Advertenties


Gekke dingen GT205 - krakende stoel - motorkap klappert

Gestart door adinsx, 6 juni 2019, 11:29:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Iemand die onderstaande herkend bij zijn Mégane IV?

Bestuurdersstoel kraakt
Mijn bestuurdersstoel kraakt, echter in de leuning. Niet bij het gaan zitten of uitstappen, maar vooral als je een bocht / rotonde, o.i.d. rijdt.
Bij de Talisman schijnt bij een reeks modellen de bouten van de rail aangetrokken te moeten worden, maar bij de Mégane is dit eigenlijk niet bekend (dealer gaat nog zoeken in Actis).
Iemand die het herkent?

Motorkap klappert
Op snelwegtempo, en vooral bij voorliggers (of op hogere snelheid zonder voorliggers) zit er best wel wat beweging in de motorkap. Je ziet hem echt klapperen. Is al eens naar gekeken, en het slot is wat strakker afgesteld. Heeft niet echt veel geholpen. Iemand die dit herkend? Op een Frans forum las ik iets over een OTS op de motorkap, maar daar wordt ik niet veel uit wijs.

Vreemde bonk voorin
En tot slot merk ik de laatste paar dagen, na flink doorrijden op wat bochtige wegen, een vreemd en zacht 'bonk'-geluid. Ik heb de reactiestangen van de stabilisatiestang al bekeken, dat zit allemaal vast (kwaaltje schijnt). Heb ook niet het idee dat het iets met het kantelen van het motorblok te maken heeft. Wie herkend dit? :)

Uiteraard ook bij de dealer aangegeven, maar andere ervaringen helpen altijd om het sneller te vinden  !-! .

Verder weinig te klagen met de GT, op het verleidelijke om (veilig) te hard te rijden na dan.
Iets met een (onopvallende) agent eruit rijden op de snelweg en bij de stoplichten na de afrit ineens blauwe lampjes en sirene achter je horen  :D
Goede nieuws: Hij kon geen meting doen, dus bleef bij 20 te hard  o-)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Momenteel kan ik niet zeggen dat ik een van de problemen herken.
Maar ik ga straks nog een ritje doen met de Megane en zal er dan nog eens extra op letten.

mark

De motorkap zit een ots op. De binnenste laag wordt dan weer aan de buitenste laag vast gekit. Toevallig 1 in de werkplaats staan vandaag.

Is het toevallig een elektrisch verstelbare stoel? Grote kans dat de metalen den van de verstelling tegen elkaar komen, al eens gezien bij een Espace.

adinsx

Ah, goed om te lezen Mark van de motorkap. Nee, geen elektrische verstelbare, het zijn de sportstoelen in de GT. Ik heb op een Frans Forum (deze lees ik veel met dank aan Google Translate) een video gevonden van hetzelfde geluid:

https://www.youtube.com/watch?v=Rh-k4gk_lZ0

Ontzettend irritant  8)7

Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Abdelitto

#4
van dat motorkap probleem herken ik wel in dat plaatje. Je ziet het op snelwegsnelheid wel bewegen/wapperen, niet zo veel maar toch wel. Dus er is wel iets aan te doen zo te lezen?

Voor mijn zomervakantie dan even langs brengen.

Stoel en dat gebonk ken ik niet, ik heb zelf aangepaste ASS stoel in mijn Megane.

adinsx

Las op het Franse forum dat de OTS er is omdat boven de 180 km/u er problemen kunnen ontstaan. Hmm... dat rij ik toch wel met regelmaat moet ik eerlijk zeggen. (Duitse grens op 10 min rijden).
@Mark, klopt dat qua omschrijving? En heb je wellicht een nummer voor me? Dan geef ik dat aan de dealer door. (M'n pa (Cotech) is helaas met vakantie, dus heb even niet een makkelijk bruggetje in de avond ;) )

Ik zal jullie hier op de hoogte houden.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

mark

Mag toch aan nemen dat elke dealer er al wel een paar heeft gedaan.  Geld ook voor de rs

mark29

Ik werk al lange tijd maar paar uurtjes in de week, dus ik maak dit soort dingen eigenlijk niet meer mee, sorry.
Ik zie wel geregeld autos staan met de stoel eruit, en over kraken had ik een jaar geleden al verschillende keren iets gehoord.
Mijn token is ook al een tijd verlopen beetje onhandig allemaal. Maar goed.

Die motorkap ots ken ik nog wel van de espace, is die ook al op de megane dan?

mark

Ja, maar ze zullen er denk ik niet allemaal onder vallen, anders hadden we er wel een flink aantal meer van gehad.

adinsx

Ik had m'n vader nog even aan de telefoon (onderweg in Frankrijk), en die zei dat hij het wel kende van de Espace en Scénic waar ze inderdaad al een aantal van gehad hadden. Of het ook op de Mégane geldt wist hij niet, maar zo te lezen dus wel.
Nog even twee drukke weken op het werk, daarna maar even langs de huisdealer.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Toch geen van deze problemen ondervonden.
Wel iets anders, wanneer ik mijn stuur draai schuurt er ergens iets, maar kan niet vinden waar het is.
Ook is het iets dat niet heel de tijd voorvalt, soms is het er, dan weer een hele tijd niet.

adinsx

@knight-rider,
In het interieur? Of zou het de 4Control kunnen zijn die iets in de rubbers kraakt?

M.b.t. het gebonk, ik heb het idee dat het harder wordt. Zeker op een klinkerweg als het wat op en neer schommelt. Verdenk nu sterk de stabilisatorstang (of rubbbers), want volgens mij was dat een bekend probleem bij de Mégane en Talisman? (Weten beide Mark'n hier iets van? ;) )

Als ik de auto flink op en neer schut aan de dakrail is het licht hoorbaar.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

mark29

Die rubbers staan vooral bij de clio en capture bekend.

mark

De stabilisator stangetjes zijn idd niet zo geweldig op deze auto's.

knight-rider

Citaat van: adinsx op 10 juni 2019, 10:51:58
@knight-rider,
In het interieur? Of zou het de 4Control kunnen zijn die iets in de rubbers kraakt?
Ja, echt in het interieur, ter hogte van het stuur zelf.
De ene dag schuurt het de hele tijd en de volgende dagen hoor je weer helemaal niets meer.
Ik heb al meermaals zitten kijken of ik ergens iets zie, maar tot nu toe niets kunnen vinden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev