Advertenties


ECU-weerststand

Gestart door Decepticon#1, 1 november 2004, 19:13:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Decepticon#1

Hallo allemaal,

Ik kom de laatste tijd veel advertenties over zgn 'ECU-weerstandjes' tegen. Volgens de adverteerder zou dit een vermogenswinst tussen de 10 en 25 pk leveren, afhankelijk van de motor. Deze worden verkocht voor prijzen vanaf 1 euro. Dit klinkt natuurlijk aanlokkelijk, maar is het waar? Weet iemand mij iets meer over deze 'dingetjes' te vertellen? Ik ben zelf niet zo technisch...dus maar leraar geworden...wat weer veel vakantie opleverde...ik dwaal af  ;D

Alvast bedankt,

Greetz,

Peter (Decepticon#1)

berry_p

ik heb ze ook zien staan.
op de duitse ebay zie je ze veel.

maar ook ik heb geen idee wat ze precies wel of juist niet doen.


Erik van der Velde

Die ene van 1 euro is gewoon een huis, tuin en keuken weerstand. Vind het erg stug dat je dat 25 pk opleverd.

Ferdi

jep die van 1 euro is gewoon een eindweerstand
waarvoor weet ik niet maar lijkt me niet echt logisch allemaal  :-\

Marco K

Lijkt mij inderdaad ook een verhaaltje van "te mooi om waar te zijn", en vaak is het dat ook.

Als je met zo'n simpele ingreep zoveel resultaat zou kunnen bereiken, waarom is het dan niet algemeen bekend? Dan zou iedereen het toch meteen doen?

Broodje Aap verhaal dus, naar mijn idee.

Christian de Vriend

voor welke motor is dit bedoeld?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Thomas Rouw

Hee hallo,

Nou ik ben eens ff gaan kijken naar die linkjes, en wat daar uitgelegd word is dus dat je de ECU bedondert door de weestand van de AFM te veranderen. de AFM meet de massa inkomende lucht, hoe meer lucht hoe meer benzine. aangezien je aan het plaatje kunt zien dat de weerstand parralel op de stekker zit zal ie dus een lagere weerstand aangeven. en volgens mij was het bij die siemens AFM's zo dat hoe meer lucht hoe lager de weerstand. dus zal de computer hoe dan ook emeer brandstof inspuiten. ok mischien win je er een wel 1 pktje mee (wat een ge###)

maar

er zijn ontiegeklijk veel nadelen op te noemen aan deze manier van WAN tuning.

adviesje niet aan beginnen.

je o2 sensor gaat stuk, je injectors draaien over de dutie cycle heen, je benzine verbruik stijgt skyhigh, zwarte rook uit de uitlaat, carbon vorming in je kop, kapotte bougies, verot stationair lopen,  en zo kan ik nog wel ff doorgaan

voor de technikers hiero, aangezien de weerstand parralel hangt heeft ie lineaire invloed en houd ie het ongeacht de stand van de FLAP in de AFM de weerstand laag, om je mengsel te verijken zou je eventueel in serie een POT kunnen zetten, en een lagere weerstand in de AFM bouwen, dan heb je geregelde invloed op het verhaal, een Wideband lambda sonde en een MOTEC AFM meter van een paar duizend euro om de boel in de gaten te houden.................... dream dream! het kan dus wel maar niet zo.

kortom WAT EEN GE###!

Decepticon#1

Thomas,

Thanx, nu weten we dat we ze NIET moeten kopen!

Greetz,

Peter (Decepticon#1)

Christian de Vriend

oke,duidelijk,niet doen.

Die weerstand parralel betekend dat de vervangings weerstand lager is dan de laagste weerstand van de schakeling.

bv sensor is 2 ohm,de weerstand 1,dan is de verv. weerstand lager dan 1.

Ik ga er in iedergeval niet aan geginnen  :D
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Ferdi

parralel niet gezien christian.... de wet van ohm in parallel schakeling met meerdere weerstanden wordt de vevangingsweerstand altijd hoger in serie zal ie dus altijd lager worden

2 weerstanden van 1 Ohm en 2 Ohm maken parralel een vervangingsweerstand van 3 ohm ( 1+2=3)
2 weerstanden van 1 Ohm en 2 Ohm maken in serie een vervangingswerstand van 1,5 ohm (1 +2 : 2 = 1,5)

les3 in de wet van ohm...  ;)  :D

Marco

#11
Citaat van: Ferdi op  6 november 2004, 07:49:14
parralel niet gezien christian.... de wet van ohm in parallel schakeling met meerdere weerstanden wordt de vevangingsweerstand altijd hoger in serie zal ie dus altijd lager worden

2 weerstanden van 1 Ohm en 2 Ohm maken parralel een vervangingsweerstand van 3 ohm ( 1+2=3)
2 weerstanden van 1 Ohm en 2 Ohm maken in serie een vervangingswerstand van 1,5 ohm (1 +2 : 2 = 1,5)

les3 in de wet van ohm... ;) :D

Pardon?

Afgezien van je verkeerde uitleg van de Wet van Ohm klopt ook je berekening niet.
(1 +2 : 2 = 1,5)? ?Hier missen wat haakjes om tot een antwoord van 1,5 te komen. Delen gaat v??r optellen.
Het juiste antwoord op jouw berekening is dus 2 en geen 1,5
(1 + 2) : 2 = 1,5   ;)

In serie tel je bij elkaar op, bij parallel tel je de reciproce-waardes op

Of in formule

serie:? Rt = R1 + R2 + R3 + etc.

parallel:? 1/Rv = 1/R1 + 1/R2 + 1/R3 + etc.

Ferdi

ga mijn boek er maar weer eens bij pakken.....  :-[

Christian de Vriend

yesss toch goed  ;D :D

dacht al dat ik het verleert was

Wat jij bedoelde ferdi geldt bv voor de capaciteit voor condensatoren,paralel is beide optellen,serie gaat de waarde omlaag.

maar ik ben aan het afdwalen. ;)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Decepticon#1

Ik ben blij dat ik de heren wiskundigen/natuurkundigen/scheikundigen een leuke discussie heb opgeleverd.  :D ;D Mijn vraag is in ieder geval beantwoord (waarbij ik eerlijk zeg dat de berekeningen abracadabra voor me zijn)...niemand een leuke vraag over geschiedenis of aardrijkskunde?  ??? ??? Kan ik ook meepraten....

Greetz,

Peter (Decepticon#1)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev