Advertenties


Kabel achteruitrijcamera Megane IV

Gestart door Meg3, 19 juli 2020, 21:39:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meg3

Mijn vader heeft onlangs een Megane IV uit oktober 2017 gekocht. 1.5dci met edc. Helaas mist hij wel een achteruitrijcamera, heb ik wel op mijn GT line uit 2012  :D
Nu hebben we het idee gevat om er een in te bouwen. Ik weet al dat je het dan dient te activeren met ddt4all.
Wat ii me afvraag is of de kabel er al ligt of niet. Het gaat om een estate, dus de camera zit bij de kentekenverlichting en als nou de kabel er ook al ligt, dan is het redelijk plug&play.
Als iemand t weet (en wil delen  8)7) zijn we er erg mee geholpen!

Meg3

Mocht er iemand wat aan hebben nu of in de toekomst: ik heb navraag gedaan bij de dealer. Die gaf aan dat de bekabeling niet in de auto klaarligt. Er moeten dus kabels worden getrokken vanuit de achterklep tot aan achter je r-link sherm. Totale kosten voor achteraf inbouwen worden geschat op rond de 650-700 euro  :cry:

knight-rider

700 euro om een kabeltje te trekken?

Meg3

Tja, er moet wel een en ander aan kapjes worden weggehaald om het kabeltje achter te verstoppen...en het was 400 euro aan materiaalkosten. Rest is arbeid inclusief het activeren in RLink.

mark29

Kabeltje, het is niet een bureaulampje die je aansluit.
Maar complete kabelboom word het dan, zowiezo van de achterklep, tot de auto, in de auto geen idee of die voorbereid is.
Maar de kabel voor de camera is niet een plus en min draad, maar zo video kabel zeg maar, het materiaal is anders.

Eric 71

Ik denk wel dat het al flink scheelt als je de camera van onderdelenlijn.nl haalt, dan kost ie een stuk minder dan nieuw bij de dealer. Er zijn er genoeg.

Op youtube staat ergens een DIY filmpje van een gast die dat ook gedaan heeft (bij een sedan, dus wel simpeler dan bij de Estate denk ik) en je moest inderdaad tot achter de bedieningsconsole. Die komt pas los als je de hele riedel rondom los hebt. Tip: koop een setje met bekledingtools bij HBM tools ipv te gaan klooien met schroevendraaiers. Voor minder dan 20 euro heb je een setje met alles erin om bekleding eraf te krijgen, en het scheelt je een hoop krassen en beschadigingen van het plastic. En als je vaker aan je auto werkt, bestel bij dezelfde site dan meteen een set Renault bekledingspluggen en doppen, kost ook geen drol daar (<20 euro).
Ik weet van Toyota dat ze 2,40 euro voor 1 plastic plugje durven te vragen, bij HBM heb je een hele doos voor een paar tientjes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev