Advertenties


Zijruit niet meer dicht

Gestart door Killerbean, 8 februari 2011, 11:03:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Killerbean

Beste mede-Renault eigenaren.

Ik heb  een sedan uit 2004 waar ik opzich wel tevreden mee ben, maar wat is nu het geval?

Gister ochtend stap ik in, ik hoor de raammotor van de passagierskant wel een aantal malen klikken alsof het raam omhoog zou willen maar niet verder kan. Ik probeer  op beide knoppen (mijn kant en pass. kant) te drukken maar dit heeft geen zin.

Gister middag kom ik bij de auto, en probeer het raam wederom. Hij ging normaal open, maar nooit meer dicht. Thuis aangekomen, het gehele binnenpaneel verwijderd om eens te koekeloeren.

Motor voel je wel klikken, maar doet niks. Motor erafgehaald, in de schuur opengemaakt en gekeken, alles zag er goed uit. Motor los aan de kabel in het portier gehangen (zonder de staalkabels naar de ruit) en wanneer je dan de knop gebruikt draait de motor slechts 1 kant op. Of ik nu 'omhoog' of  'naar beneden' druk, hij draait maar 1 kant op.  Daarbij als ik op de knop aan de passagierskant druk, en draait hij alleen bij 'ruit naar beneden'. Bij 'ruit omhoog' doet het motortje niets.

Het lijkt mij, dat wanneer je de knop 'naar boven' indrukt, dat het wiel waar de ijzeren kabel omheen komt toch een andere kant op moet draaien dan wanneer je 'naar beneden' drukt.  Is dit correct?

Even de module verwijderd, en daaronder zag ik 2 pinnen zitten, dit zal een plus en een min zijn. Klopt het dat wanneer ik de plus en min aansluit de motor de ene kant op draai, en wanneer ik de plus en min omdraai, dat de motor dan de andere kant op moet draaien?

Graag hoor ik van jullie, want op dit moment hebb ik een klosje onder de ruit gezet omdat de ijzeren kabels uit het frame zijn gekomen. Zie het dus op dit moment niet echt meer zitten  >:(


sjerrie

Ik denk dat je beter een ander frame inclusief motor kan halen bij een sloper.
Vaak is het zo dat als je kabels eraf liggen je het bijna nooit helemaal 100% terug krijgt.
Of als de motor een opdonder krijgt of doorbrandt of snel versleten is. Tandjes of iets dergelijks gebroken.

Plus en min worden inderdaad omgedraaid. Je kunt nog kijken of de spanning dan in de stekker qua plus of minpool en of deze dan verandert. Dit zou betekenen dat de schakelaar kapot is. Mits het bij 1 schakelaar is. Als het bij de bestuurder ook is is dat niet van toepassing.
~Just got Maggied~

Jeremy

Ik heb nog een compleet mechanisme liggen, ik heb deze 3 weken geleden gekocht via een sloperij omdat ik ook raam problemen had, maar zodra ik het mechanisme binnen had deed alles het ineens weer, en zit zelfs nog 3 maanden garantie op. PM me maar als je interesse hebt.

sjerrie

Kijk, gelijk een forum-collega die de spullen al klaar heeft staan voor je.
Haha in ieder geval veel succes met je raam en dat hij dalijk weer mooi open en dicht kan.
~Just got Maggied~

Killerbean

even een e-mail gestuurd :-)

Ik ben een stukje verder, namelijk gister avond het een en ander wezen proberen en erachtergekomen dat de module op het motortje stuk is.

via marktplaats vervolgens een complete motor gekocht voor het achterportier en deze vandaag gemonteerd. Tot mijn ergernis werkt deze niet goed op de voorruit, de module daarvan is blijkbaar dus toch anders. BALEN !!!!!!!!!!!

Ik ben dus op zoek naar een module, mijn bovag garantie is net een maand verstreken, en ik vertik het uit principe om via de dealer een complete set van 260 euro te kopen.

Wellicht hebben jullie nog ideen? of een module liggen?

Jeremy


Killerbean


Weet iemand of er verschil zit tussen de bestuurderkant van de megane  cabrio, of de passagierskant van de sedan? Allicht zal de mechaniek anders zijn, maar de motor hetzelfde???

Jeremiahhh heeft er namelijk eentje voor de bestuurerskant van de cabrio. Of gaat de motor dan verkeerdom draaien? Het zou namelijk zonde zijn, als ik nog een motor koop die ik niet kan gebruiken.....

Killerbean

Even een update,

Heb nu in totaal 3 motors liggen met goede modules, en een perfect mechaniek.
toch krijg ik het niet voor elkaar. Wanneer ik 'raam naar boven' doe met de knop, gaat hij naar beneden, en andersom.

Vandaag weer even bij de dealer geweest, en deze dacht dat de schakelaar aan de bestuurderskant (of bijrijderskant) kapot was. Nu kan ik deze op marktplaats nergens vinden, en op de lokale sloop waren ze er ook al uitgeplukt. Heeft toevallig iemand nog zo'n schakelaar liggen?

Of woont er iemand met een megane bij mij in de buurt waarvan ik het even zou mogen proberen? Ik begin er namelijk op leeg te lopen....


ramon16v

dat probleem heb ik bij bijrijderskant, knop omhoog is raam naar beneden maar dan een klein stukkie, ff 30 sec wachten dan weer omhoog gedaan en niet meer aankomen.

moet wel zeggen dat er nu een module van een senic op zit en dat werkt dus niet ook niet na resetten.

ik ben nog op zoek naar een module van een megane grand tour uit 2004

Killerbean

Ik heb vandaag de auto naar de garage gebracht voor een servicebeurt, tevens gevraagd om hiernaar te kijken, ik heb er echt geen zin meer in !

Killerbean

Laatste update,

Garage gaat ruit maken onder garantie (coulance) auto is eerdaags weer klaar.

Ga hem tevens te koop zetten in de sales :-)

sjerrie

http://www.car-and-tuning.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage_new&product_id=237&category_id=26&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26

Topic is al wel opgelost maar voor degenen die naar info zoeken is dit misschien een uitkomst.

Reparatiesets voor electrische ramen voor diverse auto's

In ieder geval goedkoper dan een 2de hands raamframe halen
~Just got Maggied~

hek

iemand van jullie een tip hoe ik mijn achterruit van de (2004) CC even tijdelijk dicht kan zetten?
ik zit momenteel in Frankrijk en de komende 10 dagen zal het best nog wel eens regenen.
fantastisch weer hier maar vanavond een zomeronweersbui gehad.


Den

Is de motor kapot of iets met de schakelaar ?
Als het de schakelaar is kun je het proberen om de verbinding te maken met een los draadje.
Is het de motor is moet het paneel eraf om het zo omhoog te draaien.
Ik weet ook dat bij sommige autos er een nood draaiknop zit om deze omhoog te draaien

Misschien kun je hier iets mee ?
Geen dealer in de buurt want ze komen daar vandaan natuurlijk ;)
Anders hoofd kantoor van reno bestormen haha

Succes iig !
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

hek

nee, het schijnt de motor te zijn. de dealer die ik bezocht wilde er een fantasie-prijs voor hebben , € 352,00.
dan komt bij mij al vlug het idee iets anders te proberen.
ik kan misschien de ruit met de hand omhoog zetten en daarna fixeren, duck-tape heb ik.
maar, kan iemand in jip en janneke-taal zeggen hoe het paneel los komt.

alvast bedankt

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev