Advertenties


[2001, Algemene meeting] 30 September Tuning is Art

Gestart door Dirk Kuipers, 8 januari 2011, 23:03:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

[2001, Algemene meeting] 30 September Tuning is Art
     


Op zondag 30 September waren zo'n 10 auto's van de RMCC, op aanraden van Maarten Ghysel, naar Rotselaar gekomen om daar deel te nemen aan de Tuning-wedstrijd "Tuning is Art". De plaatselijke tuning-verening (die België veel schijnt te hebben) had op een groot industrieterrein een mooie verzameling auto's bij elkaar weten te brengen die varieerde van "aardig opgeleukt" tot "zwaar verbouwd". In principe kon iedereen meedoen: in ruil voor enkele francskes kreeg je een nummer toebedeeld en mocht je een plaatsje uitzoeken op het afgezette terrein. Doordat Maarten er al in alle vroegte was en reeds enkele plaatsen gereserveerd had, was het mogelijk onze Coupé's mooi bij elkaar te zetten.



Wat opviel was dat alle soorten merken vertegenwoordigd waren en dat sommige mensen werkelijk tot in de kleinste details hun auto aangepakt hadden. Soms leidde dit tot schrikbarende creaties maar er waren ook zeer mooie en geslaagde metamorfoses uitgevoerd die het origineel zwaar overtroffen.





Een apart onderdeel van het evenement was de decibeltest, waarbij gekeken werd hoeveel db's de diverse audio-installaties konden produceren. Op zich viel hier het showgehalte tegen, want in de auto werd een microfoon geplaatst, de stereo op vol vermogen en vervolgens werden de deuren weer gesloten. Alleen een groot display met daarop het aantal db's (160 db! wat ik als hoogste gezien had) verraadde de power die de installatie uiteindelijk uitschreeuwde.





Mede door de diversiteit aan auto's, het mooie weer, de relaxte sfeer en maar liefst drie gewonnen Lambo-ritjes (die door verschillende leden gewonnen waren waaronder mijn wederhelft die nu de Coupé wil inruilen voor een Countach), was deze dag voor mij en de overige leden zeker geslaagd. Voor mensen die denken dat alleen Duitsland hét tuningland bij uitstek is of voor inmiddels ook enthousiast geraakte tuners en fanaten (elk RMCC-lid dus!) is het zeker de moeite waard en zullen we er ook volgend jaar weer bij zijn.





Met dank aan Maarten Ghysel voor de organisatie!  


geschreven door: onbekend

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev