Advertenties


kopbouten

Gestart door yusuf1983, 1 maart 2008, 18:27:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yusuf1983

hallo medeforum gebruikers,

weet iemand de aanhaalmomenten voor kopbouten voor een megane 1.6 16v k4m motor bouwjaar 2000

yusuf1983

ik heb staan in mijn documentatie 2 daN.m maar welke verhoudign is dit??? mijn momentsleutel begint met 20nm

yusuf1983

niemand????????????

yusuf1983


matthew

2da nm is 20nm dus je momentsleutel is goed

JanH

20 Nm, is dan het begin, gevolgd door een serie hoekverdraaiingen. Natuurlijk wel in de juiste volgorde en de juiste procedure.

Ik kan je echter even niet verder helpen omdat ik verder niet de juiste informatie heb! Mijn vraagbaak gaat nl. maar tot 1997.

Wellicht kan ik aan de hand van de type aanduiding wel iets voor je vinden.

Maar als je er zelf niet echt verstand van heb, haal er dan aub iemand bij die dat wel heeft. Het komt echt heel nauw.

yusuf1983

Hey harstikke bedankt morgen verder afbouwen en starten die happppp maar!
nogmaals bedankt voor de moeite!!!!!!!!!!!!!

matthew

Ik hoop niet dat je ze nou alleen vast zet op 20nm want dan komt het niet goed.De hoekverdraaining die is ook echt nodig en dan van binnen naar buiten toe aandraaien.

Ik weet het niet 100%zeker maar ik dacht dat de hoekverdraaiing 120graden was.

Dus eerst alle bouten vastklikken op die 20nm en daarna de bouten vastzetten op de hoekverdraaiing met 20nm

matthew

hoekverdraaiining is 240 graden

k.3nny

 8)7 8)7 beunhazerij hier !!!


ten eerste

je grote vriend de dealer !!:p


ten 2e :P

mijn uitleg ;) uit men hoofdjj

1e

20nm > 3 min w8en

daarna 90graden draaien van het midden naar buiten

gevolgd door nog 1 x 90 graden draaien


10  8  1   3  5
9   7  2   4  6

deze volgord dus !!!

matthew

@k.3nny

Ik werk ook bij de dealer en er staat echt voor een 1.6 16v (k4m) dat de kopbouten met 2da nm en een hoeverdraaiing van 240 graden +- 6graden moet worden vastgezet in de volgorde zoals jij noemt.

Voor een 1.6 8v komt jou omschrijving van toepassing.(stond wel in ons boek 100graden ipv 90 maar goed).

Het is fijn dat je iemand op het forum wilt helpen,maar noem niet gelijk hier iedereen beunhazen,je kunt ook vriendelijker zijn.

En het ging hier om een 1.6 16v dus goed lezen.(iedereen kan natuurlijk weleens even mis lezen).

Gr.Matthew   


k.3nny

indd srry maar omdat deze topic starter het nogal niet egt de kennis ervan heeft en al zegt dat hij na die 20nm de moter aanslingerd

dat noemde ik beunhazerij !!

en indd  :x was voor een 8 kleppert

srry :)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev