Advertenties


carterdampen uitschakelen op je inlaat

Gestart door zoef100, 27 oktober 2010, 15:51:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoef100

hallo , ik heb een vraag wie me kan vertellen hoe de carterdampen bij een renault megane IDE 2.0 v16 uit 2000 lopen naar de inlaat ?  Is dit een slang ?  zo ja waar zit deze en kan ik die los laten hangen in een apart blik oid en de opening bij de inlaat dichtmaken ?  De EGR is al dicht gemaakt maar deze werkt alleen bij deellast (vanaf 1700 toeren tot 3000 toeren) .

Bij voorbaat hartelijk dank .  !-!

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roy16v

ff zoeken na een slangetje die in je inlaat trajeckt komt vanaf de motor.
hij blaast lucht bij gas geven.

zoef100

#3
Dank voor jullie antwoord ,  !-!
Lucht en vuile carterdampen neem ik aan , slang die blaast los laten hangen of afvoeren in een fles oid ?    En de inlaat dicht maken ?  Je krijgt geen vreemde hoge drukken in je blok toch ?

De tekening de blauwe pijl neem ik aan ?  Rood is de buis van je uitlaat met vuile gassen die via je EGR de motor weer wordt ingevoerd , daar heb ik een blinde metalen plaat tussen gezet aansluiting EGR en blok .


Roy16v

slang stukje verlengen en na onderen hangen,heb je ook geen nare luchtjes is de coupe.
ik heb zo geen id hoe en waar het zit bij een megane maar ik ga op ervaring af en das de blazende slang stukje verlengen en daar waar deze normaal op aangesloten zit afdoppen.
wees gerust,je krijgt geen hogere drukken of wat dan ook in je motor daar deze athmospheris is en dus geen extra druk krijgt zoals b.v. bij een turbo.

dat krijg je b.v. wel als je je carter ventilatie afsluit/dopt.
dan kan de motor zijn inwendige druk die gemaakt word door lucht/damp die tijdens de verbranding tussen de zuigerveren door word geperst ,niet meer kwijt en blaas je er zo een krukas keering uit en als dat ook nog aan bakzijde is heb je een groot probleem.

ik ben tegen mileu,dus zon slangetje afdoppen is ook mijn idee!
leeft je motor wel langer en schoner van binnen.

duidelijke info? succes!

zoef100



zoef100

#7
Ik heb toch het idee dat dit de carterontluchtingsslang is en niet op de vorige tekening .



Op m`n werk hadden ze zoiets liggen compleet en dit gaan we er tussen zetten . De gassen blijven aangesloten , iets met lichte onderdruk , maar de olie wordt opgevangen in het reservoir .Het zwarte knopje kun je losdraaien zodat de eventuele olie eruit kan lopen . Je kunt nog een stalen pannesponsje erin stoppen. Zo gaan de gassen niet rechstreeks het milieu in

 

Roy16v

wat een gedoe,
plaatje er tussen en slang na beneden hangen ben je klaar.:P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev