Renault Mégane Club

Mégane 2 Technisch 2002-2009 => [Mégane 2] Overig => Topic gestart door: simonfeenstra op 1 november 2018, 21:35:35

Titel: defecte acculading
Bericht door: simonfeenstra op 1 november 2018, 21:35:35
hallo clubleden
megane 2 2006 benzine/lpg
Op een dag gaf hij defecte acculading aan.
Even verder gereden gaf hij aan met rood alarmlicht,stop.
Bij thuiskomst laden nagekeken en de uitslag was 14 v op de accu dus die was oké.
Naderhand nog een paar keer maar nu is het goed.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn geweest?
Titel: Re: defecte acculading
Bericht door: mark29 op 1 november 2018, 21:47:08
14. Hoeveel?
Geen stekker met weinig klemkracht op de dynamo?
Titel: Re: defecte acculading
Bericht door: simonfeenstra op 1 november 2018, 21:50:37
14 volt.
En moet ik de contacten op de dynamo schoonmaken?
Titel: Re: defecte acculading
Bericht door: mark29 op 2 november 2018, 04:00:37
Ja ik bedoelde meer, was het 14, 4 en rond je het af naar 14 volt.
Of 13,8 volt en pen je 14 volt afgerond neer omdat het makkelijker schrijft.... net dat verschil kan wel een probleem geven.
Ja de stekker op de dynamo schoonmaken, maar vooral de klemkracht van de stekker controleren. Dus hoe strak die pennetjes over het schuifje van de stekker gaat. Heb je geen idee, laat eens een monteur mee kijken.
Bedrading naast de accubak niet doorgeschuurd? Polen op de accu goed vastgezet? Ooit liggen ze los op de polen..... klopt alles, dan eens clip eraan en alles checken. Wie weet geeft de upc problemen.
Titel: Re: defecte acculading
Bericht door: simonfeenstra op 3 november 2018, 18:33:44
bedankt eerst voor de uitleg.
ga maandag checken.
Titel: Re: defecte acculading
Bericht door: Nikk op 4 november 2018, 09:39:08
Ben de laatste tijd dus ook met dynamo / accu laden bezig geweest. Oa Twee verschillende multimeters gebruikt om te meten. Daar zat 0.2V verschil in weergave in. Buiten dat;


Zou als een gezonde laadspanning ook 14.4V aanhouden zoals Mark ook aangeeft. Dit meet ik in ieder geval op de accupolen met mijn Fluke die nauwkeurig is. Zodra ik bij stationair toerental verbruikers in ga schakelen zakt de spanning. Zet de blower op maximaal en licht aan en ik zit op 13.8.
Benieuwd naar jou getallen Simon.
Titel: Re: defecte acculading
Bericht door: simonfeenstra op 6 november 2018, 20:36:48
hallo nikk
je krijgt nog een reactie van mij.
moest vandaag weg.
Titel: Re: defecte acculading
Bericht door: simonfeenstra op 7 november 2018, 11:58:20
hallo nikk
eerst gemeten zonder verbruik is 14,4 v.
daarna  met vebruik is 14,1 v.
Titel: Re: defecte acculading
Bericht door: mark29 op 7 november 2018, 15:25:43
Dat is harstikke mooi eigenlijk.
Titel: Re: defecte acculading
Bericht door: Nikk op 7 november 2018, 16:27:18
Zeker prima. Bij die waarden zou de, zoals je omschrijft, defecte acculading indicatie niet op horen te lichten. Weet je zeker dat betreffende indicatie de te lage laadstroom is?
Titel: Re: defecte acculading
Bericht door: simonfeenstra op 7 november 2018, 16:31:23
ik zal de contacten zoals mark al noemde schoonmaken.
hij is weer dagen goed geweest maar gisteren deed hij 1 keer een melding.
EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev