Advertenties


Vreemde storing raam bijrijders portier

Gestart door bazzio, 26 januari 2015, 16:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bazzio

Ik heb al een tijdje een storing met het raam aan de bijrijders kant waar de dealer (nog) niet uitkomt. Het gaat om een CC.
Om het portier te kunnen openen moet bij de CC eerst het raam een klein stukje zakken en bij sluiten portier het omgekeerde. Nu heb ik een probleem dat voornamelijk speelt bij regenachtig weer (denk ik). Het raam aan de bijrijders kant gaat af en toe pas helemaal dicht (na sluiten portier) na een minuut of 2. Raam is dan ook niet handmatig te sluiten. Dit is best vervelend als het behoorlijk regent. De dealer heeft het raam gereset, nieuw deurslot geplaatst en vandaag is de kabelboom van het portier vervangen... met helaas geen resultaat.

Om het nog vreemder te maken... Naast het navigatiescherm zit een groen airbaglampje (airbag bijrijderskant actief). Deze zou volgens de handleiding na starten moeten oplichten en na een aantal seconde moeten doven. Echter bij mij blijft dit lampje altijd ongeveer 2 minuten branden... en als ik de storing met het raam heb gaat deze ook pas altijd dicht zodra het lampje uitgaat?!?
Deze 2 zaken lijken dus gelinkt...

Vandaag bij de garage nog een ander megane getest vwb het airbaglampje en deze had ongeveer de zelfde tijd voor doven na starten maar dit was wel een Megane met schade (voorkant inelkaar).

Net weer een afspraak gemaakt... ze willen hem nu een paar dagen houden voor testen wanneer het probleem zich precies voordoet.... Ik heb iig nog weinig hoop. Gelukkig heb ik nog wel garantie.

Afijn lang verhaal... heeft er iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

matthew

Voor je raam, kan het euvel ook nog zitten in het rekeneenheid voor je raam.

En dat groene lampje is na mijn weten niet voor de airbag maar voor luchtwaarde meting.

bazzio

Oke bedankt...
Vwb het lampje; Volgens de handleiding is het toch echt het airbag lampje... symbool is ook van een airbag. Zie bijgevoegde pdf van de betreffende pagina.

Is er iemand met een TomTom systeem en het lampje die kan bevestigen hoe lang het duurt voordat het lampje uitgaat?

lampje.pdf

Ard Klok


bazzio

Motor raam incl. electronica is nu ook uitgewisseld... Renault zelf heeft eigenlijk ook geen idee waar de storing vanddan kan komen. Afwachten maar weer.

bazzio

Ik wordt er een beetje moedeloos van... nog steeds dezelfde storing. De garage weet het ook niet meer en gaat in overleg met Renault.

Nog wat geprobeeerd te googelen in het Engels maar weinig resultaat.  :neen:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev