Advertenties


Brandstofleiding

Gestart door zoef100, 13 oktober 2011, 17:29:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoef100

Brandstofleiding geknapt Megane cabrio 2.0 16V IDE . Wat is dat voor een leiding ? Heel dun hard zwart slangetje met groene koppeling ?
Hoe heet dit ?  De AMWB heeft het nu zolang met een stevige rubberen brandstofleidng met klemmetjes gemaakt maar werd geadviseerd om een afspraak te maken met de garage .  De rubberen slang zit nu vast aan de ene kant de knelkoppeling en de andere kant heeft hij het harde dunne slangetje 5 cm diep in het rubber gestoken met 2 slangklemmetjes erop .

Wie weet hoe de leiding heet en wat dit ongeveer kost.

Heatzone (Mark)

Hoogstwaarschijnlijk is het onder je auto. Deze loopt aan de passagiers kant onder je auto langs van je tank naar voor naar je motor!

Heatzone (Mark)

#2
Probeer even de brandstof filter te vinden, rond tonnetje bij je achterwiel onder de auto aan de passagierskant waar aan beide kanten slangetjes in zitten, volg de slangen en kijk waar je het lekke deel tegen komt!

* waarschijnlijk is heet het gewoon de brandstof toevoer slang of iets in dat er op lijkt.

zoef100

Het harde slangetje was geknapt bij de motorcompartiment als je ervoor staat links bij de dynamo .
Zal van het weekend even eronder liggen om te kijken waar deze heen gaat .
Er staat een enorme benzine druk op had ik wel in de gaten.

nd-photo.nl

Zal rond de 3 bar zijn ja

matthew

Echter als de anwb het zo goed gemaakt heeft en het lekt niet,is het gewoon een deugdelijke reparatie.

zoef100

Dat klopt het zit prima , maar hij adviseerde wel om een afspraak te maken met de garage .
Vroeg me af waarom Renault deze harde 8mm inwendig en 9 mm uitwendig brandstof slangetjes  gebruiken in de megane  IDE en geen rubberen slangen  van 8mm inwendig en 15 mm uitwendig? Ik had ze nog nooit gezien eigenlijk .

zoef100

Schijnt te maken te hebben met de compactheid van de blokken van tegenwoordig waarbij benzine leidingen overal tussendoor worden gewurmt en dus van een zodanig materiaal gemaakt dient te worden dat het uitermate geschikt moet zijn tegen hitte. In dit geval zijn het dunne teflon leidingen. Deze kunnen tegen zeer hoge temperaturen zijn lekker dun, stevig  en stug en kunnen door kleine gaatjes geleid worden .

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev