Advertenties


Vraagjes.....

Gestart door Bel, 10 juni 2016, 03:42:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bel

Hallo,

Sedert een maandje ben ik in het bezit van een Megane estate bose uit 2012.

Nu vallen me toch een aantal zaken op, ook in vergelijking met me vorige megane grandtour uit 2005.
Hoewel de auto binnenkort naar mijn eigen renault dealer gaat om een aantal zaken te laten controleren voor de zomer had ik toch een paar vraagjes die men hier alvast ook misschien wel weet te beantwoorden ;-)

Waarom zit er enkel nog aan de bestuurderskant een opbergvak onder je voeten....en dus niet ook aan de passagierszijde...is dit normaal ?
Is het schakelindicator embleem op de toerenteller ook uit te schakelen ? (vind het nogal irritant)
Is het volume van de navigatie alleen in te stellen met de volumeknop van het audio systeem of heb ik wat over het hoofd gezien... ?
De snelheid van de electrische ramen is ongeveer een kwart langzamer als op de megane van 2005...duidt dit op slijtage of is ook dit normaal ? (alles gaat wel altijd netjes open en dicht)

En wat zijn de ervaringen van jullie zoal betreffende zomerbanden ? En dan met name mbt merk, verbruik en rolweerstand... aangezien er nu nog winterbanden op zitten (Conti winter contact 205/50/17) die ondanks de perfecte grip bij hoosbuien (nogal vaak gehad afgelopen weken) ook aardig irritant worden qua verbruik en rolweerstand.

Verder is de wegligging en de windgevoeligheid vele malen beter als me oude megane (2005), mede omdat ie veel strakker stuurt...zelfs zo strak dat het stuurwiel niet vanuit elke positie 'teruggaat' naar rechtuit.... (ook dit wordt een vraag aan de dealer haha)

En dan is er nog de keycard, die de auto afsluit wanneer die zin heeft, zo lijkt het... en niet elke keer als ik van de auto wegloop. Maar das later zorg....  :)

mark29

Die banden, ga voor de volgende keer voor michelin, de conti met die maat, slijt vaker ongelukkig af, de zijkanten vooral, met bijbehorende klachten.

De sleutelkaart misschien even de batterij controleren.
Snelheid van de ramen, geen idee, ik vind wel dat de raamrubbers van de meg 3 tov de meg 2 vele malen beter zijn, beter afsluiten en veel minder vuil vast houden, ook makkelijker schoon te maken met een was beurt.

Dat schakelpookje, willen ze je economisch mee laten rijden zeg maar, is niet uit te stellen.
Volume, ja zo ver ik weet ook via de volume knop, maar dit lijkt mij niet zo gek toch? Ik begrijp die vraag niet zo.

Tedo

Hoewel ik doorgaans ook voor Michelin kies, komen Continental winterbanden vaak beter uit tests. Mijn ervaring is dat Michelin zomerbanden iets slijtvaster zijn, maar ook aan de zijkanten slijten.
Ik zou een tweede set velgen op de kop tikken en daar zomerbanden op laten monteren.

Volume van de navigatie moet je inderdaad bijstellen op de radio (of stuurwielbediening) als er gesproken wordt. Schakelindicator moet je aan wennen; ik gebruik 'm vrijwel altijd.
Snelheid van de elektrische ramen is me nog niet opgevallen.

Ard Klok

Het is normaal dat er alleen aan de bestuurderskant een opbergvak zit. Opbergvak aan bijrijderszijde is vervallen ivm de Bose-installatie (zit daar als het goed is nu een subwoofer voor de bijrijdersstoel onder de vloer).

A110

Ramen vind ik inderdaad ook wat langzamer gaan dan wat ik gewend was bij de Meg II.
Vind het zelf niet hinderlijk en het vocht word er lekker vanaf geveegd.

Volume is inderdaad alleen te verstellen met de volumeknoppen als de stem aan het praten is.

Ikzelf rijd met Michelin zomerbanden. Maar dat komt omdat ik erg van Michelin houd qua comfort en slijtage. Moet zeggen dat ze achter ook al beginnen te cuppen. Hoop dat het geluid weg blijft want daar irriteer ik me wel aan, en dat was met enorm met zomerbanden van continental.

Schakelindicator erger ik mij ook aan maar dit kan helaas niet uitgezet worden. Ik heb me aangeleerd om gewoon niet meer te kijken. Ik volg het toch niet want dan zou ik in dorp met een snelheid van 50km/h in zijn 5e versnelling moeten volgens de auto. Daar begin ik zeker niet aan dan draait de motor maar 1500 t/min en dat is echt veel te laag. Hierdoor komen er teveel krachten op de krukas te staan. Ik houd mijn toeren rond de 2000 t/min en daar loopt de motor (1.4 Tce benzine) heerlijk op. Rond dit toeren gebied komt de turbo er ook bij wat een fijne acceleratie oplevert.

Met de keycard heb ik geen problemen werkt perfect.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Bel

Dank voor de nuttige antwoorden  :)

Het volume van de navigatie dus idd alleen als de stem praat, beetje vaag omdat het bij een TomTom ook via een hoofdmenu in te stellen is. Maar het zij zo (vandaar de vraag)

En de bose subwoofer ipv een opbergvak, vrij logisch ook, maar wel jammer. Sprak met een collega met een GTline van zelfde bouwjaar die er wel gewoon 2 had...

Qua zomerbanden twijfel ik nog tussen de Michelin's of die van Goodyear. Laatstgenoemde zijn vlg het bandenlabel stiller en zuiniger. Iemand nog ervaring met Goodyear toevallig ?

Eerste verbruikscijfers zijn iig positief. (1 op 20,5) Ook wel opmerkelijk dat de boordcomputer een schadelijker verbruik indiceert als de werkelijkheid, maar dit had mijn vorige Megane exact ook zo.
Schakelindicator ga ik dan maar aan wennen haha... tis inderdaad dat de auto accelaratievermogen tekort komt als je rond die 1500 toeren (of lager) blijft hangen, dat was dan weer veel minder merkbaar in de 'oude' megane ;-)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev