Advertenties


niet aanslaan na verv riem????

Gestart door yusuf1983, 8 maart 2008, 22:35:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yusuf1983

hallo medeforumgebruikers,

ik ben vorige week begonnen met mijn cillinderkop revisie omdat mijn multieriem gebroken was en tussen mijn distributie is terecht gekomen. resultaat 8 kleppen krom.

nou ben ik lekker bezig geweest en heb alles gedemonteerd en begonnen met revisie. alles weer netjes gemonteerd en distribitie er weer op en de hele mik mak.
heel trots ben ik de sleutel om gaan draaien en de motor starte wel maar sloeg niet aan. de hele tijd bezig geweest geen resultaat!
ben mijn pijlstok er uit gaan trekken en het motorolie was grijs en leek net pindakaas. dacht bij me zelf zal wel daaraan liggen omdat olie zo dik is dat mijn stoters niet gevuld werden. olie afgetapt moest mijn blazen van boven om het er uit te krijgen. vervolgens nieuwe olie er in en filter. weer starten en maar niet aanslaan. ik bougie's er uit helemaal nat. weer droogmaken weer starten weer niet aanslaan. weer bougie's er uit helemaal nat weer! gecontroleerd of hij wel vonkte ja dat doet hij goed! wat moet ik nou????????????????/ ik ben radeloos????????????? ojaaaa ik heb voor de zekerheid mijn distributieriem weer gecontroleerd of hij wel op tijd stond en dat is hij!!! wat moet ik nou doen wat kan het zijn? dat mijn klepstoters niet gevuld worden????? is dit normaal???????

JanH

#1
Yusuf,

De enige keer dat ik grijze motorolie heb meegemaakt was nadat er koelvloeistof was bijgekomen. Wellicht zijn er ook nog andere redenen voor? Je geeft aan je motorolie zojuist ververst te hebben. Hoe ziet deze er nu uit??

Bijna vergeten: Vervang ook direct je oliefilter omdat deze nu ook vol met drab zit en dus niet meer optimaal zal werken!!

Je geeft aan dat je kromme kleppen etc. heb gehad. Heb je de kop laten vlakken of nameten voordat je deze gereviseerd hebt. Is de kop voor de revisie ook afgeperst? Dit nl. om te controlleren of er geen scheurtjes zijn ontstaan?

Heb je tijdens de revisie ook alle pakkingen vervangen?? Kleppen, kleppendeksel, koppakking, nokkenassen etc.??

Zijn de nieuwe geplaatste kleppen goed gesteld?
Waar zijn je bougie's nat van? Ik neem aan benzine maar...

Sorry dat ik je enkel met vragen bestook en niet direct een antwoord geef!!!

yusuf1983

maakt niet uit jij moet ook weten wat de stand van zaken is!
olie heb ik nu 2x ververst en hij is nu minder maar wel nog steeds grijs
ik heb ook gelijk mijn oliefilter mee vervangen.
kop is naar een revisie bedrijf geweest 8 kleppen zijn vervangen en alle 16 klepzittingen
ik heb alle pakkingen vervangen compleet set.
mijn bougie's zijn nat van de benzine elke keer.

waar ik nu aan zit te twijfelen is dat kan het zijn dat mijn nokkenassen 180 graden verdraaid zijn? want je kan de blokkeer apparaat op 2 manieren er op zetten. hoe weet ik welke manier goed is?

Nick Mattheus

dat heb ik bij mij in het school ook al voorgehad dat de krukas verkeerd stond tegenover de nokkenas...

wou niet aanslaan en kreeg altijd maar backfire's

dus het kan idd wel zijn dat deze verkeerd ligt Y
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Paul

Hoe heb je gecontroleerd, dat de riem op tijd staat.
Ik ga ervanuit dat je een 1.6 16v hebt.
De krukaspoulie is spieloos, dus kan zijn dat de poulie tov de krukas gedraaid is.
Nokkenassen ook niet per ongeluk gewisseld.
Ben er haast zeker van, dat de timing niet goed is.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

yusuf1983

als het krukas geblokkeert is cillinder 1 en 4 bovenin dan houdt in dat als ik nu op het moment mijn krukas ga verdraaien dan moeten me inlaat kleppen opengaan van cillinder 1 en 4 meeeens???? zoniet dan betekent het dat ik mijn nokkenassen verkeerd heb staan klopt????

Paul

Op de nokkenassen staan merktekens.
AM=inlaatnokkenas
EM=uitlaatnokkenas
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

yusuf1983

nee ik bedoelde dat hij 180 graden verkeerd kon staan vandaar

yusuf1983

hij blokkeert met vastzetten en niet bij loshalen. daarom kan je hem het beste met een luchttol losmaken

matthew

Hij kan idd verkeerd staan.

Je moet zorgen dat de kleine maantjes onder de lijn van de klepdeksel lopen,als dat is en je kan het blokkeerblok eropschuiven zit er een gat in om er ook een boutje in te draaien(die bij ons op het werk tenminste.deze is origineel renault),als dit niet kan staat de nokkenas 180 graden verkeerd en heb je de krukas misschien wel vastgezet in een balaceer gat.

Ik denk namelijk ook dat de timing niet goed staat.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev