Advertenties


Harde brom in ventilator

Gestart door Maarten Minkjan, 26 april 2010, 15:20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten Minkjan

Hoi,

Sinds gisteren heb ik ineens een diepe harde brom in de ventilator zitten. Naar mate je de ventilator harder zet, wordt de brom ook veel harder. Ik heb climat control overigens. Iemand een idee wat dit kan zijn. En zo ja is dit makkelijk zelf te verhelpen?

Alvast bedankt.

Maarten
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

Stefan

recirculatieklep...

Of er zit gewoon iets klem in je systeem (tak of blaadje ofzo)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Maarten Minkjan

Kan ik er makkelijk bij of is het lastig zelf te doen?
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

Stefan

Volgens mij redelijk makkelijk.
Zoek maar eens op "recirculatieklep" (eerst ff terug naar de forumindex!)
Er zijn al talloze topics die over dat onderwerp lopen namelijk, dus daar moet je het echt wel in terug kunnen vinden Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Er is niks met je recirculatieklep,maar er zit blad in je ventilator.

Je kunt het blad eruit halen.

Wat voor megane heb je?

In ieder geval zowel als bij een megane 2 en een scenic 2 moet je het paravan demonteren.(ook je ruitenwissers).

Stefan

idd, een blaadje of iets dergelijks kan dus ook Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ramon16v

ken ook zomaar zijn dat je ventilator uit balans is

nijntje

heb dit ook weleens gehad, probeerde toen de paravan te demonteren maar stuitte toen op de ruitenwissers die ik er niet af kreeg.
Iemand een idee hoe je deze kan verwijderen?

Stefan

moeren losdraaien en dan lostrekken met een poelietrekker.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)


maXcomX

Het kan natuurlijk ook nog een uitgelopen lager zijn.

A110

Ik had deze week een klant met een xantia die klaagde erover dat zijn kachelmotor wat meer lawaai maakte en dat hij vond dat er niet zoveel lucht uit de openingen kwamen. Dus ik de kachelmotor eruit gehaald (dit was binnen 5 min. gedaan) en wat bleek, heel de kachelmotor zal vol met bladeren helemaal tot in het motorgedeelte. En heel het interieurfilter zat verstopt met bladeren. Ik heb alles goed schoongemaakt en ontdaan van bladeren toen alles eer terug geplaatst. De klant helemaal blij, hij wist niet dat een kachelmotor zo stil kon zijn.

Maar even terug te komen op jou probleem, het meeste wat voorkomt is dus  bladeren in de kachelmotor. Haal je dashbordkasteweg en haal het interieurfilter eruit, ga dan met een lange dunne stofzuigerslang daar naar binnen zo ver als je kunt dan heb je kans dat je bij de kachelmotor komt. En maak het huis helemaal goed schoon met de stofzuiger. Wat ook wil helpen is bij maximaal aanzetten van de kachelmotor er met perslucht tegenaan blazen via de ingang van het interieurfilter. Als dat nog niet voldoende is dan zal de kachelmotor eruit gehaald moeten worden en dat zal aan de kant van je pedalen moeten gebeuren (niet eenvoudig).

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Maarten Minkjan

Ik heb bevrijdingsdag maar gebruikt om op onderzoek te gaan wat de brom was. Blad wat in de parafan zat en in het kanaal naar het interieur was het niet. Hier zat nauwelijks wat in. Toen op zoek naar de ventilatiemotor. Wouden hem er eerst uithalen, maar volgens het werkplaatshandboek moest je dan ook het rem- en gaspedaal verwijderen, daar zat ik eigenlijk niet zo op te wachten. Toch erbij gekomen, en los gehaald, niet helemaal eruit gehaald want dat lukte niet. Weer vastgezet en de brom was weg. Schijnbaar heeft de ventilatiemotor wat los in de behuizing/klemmetje gezeten. Dus voorlopig iig opgelost.
Tnx voor de adviezen.
Renault Megane 1.9 dci Dynamique Luxe - bj. okt. 2005

matthew

Of het ene irritante blaadje is gevallen en daardoor dus brom weg.
Mooi dat het weg is in ieder geval.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev