Advertenties


aanschaf megane 2.0 turbo rs uit 2005

Gestart door jantje0416, 25 januari 2016, 12:50:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jantje0416

Ik ben stiekem toch meer toe aan wat meer vermogen. En ben van plan ook misschien een megane rs uit 2005 aan te schaffen.
Rij nu een megane 1.6 16v uit 2004.

Deze heeft 175000 km gelopen.
Ik ben van plan om toch te gaan proefrijden, want aan alleen een advertentie en foto's wordt je niet veel wijzer van qua motorisch. Maar wat zijn nou echt dingen waar je specifiek op moet letten bij het kopen van een RS'JE?
En is het wel de moeite waard om z'n auto aan te schaffen voor alleen meer vermogen?
Tips zijn welkom!
Burn rubber, not your soul!

Felix

Als je puur voor iets sneller wil, waarom dan geen Megane 2.0 of een 2.0T?

jantje0416

Omdat ik die voor een mooi prijsje te koop weet te staan. En een andere uitvoeringen heb ik niet specifiek naar gekeken  En ja 224pk is toch best leuk voor z'n auto.
Burn rubber, not your soul!

Benjamin Renon

Alleen voor het vermogen zou ik het niet doen... Dan zou ik een gewone 2 liter pakken. Altijd goed warm voor je het pedaal in trapt. Tijdig olie verversen. Bij goed gebruik vreet ie voorbanden.
De 225 pk zijn motorpk's en geen wiel pk's. Een software aanpassing kan je vermogen wat omhoog schroeven.
Ik heb de RS aangeschaft voor de rij eigenschappen op het circuit. Daar komt deze pas echt tot zijn recht.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Plus dat jij een stuk ouder bent, Benjamin. Een RS kopen is 1. Hem onderhouden en zodanig kunnen rijden dat 'ie heel blijft is 2. Als je wat meer wil dan een 1.6 dan zou ik eerst eens kijken naar een 2.0 of een 2.0 T 165. Zijn ook al hele rappe karren, en al een hele stap t.o.v. een 1.6. Naar een RS kan altijd nog.

jantje0416

Ik ben wel wat vermogen gewent. En ik ben altijd zuinig op mijn auto's geweest. Maar heb een stil abarth gereden. Deze was stage 1 geschikt met k&n open luchtfilter met aanzuigende. Die zat ook tegen de 200pk. Dus vermogen ben ik wel een beetje gewent. Het is indd een stapje van een 1.6 naar een 2.0 turbo rs. En alleen een 2.0 heeft ook maar 20 pk maar.
Burn rubber, not your soul!

Tedo

In absolute pk's scheelt het niet veel, maar het rijdt toch heel anders.  !-!


duckie1098

Wat nou, leeftijd-discriminatie?
Maar zonder gekheid,als Benjamin (hoi Benjamin) dat nou leuk vind en hij draait zo'n ding goed warm en is lief voor zijn turbo (vooral bij het uitzetten vd motor)is dat toch leuk?
Ik zit weleens te denken aan een clio 3 rs.Grappig en lekkere wegligging erbij.Persoonlijk heb ik liever geen turbo...

vriendelijke groeten,

Ben (jamin)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev