Advertenties


Regenwater en condenswater

Gestart door matrafreak, 14 juli 2017, 07:49:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matrafreak

Gisteren airco opnieuw afgevuld en getest.
Airco 100% echter loopt  condenswater bij kachelbuis interieur binnen. Hetzelfde geldt voor regenwater.
Pfffff....dure kosten.
Uitlaat moet verwijderd worden om afvoer te reinigen.
Zit vol met prut en bladeren. Zowel afvoer linker als midden.
Bestuurderszijde loopt wel weg.
Baal als stekker

mark29

#1
Wie zegt dat de uitlaat weg moet?
Je kan hem onder het middenconsole/dashboard dat tuutje eruit pakken, schoonmaken, onderste lipje eruit trekken.
Vol met siliconenspray spuiten en dan terug zetten, is even frotten maar binnen een kwartier gedaan.
Onder de auto hoef je niet te zijn.

En dan hebben we het over de aircoafvoer die zit in midden van de auto, in jouw tekst haal je 2 dingen door elkaar, ik begrijp eruit dat de paravan ook verstopt zit, is 9 van de 10 keer ook bij beide zo, dus die ook helemaal loshalen en reinigen.

mark29

Owja en dan is de afvoer open, maar ga je met al die liters water in het schuim doen onder het vloerkleed waar de kabelboom in ligt, en vervolgens ligt te oxideren, dus de stoelen moeten eruit, middenconsole eruit, vloer eruit enz. Alles laten drogen, vloerkleed reinigen en laten drogen ivm schimmel.

matrafreak

Dus hoge kosten..
Ik heb een cabrio.
De afvoer zit onder uitlaatbuis en hitteschild.
Dus niet eenvoudig.
Dealer heeft uitgelegd dat dit de enige mogelijkheid is

zapp

Citaat van: matrafreak op 14 juli 2017, 10:32:35
Dus hoge kosten..
Ik heb een cabrio.
De afvoer zit onder boven uitlaatbuis en hitteschild.
Dus niet eenvoudig.
Dealer heeft uitgelegd dat dit de enige mogelijkheid is

richard65

#5
Uitlaat hoeft er niet af.
Onderkant hitteschild losmaken wegbuigen en je kunt het lipje van condens afvoer snijden.
Paravan afvoer is ook makkelijk kunstof binnenschermen aan stuurkant en passagiers kant even los halen danwel wegduwen.
Slang zit daar, onderkant weghalen cq wegsnijden het onderste stukje en je bent klaar.
Wil je het goed doen ruitenwissers en parafan kunstof plaat onder ruitenwissers verwijderen.
Bladeren en troep verwijderen afvoer doorspuiten en schoonmaken.
Binnen interieurfilter verwijderen uitzuigen schoonmaken en de rest is al hierboven beschreven.
Als ik het interieur filter vervang zuig ik met stofzuiger de troep er eerst uit nooit geen last meer.

mark29

#6
Nog een keer. Je hoeft niet bij de uitlaat te zijn. Maar bij middenconsole , zie mijn verhaal.
Ik heb dat al vele keren gedaan...... Ik denk dat je net de verkeerde hebt gesproken.

Maar als je alles uitbesteed aan de dealer ben je 6 a 700 euro kwijt, dat is voornamelijk voor de uren er staat iets van 6 a 7 uur voor namelijk, interieur uitbouwen, schoonmaken, drogen ca 3 dagen, schimmel verwijderen en alles dichtbouwen, leuk klusje maar gaat best wat uren inzitten.
Die afvoer kan je van binnen bijkomen, maar goed dat is niet het enige probleem, dat water onder de vloerbedekking moet ook weg, daaronder zit een ca 5 cm schuim wat zich vol zuigt met water namelijk, en daaronder zit de carosserie met wat holtes waar ook water in gaat zitten. Veel mensen verkijken hier zich op namelijk.

Welke omgeving kom je vandaan?

matrafreak

Inmiddels alles schoongemaakt . ook verdamper gereinigd.
Voor 190 euro. Dus viel mee.
Probleem is niet tevoorkomen. Via parafaan komen altijd deeltjes en vuil binnen.
Probleem verstopping komt vooral voor na droog weer.
Goede tip van dealer was. Om tijdens droog weer met gieter water in parafaan te gieten

richard65

Zorg dat je regelmatig het vuil de bladeren en dergelijke ervan verwijderd.
Kijk waar je parkeert onder de boom want daar komt die troep onder meer vandaan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev