Advertenties


Sportstuur Renault zelf

Gestart door Passion, 12 april 2017, 22:31:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Passion

Wie weet of dit kan.
Mijn megane 2005 heeft standaard cruise control en airbag op het stuur.  Nu heb ik een origineel Renault sportstuur zonder cruise controle maar met airbag  (blijkt nu) gekocht.  Het stuur is verder het zelfde als mijn huidige alleen 2 kleuren leer bekleed.  Sportiever dus.
Kan ik van mijn huidige stuur de airbag en cruise control overzetten op het nieuwe stuur?   Ben benieuwd naar de reacties.   

Tedo

De cruisecontrol knoppen zitten in het midden van je stuur, in uitsparingen van de kap over de airbag. Als dat dezelfde vorm heeft als bij je sportievere stuurwiel, zou ik zeggen dat het kan. Zeker als het een origineel Renault stuur is. Er zijn mensen die een Megane III stuur in een II hebben gezet, dus dan zou dit ook moeten kunnen. Heb je een foto van het stuur, of weet je van welk type het afkomstig is?

Passion

Mijn huidige stuur komt uit een zelfde exemplaar Renault megane cc 2005 .   Het nieuwe stuur heeft 2 kleuren leer. Dit het enige verschil.  Model is het zelfde.  Ga ervan uit dat het dus aan te passen is.   Weet jij of het zelf te monteren is of kan ik het beter aan mijn dealer overlaten.

Tedo

#3
Als je handig bent en weet wat je doet, is het te doen.
Check deze tutorial:
http://www.forum-auto.com/marques/renault/sujet9700.htm


Benjamin Renon

Voordat je begint even de accu loskoppelen. Even half uurtje wachten, wat anders doen en de stappen van hierboven volgen,dan is het zo vervangen. Stelt echt niets voor.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Passion

Top heren.    Handigeheid is geen probleem voor me. Zeker niet met deze informatie . Nu nog even kijken Wanneer ik tijd heb om te demonteren/monteren.  Alvast hartelijk dank.

Passion

Vandaag het stuur gedemonteerd en gemonteerd. Inderdaad alles over kunnen zetten dus naast een sportiever blik werkt ook alles weer zoals vanouds.  Bedankt voor jullie tips.  Had vraagjes foto geplaatst maar heb zo vlug geen goed programma hier voor. 

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev