1x gehad met vorige auto) Dan moest de de zaak gereset worden, 2 minuten werk en kosteloos bij de dealer.

Tedo

Een handremslip lukt zeker niet meer met een automatische handrem?  --

mark29

Jawel, knop omhoog houden  !-!

zapp

Alles leuk en aardig, maar voor mij heeft een elektrische handrem geen meerwaarde boven een gewone handbediende. Wat is er mis met het (edele) handwerk?

Tedo

Die irritatie hendel die in de weg zit (en ik als jaren Megane II rijder niet meer gewend ben om zo te bedienen). Bij de mijn III zat er toevallig een elektrische op, en bevalt me wel.

Stefan

Ik vind het super handig.
Ook met hellingen etc Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

korte

Citaat van: zapp op 26 oktober 2015, 11:29:47
Alles leuk en aardig, maar voor mij heeft een elektrische handrem geen meerwaarde boven een gewone handbediende. Wat is er mis met het (edele) handwerk?

Helmaal mee eens! Hetzelfde vind ik gelden voor regen- licht- en parkeersensoren.... Je ziet aan het raam toch dat het regent? Aan de buitenlucht zie wanneer het gaat schemeren en voordat je je auto ergens inparkeert zie je hoeveel ruimte er is en/of dat er obstakels staan....

Naast dat het allemaal overbodig is, is het vaak nog storingsgevoelig en kost het bakken met geld om het te laten maken cq vervangen.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

Tsja, alles wat op een auto zit kan kapot gaan, maar of het ook allemaal nutteloos is? Zelf vind ik regen- en parkeersensoren wel nuttig, maar opties als active cornering lighting (mistlamp die aan een zijde aan gaat als je een bocht instuurt) zijn dat in mijn ogen weer niet. Een electrische handrem is weer eens wat anders. Ik zou het niet persé willen hebben. Maar het zit erop, en dan is het best een leuke optie. Al hadden ze ook de "vliegtuighandremhendel" van de II weer mogen monteren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev