Advertenties


Wat is de originele Kabelboom voor trekhaak?

Gestart door berreal, 30 september 2014, 13:57:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berreal

Ik heb afgelopen week een Renault Megane III Estate uit 2010 gekocht.
hier zat oorspronkelijk geen trekhaak onder, en na het horen van de prijs (800+) die de Renault dealer hiervoor vroeg hebben we er dan ook maar vanaf gezien tijdens de aankoop.
Ik denk er nu aan de trekhaak bij een locale garage te laten plaatsen alleen heb een vraag over de te gebruiken kabelboom.
Nu weet ik wel dat er verschillende megane's rondrijden die een universele kabelboom hebben geplaatst, waarna er problemen ontstonden met electronica.

Weet iemand wat de door Renault gebruikte kabelboom is?
Is deze los te bestellen? en Waar? (wellicht bij Dealer zelf)
Of is het teen verkooppraatje wat betreft problemen met de universele kabelboom?

Ik hoor graag van jullie ervaringen.

matthew

Nee voor de meg3 kun je het beste een originele kabelboom monteren.
Mijn ervaring met complete kabelbomen voor trekhaak aftermarket zijn niet goed.
Niet zo compleet als een originele wordt geleverd en is soms maar beetje goedkoper en kan ook duurder zijn.
Deze originele kabelboom kun je gewoon bij de dealer kopen.


De trekhaak zelf kun je wel bij een brezan halen. Ga dan voor een bosal, die past goed.
Eenmaal een thule gemonteerd en dat was het net niet.

mark

Idd voor de bosal gaan, en een originele kabelboom.  !-!

Als je het een paar x eerder hebt gedaan, dan zit het er met 3 uurtjes onder.  ;)

berreal

@matthew/Marc.
Bedankt voor de info.
Ik zal jullie adviezen volgen.
Tnx

Rthartog

http://begin.mijngrossier.nl/HBase/Index?id=TREKHAKEN/KABELSETS&catids=82

Zal de Bosal trekhaak nemen inderdaad, maar i.p.v. een originele kabelboom heb ik ook vaak een ECS kabelset aangesloten.
Deze werkt ook perfect.
Enige nadeel is dat je een kabel naar de LV dorpel moet trekken, hier loopt een paars/witte kabel met 12V die moet je aansluiten op de kabel van de trekhaak.
Niet dat het moeilijk is of veel werk is, maar je moet het niet verkeerd doen ;)

mark

Als je de latere megane's hebt, die hebben dat kabeltje helemaal door naar achteren lopen.  ;)

Dus ligt niet aan de trekhaak bedrading.  ;)

berreal

wat is een 'latere' megane?
mijn megane is van 10-2010

mark

Denk rond 2012? ongeveer, die hebben dat paars met roze streep draadje helemaal door naar achter lopen met een stekker op het eind.  ;) dus dat is gewoon plug en play. Alleen de constante + bij 13 polige nog aansluiten.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev