Advertenties


Airco slaat niet aan

Gestart door Lucas Hermans, 10 juli 2017, 13:46:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Dag allen!

Vanmorgen mijn Mégane II ph2 Grand Tour 1.16 16v naar de garage gebracht voor een kleine beurt en vullen van de airco die niet koud werd.

Kreeg zojuist een telefoontje dat er maar 35 gram van de 550 in zat.. schiet al lekker op.
Maar ná het vullen sloeg de airco niet aan en de garage constateerde dat 'ie geen stroom kreeg.
Zekering is gecontroleerd en in orde bevonden. Stekkers van de unit in het dashboard zijn ook in orde, dat weet ik zeker.

Nu heeft de airco het nog nooit goed gedaan in het jaar dat ik de Mégane heb. Dus er zit ergens iets fout..

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Morgen gaat de garage eraan verder en een indicatie van het probleem zal zeker helpen! !-!



Edit:
Nog eventjes met de garage gebeld of de airco druksensor werkt prima en of de stekker is geoxideerd maar dat was allemaal in orde.

mark29

Zeker geen renault dealer?
Waarschijnlijk is de pomp nu geblokkeerd door een foutcode, even wissen en het werkt weer.
Een dealer zou dit meteen weten, een universeel gaat vaak eerst een uur doelloos zoeken die jij straks mag gaan betalen.
Universeel goedkoper, nee echt niet altijd.

Lucas Hermans

Inderdaad geen Renault dealer.
Maar heb net weer eventjes gebeld, ze hebben de foutcode al gewist en kregen geen reactie. Daar ligt het dus in ieder geval niet aan.

mark29

Mmm zat dus wel een foutcode in.
Ben benieuwd wat die dan was, we hebben op de zaak ook een bosch kts, maar er gaat niets boven een clip hoor.

Lucas Hermans

Ik geloof je graag!

Ze gaan morgenvroeg verder zoeken naar wat het kan zijn !-!

A110

Wij zijn dus wel universeel en gericht op de franse merken.
Wij werken niet met oem testers maar met universele. Op de ene tester zien we de beruchte code niet en met die andere wel. Ik denk dat de code DF1070 wel degelijk aanwezig is maar dat ie niet gezien word door hun uitleesapparatuur.
En een goede diagnose garage kan eigenlijk zonder uitleesapparatuur. Een foutcode tester is dan voldoende naast het gebruik van een 4 kanaals scoop. Wij lossen veel storingen op door zo'n scoop te gebruiken.
En ook de dealer is niet heilig. Wij krijgen veel auto's in de werkplaats waar dus de dealer niet uitkomt met die zogenaamde wonder clip.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Dat geloof ik ook, maar dat is ook per dealer verschillend.
Bij de een loopt er meer hoger opgeleid, en vooral gemotiveerde dan bij de ander rond, dat houd je toch.
De een wil meer als service doen dan de ander ook.

Lucas Hermans

Probleem is opgelost!

Bleek dat de connector van de sensor verroest was. De Renault dealer waar de vorige eigenaar de Mégane in onderhoud had, heeft de sensor schijnbaar ook al eens vervangen en dan niet zo netjes helaas. Dus de sensor en plug zijn nu vervangen en het is eindelijk lekker koel in de auto !-!

mark29

Aha mooi dat het opgelost is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev