Advertenties


Aux kabel cabasse auditorium tronic ipv cd wisselaar

Gestart door HPGroeneveld, 2 juli 2018, 12:54:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HPGroeneveld

Een korte vraag betreffende mijn cabasse systeem.
ik zou graag een aux aansluiting willen creëren om mijn mobiel te kunnen aansluiten.
nu zijn er verschillende systemen te krijgen, maar met mijn audio systeem werkt eigenlijk niets.
ik heb onderstaande uitvoering.



schijnt dat de cd wisselaar eigenlijk alles inneemt. mijn idee is nu om de cd wisselaar te ontkoppelen (aangezien ik die toch nooit gebruik) en te vervangen voor een mini-iso-> aux stekker.
zodat ik onder optie "CD" kan luisteren naar wat mijn mobiel afspeelt.

denk ik nu te simpel? of gaat dit werken

HPGroeneveld

Dit is wel echt door de bomen het bos niet meer zien  :)

onderhand lees ik nu op een frans forum dat het bij een CNI2 (Carminat Navigation Informee II (CNI2, CD-navigatie vanuit radio))
mogelijk is om toch een Audio Connector Box aan te sluiten op de 6CD wisselaar aansluiting (de blauwe stekker)
http://www.gps-carminat.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=642
dit in tegenstelling tot andere verhalen waarbij dit type vaak als niet compatibel wordt benoemd. maar zou dat komen omdat je op deze manier je 6CD wisselaar "opoffert"?

en ook nog iets gevonden over de "blauwe stekker" van de 6cd wisselaar; die schijnt digitaal te zijn, dus dan zou een analoge aux kabel (voorgaande verhaal) dan weer niet werken..

iemand ervaring?


Felix

Je hebt inderdaad een CNI2, ook wel bekend als een Carminat Informeé 2.
Op de aansluiting van de CD wisselaar kan je een audio connection box of een van de vele klonen aansluiten. Vorige week is dit nog behandeld hier op het forum ;)
De poort van de cd wisselaar is inderdaad digitaal. Bij standaard update list radio's is het nog mogelijk een analoge aux poort te activeren, maar ik geloof dat dat op de CNI2 niet zomaar kan :(

Als je van knutselen houdt: https://github.com/Tomasz-Mankowski/MeganeBT

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev